Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 17121 til 17140 af 19198
-
"at bøje et navneord"
Forumindlæghvordan er det man siger "at bøje" på engelsk? Det lyder bare mærkeligt at sige: "to ben af noun".. -
Henførende stedord
ForumindlægJeg er meget fortvivlet mht. til at indsætte relative pronominer i sætninger. Det, jeg ikke forstår, er den generelle fremgangsmåde.Med det mener jeg, at finde det forudgående ords køn, dernæst kasus og hvad så? Og hvad er det helt præcis forskellen på akkusativ og nominativ er? Er der en, d... -
are not/is not?
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål. Det hand om kongruens. I denne sætning, er det så rigtigt at der hedder Nokia are not, eller bør det hedde Nokia is not? Det "Maybe Nokia are not as.." På forhånd tak -
Receptionsteori
ForumindlægHejsa Et i gang med at lave en samf aflevering og er meget stresset og forvirret. Har virkelig bruger for jeres hjælp! Er receptionsteori og referancemodellen det samme? -
formuleringer...
ForumindlægJeg er skepsis over nogle ting: Hedder det/siger man: 1. Im August ich reiste eller im August reiste ich nach.... 2. Ord som faktisk - Tatsätlich, kan det stå først i sætningen? EX. Tatsätlich hat er.... 3. Hvordan vil man sige, vi tilbragte 8 dage derovre? - Wir hatten da für acht Tagen...? ... -
Pest
ForumindlægStår og er i gang med en vigtig historieopgave og mangler hjælp til nogle spørgsmål, er der nogen søde mennesker der vil hjælpe mig lidt på vej? :-) Hvad var samfundets syn på pesten?? og hvilke konsekvenser havde pesten på samfundet i middelalderen?? -
Rettelse af et lille stykke tekst!
ForumindlægHej Alle! Jeg har skrevet en tekst, men har brug hjælp. Er der ikke en sød sjæl derude som vil rette det? Her er det: Mein lieber Freund! Ich bin jetzt schon seit einem Monat in Deutschland. Hier ist alles ganz anders! Ich hoffe dass es geht dich gut. Es geht wirklich gut mit mir. Hier i... -
Kan jeg dumpe mundt. spansk med vilje?
ForumindlægHej, jeg sidder i den situtation at jeg har fået 00/00 i begge årskaraktere i spansk. Jeg er kort sagt uduelig til det. Så jeg ville egentlig høre om i morgen når jeg skal til mundt. eksamen i spansk, kan vælge at gå ind og sige at jeg ikke vil gennemføre eskaminationen og derved få -3 og ikke sk... -
Mein zehnter Mord EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej alle. Jeg kan simpelhen ikke forstå denne tekst. Er der nogen der kan give mig et kort referat af den på dansk? Jeg skal op til eksamen i morgen. Mange tak :) -
Er det bøjet rigtig? Tillægsord.
ForumindlægHej har brug for hjælp til en sætning. "Ich will schnellstmögliches das Fleisch essen. " Er adjektivet (schnellstmöglich) i denne sætning bøjet korrekt? Får den ikke endelsen -es da det bøjes efter den stærke bøjning i akkusativ intetkøn? Hvis ikke hvad er den rigtige bøjning/endelse... -
Ligning
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne ligning: Tal i parentes betyder at tallet er potensx(3) - 121x = -234 -
Rumfærgestart
Forumindlægopgaven er fra studentereksamen maj 2000:Rumfærgen er ved start forsynet med en stor cylinderformet tank med brændstof til rumfærgens tre hovedmotorer. på siden af denne tank sidder to løfteraketter. i de første to minutter efter starten bevirker løfteraketterne og de tre hovedmotorer, at rumfærg... -
SRP-matematik!
ForumindlægJeg mangler stadig inspiration til mit SRP-emne! Jeg ønsker, at kunne komme ind og forklare om binære tal, samt omregningen fra decimaltal til binære (og omvendt). Jeg mangler bare noget, som kan tilkobles til emnet! Nogle idéer? Har før skrevet om Alan Turing og det binære talsystem, men hvis ... -
Armstrækninger
ForumindlægLidt sært spørgsmål jeg lige sad og tænkte over. Er der nogen decideret fordel ved at lave armstrækninger på knoerne? Man ser det tit i hæren og til under forskellige kamport træning. Er der nogen kropslig forskel ved at gøre det sådan, elelr hærdes knoerne bare? -
Foreløbigt subjekt
ForumindlægHej alle derude Jeg har lidt problemer med brugen af foreløbigt subjekt, jeg ved kun det drejer sg om ord som f.eks. that, there, who, which og spørgeord, er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare det, og måske ligefrem give et eksempel Tak på forhånd -
et ord/begreb
ForumindlægEr der en der kan være sød, og fortælle mig, hvad ordet, stereotyper betyder, og hvorfor det spiller en vigtig rolle på min skole (handelskolen) med det mener jeg, at vi arbejder med det i en bog som hedder kultur, men nu skal vi til at læse en tekst og fortælle de gode og dårlige sider ved det... -
i was....?
ForumindlægHej alle. Kan nogen forælare mig helt præcist, hvornår det er at man buger "I was" og "I were"? /signe -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har aldrig været rigtig god til engelsk. Det startede i folkeskolen, hvor jeg kom bag ud og fik udviklet en angst for at kommunikere (skrift/tale) på engelsk. Jeg var bange for at tale og skrive på engelsk igennem flere år. Jeg overkom min frygt efter to udenlandske studieophold (i Tyskland ... -
Hjælp til tyskrettelse
ForumindlægJeg har lige lavet denne aflevering, er der nogle af jer der kan se nogle småfejl der skal rettes? Ens afleveringer kan jo kun blive bedre af, at der er set med andre øjne end ens egne på den :) 1.Metin er tyrker, men bor i Tyskland. Metin Türke ist, aber wohnt in Deutschland. 2. Han fortæl... -
Definitionen på lektiehjælp
ForumindlægHej alle!Jeg ville egentlig bare tilkendegive min mening om den misforståelse jeg har set mange gange inden for den seneste tid. Nogle folk som laver indlæg, er begyndt at tro, at folk herinde vil lave deres lektier! Derfor sætter de opgaven direkte ind som et indlæg, i en tro om at der er nogen ...
