Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 17321 til 17340 af 76732
-
Hjælp til mat afl.
Forumindlægjeg har en parabel med et toppunkt på (2½;4,8) jeg skal give en forskrift for parablen, men ved ikke hvordan? Jeg ved at; f(x)= a.(x-x1)(x-x2) men videre kan jeg ikke komme ): Nogen, der kan hjælpe? -
Eksponentionelle funktioner
ForumindlægHejsa sp (; En lille opgave hvor jeg skal finde ud af hvad forskriften er ud fra to punkter: Eks. (5,8) og (2,6) a = (6/8)^(1/2-5) = 1,10 b = 8 * 1,10^-5 = ? f(x) = ? * 1,10^x Er det rigtigt og hvorfor kan jeg ikke regne b ud? -
matematik
ForumindlægFunktionen f (x)=b⋅ x^a opfylder, at f (2)=12 og f (4)=6. find a og b kan i hjælpe mig med at løse denne opgave ? -
Find konstanterne
Forumindlægfor a,b, og c får man funktionerne: f(x)= x^2 + ax + b og g(x) = cx-x^2 De begge hat en fælles tangent i (1,0).. Hvordan finder jeg konstanterne???? -
At gøre prøve
ForumindlægGør rede for, at funktionen f(x)=(x+1)*ex er en løsning til differentialligningen dy/dx=y+(y/x+1) Kan ikke komme videre, efter at have indsat y-udtrykket ind på dy/dx -
aflevering
Forumindlægjeg mangler lige et par opgaver til min aflevering, og vil rigtig gerne have dem med, men forstår ikke lige hvordan det hænger sammen 2.007 Stoffet natrium-24 er radioaktivt og omdannes gradvist til et andet stof (magnesium-24). mængden af natrium-24 aftager eksponentielt som en funktion af tide... -
stamfunktion
ForumindlægJeg har fået følgende opgave.Bestem samtlige stamfunktioner til F(x)=4x^3-1. Bestem derpå den stamfunktion hvis graf har linjen med ligningen y=31x-40 som tangent.Jeg kan ikke få det til at passe. Jer er klar over at stamfunktionen må være x^4-x+k, men hvordan skal jeg kunne finde k?????Håber en ... -
Matematik A Opgave
ForumindlægHey folkens :) HJÆLP! Vis at f(x)=2x+1 er løsning til differentialligning f '(x)=2*f(x)-4*x. -
differentiel opgave
Forumindlægfor at finde monotoni forhold skal denne ligning differentieres og f`(x)= 0 ligning ser sådan ud. f(X)= x^4-1,25x^2+0,25 -
Faktoriser en almindelig 2. gradsligning
ForumindlægHvis man har en almindelig andengradsligning, som ikke er et specialtilfælde, hvordan kan man så faktorisere den? Eksempel: f(x)= 2x2 + 8x + 6 Eksempel 2: f(x)= x2 + x – 6 På forhånd tak! -
Find f(0) og f(1)
ForumindlægHej! hvordan finder jeg f(0) og f(1) hvis jeg kun har a-værdien? (eksponentiel funktion) f(x) = 2^x f(x) = 0,3^x -
lineær funktion
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad jeg skal her? En lineær funktion f er bestemt ved f(x)= 3x+5 b) Løs ligningen f(x) = 17. -
HJÆÆÆÆÆÆLP TIL MATEMATIK!!!!!!!!!!!! :'(
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har nogle matematik opgaver, som jeg bare ikke kan finde ud af! Jeg ville blive rigtig glad for hvis nogen af jer søde mennesker ville hjælpe mig med dem! :-) Opgave 1: Forkort brøken x2 + 2x ________ 4x + 8 Opgave 2: Reducér 8a3 * b * a-1 _______... -
differencering
ForumindlægHej, jeg har fået denne opgave: du har fået givet f(x)=x^3+2 du skal opstille ligninger for de tangenter til grafen for f, der er parallelle med linjen 24x-2y+12=0 Hvordan klarer jeg lige det ? -
Find areal (integral)
ForumindlægJeg har funktionerne f(x) = 2x - x2 og g(x) = -3. Funktionen f er en omvendt parabel og funktion g ligger under som et låg på parablen så der på den måde skabes et lukket areal. Parablen f skærer x-aksen i 0 og 2, mens den rette linje g ligger i y = -3. Jeg har selv fundet arealet til 38/3 = 12... -
faktoropløsning
Forumindlæghej, er der ikke en som vil hjælpe mig med at faktoropløse disse: b) f(x) = ½x² + 2x – 6 c) f(x) = –½x² + 4x – 6 d) f(x) = ¼x² – 1x – 3 e) f(x) = 0,0003x² + 50 :D -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej Folkens, har nogen problemer jeg sidder lidt fast i med i Matematik.. :( Kan i hjælpe :D Opgave 1 Reducer e^(a+2)/(e^a+e^(a+3) ) . Opgave 2 Om eksponentielt voksende funktion f oplyses det, at f(10)=20, og at fordoblingskonstanten er 5. a) Bestem en forskrift for f. b) Løs ligni... -
Funktioner.... HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at jeg ar brug for lidt hjælp. Er på det der hedder Hovedforløb 1 (H1) som eletriker. Jeg har fået matematik på E-niveau, og da jeg ikke har haft matematik i lidt over 10 år, udover det grundforløb jeg gik på, har jeg en del svært ved det. Jeg skal løse nogle f... -
Isoleret lokal minimizer
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor der skal bevises at alle isoleret lokal minimizer er strengt "strict". Opgaven lyder: bEvis at alle isolerede lokale "minimizer" er strenge. Hint: Tag en isoleret lokal "minimizer" x* og et . Vis at for enhver , skal vi have f... -
Differentialligning opg 3.077
ForumindlægHejJeg har problemer med nogle mat opgaver. Jeg håber nogle vil hjælpe. Her er en af dem:opg. 3077 fra matA 1 årLufttrykket er en funktion f af højden x over havoverfladen. For denne funktion gælder ligningen. f'(x)+a*f(x), hvor a er en konstant.1)Bestem en forskrift f, når det oplyses, at lu...
