Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 17441 til 17460 af 144397
-
Differentialligning og punkt på graf
ForumindlægBestem til differentialligningen y'+y=20x+3 den løsning hvis graf går gennem punktet P(1,4)... nogen der kan hjælpe? -
brøk, hvordan
ForumindlægForkort mest muligt inden du regner: a) 4*12 ________ 3 kunne du forklare mig hvordan jeg regner dette ud ? -tak på forhånd :D -
(6x + 2y - 8x) - (2y + 3x) =
ForumindlægJeg forstår det ikke... Hver gang tænker jeg at svaret er bare x. Selvfølgelig laver jeg noget forkert, fordi der er parentese. (6x + 2y - 8x) - (2y + 3x) = Hvordan?? Hjælp mig D: Der er ikke noget i min bog. -
Kan ikke forstår opgaven..?
ForumindlægHej med jer allesammen:) Har brug for hjælp til en opgave som jeg ikke kan forstå, derfor ville jeg godt have jeres hjælp Her kommer den...⇓ I en æske ligger 20 sedler med numrene 1-20. En seddel trækkes tilfældigt. 1) Et lige tal? ............% 2) Et primtal? .............% 3) Et tal mindre... -
Matrix
ForumindlægHej :-) Er der nogen, der kan hjælpe med at definere en matrix? Har søgt på nettet, og fandt noget på Den Store Danske, men min lærer synes at den er lidt for kringlet. Dette er hvad jeg har skrevet: Redegør for begrebet en matrix samt for nogle af matricens anvendelser (f.eks. ved rotation, s... -
Hurtig mat. opg. til i morgen!!!
ForumindlægK, L og M lejer en græsmark i forening for 440 kr. K sender 5 heste i 30 dage, L sender 10 køer i 40 dage, M 20 får i 50 dage.2 heste æder lige så meget som 3 køer eller som 8 får i samme tid. Lad x være det beløb som en hest æder for pr. dag.a) For hvor meget æder én ko pr. dag (udtrykt i X)?b) ... -
AP - adverbielle led
ForumindlægJeg gruer for den AP-test.\n\nHvordan kan adverbielle led stå i akkusativ og ablativ? Kom evt. med eksempler. -
Hvorfor volumen-led i udtrykket for entalpi?
ForumindlægThermodynamikkens første hovedsætning: U = W + Q (indre energi = arbejde + varme). Definition på enthalpi: H = U + pV I 1. HS indgår W, som fx kan være volumenarbejde, dvs. en gas der udvider sig mod omgivelserne. Fx kan man skrive det som U = Q + W_vol + W_nytte. I definitionen på entalpi in... -
Indfør passende variable og opstil en model?
ForumindlægHej, jeg sidder her med en opgave hvor jeg faktisk ikke lige forstår hvad det er jeg skal lave? den er som en vedhæftede fil -
areal af halvcirkel
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med eksamensopgave 2 i vedhæftede fil. Jeg følger at der mangler nogle oplysninger omkring den halvcirkel der er tegnet -
Bedømmelse af delprøve (09:00-10:00)
ForumindlægDette er en delprøve fra Matematik HF B-niveau, som jeg har levet på lidt under en time. Jeg ønsker EN ting fra jer brugere. En kort beskrivelse af opgaven, og (muligvis) en karakter, tak!! Jeg tager kritik med åbne arme !! * Jeg sender den på besked -
Hjælp!!
ForumindlægJeg er i praktik i en børnehave, hvor jeg skal finde ud af, hvorfor børnehaver de har læreplaner. Nogle gode ideer? -
HVORDAN FORBEDRER JEG MIN ENGELSK
ForumindlægHej jeg kunne virkelig godt tænke mig at forbedre mig i engelsk,men ved ikke hvor jeg skal starte fra. Jeg vil gerne forbedre mit ordforråd. Derudover vil jeg gerne blive bedre til at snakke engelsk. Nogle som eventuelt har nogle gode råd? På forhånd tak :)) -
SRP - hjælp?!
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med mit studieretningsprojekt og jeg skriver i Engelsk og Historie. Mit emne er det sydafrikanske samfund under apartheid. Jeg skal indrage nogle kilder, og har valgt frihedserklæringen og en tale af Nelson Mandela, for at underbygge de ting jeg har skrevet indtil videre, jeg ... -
stedfunktion.
Forumindlægspørgsmålet lyder følgende: d) Bestem en stedfunktion , der bestemmer kuglens position som funktion af tiden. en eller anden der kan hjælpe, for har prøvet, men resultaterne passer bare ikke. -
Redoxreaktion
Forumindlæg(starter i sur væske) IO3- + Cl- + FeI2 --> Fe3+ + ICl Jeg går i stå efter jeg har bestem hvor mange trin atomerne oxideres/reduceres og skal til at sætte koefficienter på. Er ikke engang sikker på jeg har gjort det rigtigt indtil da. Oxidations tallene til stofferne: IO3- = +5 Cl- = -1 FeI2 ... -
skæring mellem linje og cirkel
Forumindlæghvordan bestemmer man skæringen mellem linje og cirkel vha. andengradsligning? -
Stokastisk variabel
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen, og det eneste jeg mangler er at gør rede for stokastisk variabel :-( Gør rede for binomialfordelingen samt for beregning af sandsynligheder. Det må gerne gøres på et cas-værkøj. I redegørelsen skal I omtale stokastisk variabel. Jeg har lavet alt de... -
Hjælp!!!
ForumindlægHej ale sammen! jeg sidder her med en matematik opgave som giver mig sved på panden. Så ville høre om nogle af jer har haft den skriftlige afgangsprøve i mat. om får jeg mener den er fra 1997. Hvis nogle af jer nu har haft den kan i så ikke lige hjælpe mig??på forhånd tak, og fortsat god dag.PS: ... -
Nernst lov...haster
ForumindlægHej, Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig... Jeg skal afbilde den højre elektrodes spænding som funktion af [Ag+]. Hvorfor er sølveletrodens standardpotentiale lig skæringen med y-aksen? Hvad er forklaringen på det? Jeg har opskrevet den højres elektrode potentiale således: e(h) = ...
