Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17681 til 17700 af 52678
-
Hvorfor skal vi have et samfund?
ForumindlægHvorfor skal vi have et samfund? -
Eksamener - så læs dog
ForumindlægDet er da helt utroligt! Indlæg efter indlæg. Panik! Folk er paniske for eksamenerne, ikke fordi de nødvendigvis har eksamensangst, men fordi de ikke har læst én linje af deres bog gennem 3 år og forventer at få et godt resultat! Så tag jer dog sammen! Det kan da ikke være rigtig. Selvfølgelig ... -
mat a
ForumindlægEt kar med saltvand tilføres løbende en saltopløsning, men der løber saltvand ud af karret. I en model kan udviklingen i saltmængden i karret beskrives ved en funktion S, der er løsning til differentialligningen dS/dt= 1,5 - 2/100+t * S, hvor S(t) er saltmængden i kg og tidspunktet t i ... -
Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?
ForumindlægDet som man har skrevet i synopsis må man gerne sige det? eller skal man lave det hele om? -
Mundlig eksamne
ForumindlægHej jeg skal trække mit eksamens sprøgsmål i morgen men problemet er at jeg ikke rigtigt ved hvordan sprøgsmålene er stillet op? er det en slags stikord hvor der så også står hvad man skal vise et forsøg om eller hvordan? Jeg vil bare gerne være forberedt :-) -
Gradienten??
ForumindlægEr der nogen af jer der kan hjælpe mig med at bestemme fgradienten af h(x,y)=xye^x-2y i punkterne (2,1) Og Bestem den retningsafledede af h(x, y) i punktet (2, 1) i retningen bestemt af vektoren (-3, 4) Det vil være rigtig dejligt hvis nogen kunne komme med en god forklaring.. For jeg sider fakt... -
Cand merc/cand Oecon
ForumindlægSå skal også jeg til at vælge uddannelse og efter mange timers undersøgelse sidder jeg nu tilbage med to. Cand merc og can oecon. Jeg vil derfor høre om der er nogen, som kender forskellen på at læse til økonomi på handelshøjskolen Ha almen og dermed senere blive cand merc og økonomi uddanelsen... -
Det gamle 13-tal - godt eller skidt?
ForumindlægUha... Hvad synes i om 13-tallet, er det noget uretfærdigt juks eller en karakter som har sit ret et eller andet sted? Jeg er personligt af den opfattelse af at det en karakter der ikke kan bruges til en skid. Om man får 13 eller 11 afhænger, ihvertfald i folkeskolen hvor jeg har gået indtil fo... -
Biologi vs. biokemi: studie og karriere
ForumindlægJa overskriften forklarer egentlig problemet.. Jeg står og skal vælge mellem biokemi og biologi nu, et valg jeg efter et års tanker stadig ikke kan beslutte mig for. Umiddelbart virker biologi til at være lidt blødere et studie, uden den tunge matematik og kemi forhold til biokemi. Omvendt har ... -
gennemsnit
ForumindlægHejsa Hvordan finder jeg gennemsnitsfarten, når jeg har en opgave der lyder: Usain Blot fra Jamaica satte i 2009 verdensrekord, da han løb 100 m. på 9,58 s. Tilsvarende er de hurtigste maratonløbere ca. 2 h 10 min om atløbe 42,195 km. Beregn gennemsnitsfarten for de to typer løb. Hv... -
At læse på videregående uddannelse!
ForumindlægSom 3g9;er er jeg selvfølgelig begyndt at tænke på, hvad jeg gerne vil efter gymnasiet. Men jeg er også usikker på, om jeg er god nok til det. Jeg ved godt at det flg. spørgsmål ikke er særlig let at svare på, og at det sikkert ikke kan gøres op på den måde, men: Hvilken peocentdel af en genn... -
Gas og hastighed
ForumindlægNogen der kan hjælpe med den her opgave: http://Billedeupload.dk/showpic-1405.jpg Tak -
har nogen været oppe til eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT eksamen snart, så jeg vil høre hvad lærer/censor lagde vægt på? Og skal man sige noget om metoder og teori som man har anvendt? For det er jo vel ikk alt man skal fortælle om som står i synopsen.? -
Den topologiske dimension
ForumindlægHejsa, tænkte om der er nogen der kunne forklare mig hvad definationen på den topologiske dimension er? Og gerne komme med et eksempel på hvordan den beregnes for et eller anden objekt. Der findes alt for meget om det på nettet til at jeg lige kan danne mig et overblik. Så ville være super hvi... -
fridage fra uni
ForumindlægHej</o:p> Jeg skal starte på uni her d. 1. sep, så derfor har jeg ikke rigtig særlig meget kendskab til hvordan tingene kører på universiteterne. Mit problem er, at mine kammerater og jeg længe har gået og snakket om at lave en "vandretur" til Norge (noget alá Bubber og BS ... -
GPS - Finde et 4. koordinat vha. 3 andre koordinater?
ForumindlægHejsan Er der nogen der kan fortælle hvordan man med 3 koordinater der danner en trekant kan finde et 4. koordinat? Skriv endelig hvis jeg skal uddybe mit spørgsmål. -
Gitterligningen - He-Ne laser
ForumindlægHej alle Sidder med følgende opgave: Lyset fra en He-Ne laser sendes gennem et gitter med 600 ridser pr. mm og hen mod en skærm, hvor der dannes et antal pletter. a) hvad er gitterkonstanten i meter? b) hvor stor en vinkel afbøjer gitteret lyset? (første orden dvs. for den første plet p... -
Matematik på PC.
ForumindlægHey. Hvordan laver man tegn under svaret på word ? Hvordan insætter man brøker osv ? jeg plejer altid at skrive matematik-afleveringen i hånden, men vil gerne snart til at skrive på computer :) hjælp! -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi... -
Newtons lov
Forumindlæg1/ En kran skal løfte en container med konstant fart 15 m i lodret retning. Containerens masse er 7,5 t. a Med hvilken kraft skal kranen løfte containeren? b Hvilket arbejde udfører løftekranen? c Hvilket arbejde udfører tyngdekraften, når containeren løftes de 15 m? 2/ Bestem ...
