Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17721 til 17740 af 29788
-
Differential og tangenthældning
ForumindlægHej Vi har lige fået en matematikopgave for som jeg tumler en del med: Angiv en ligning for den tangent til grafen for f(x)=2x^3+4x^2-7x+1 , der går gennem punktet (-0.33,4) Jeg prøver først at differentisere på forskriften: f'(x)=6x^2+8x-7 f'(x)=12x+8 Men hvordan kommer jeg så vider... -
Oversættelser fra dansk til engelsk
Forumindlæg1) Der fældes hver år millioner af små grantræer i Danmark Every year, millions of small fir tree are trapped in Denmark 2) Jim stod og ventede ved busstoppestedet. Jim frøs og det var ved at blive koldt Jim stood and waited at the bus station. Jim froze, and it was getting dark 3) Han tæn... -
Funktion
ForumindlægHey.. Hvis man får stukket en eksponentialfunktion i hånden som lyder f(x) = 21 * e^(3x) Der står jeg skal tegne grafen for fuktionen.. Har før spurgt, men tror i det er nok, hvis man blot kopierer fra graf-regneren? Hvordan kan man selv lave grafen, uden at bruge lommeregnerens hjælp? De ene... -
Funktionsproblemer!
ForumindlægJeg skal opskrive en ligning for hver af disse: f(x) -> 0 for x -> +/- oo f(x) -> oo for x -> 3+ f(x) -> -oo for x -> 3- Aner ikke hvad jeg skal gøre! En der kan hjælpe mig? -
HJÆLP TIL ET HURTIGT BIO SPØRGSMÅL
ForumindlægBeregn minutvolumen for en person, der er i hvile, og hvis slagvolumen i hvile er 70 ml/slag og hvilepuls 55 slag/min. Hvordan gør man lige det, og jeg forstår ikke om det er pulsen eller blod vi skal beregne? kan I evt skrive regnestykket, for har prøvet 70*55 men det virker bare forkert. Hvad ... -
kørt ned
Forumindlæghvordan kan man sige "Jeg blev kørt ned..." på tysk? -
linje og vektore, parameterfremstilling
ForumindlægHar en opgave der lyder I et koordinatsystem har en ret linje m parameterfremstillingen (x) = (5) +t(4) , t er element i R (y) (4) (3) og en vektor a er bestemt ved Vektor a = (2) (4) beregn gradtallet for den spidse vinkel mellem linjen ... -
Kort isolering..
ForumindlægNogen der ka hjælpe mig med at isolere v0 i denne opgave.. her er linket: http://peecee.dk/?id=12762 Har virkelig selv prøvet.. og også fået et resultat, men ville se hvordan andre isolerer den.. På forhånd tak..! -
Beregn højden af den kegleformede skrue!
ForumindlægHej, Jeg er meget i tvivl om en matematik opgave. Det kunne være fedt, hvis nogen kan hjælpe :) Opgaven er vedhæftet forneden. -
diff.ligning
ForumindlægHej derude. Har problemer med følgende opgave: Om den funktion M, der for et bestemt stof angiver mængden M(t) af den radioaktive isotop til tiden t, atages, at dM/dt= 1-0,29M , samt at M(0)=0. Bestem en forskrift for M, og bestem M(t -> oo) = lim(t->00) M(t). Bestem det tidspunkt t, ... -
Bevis for tallet e
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med et bevis for hvorfor følgende er rigtigt? e = lim (1+1/n)^n for n --> uendelig -
Matematik; Forhold mellem antal punkter og linier
ForumindlægHej, Jeg skal omsætte forholdet mellem hvor mange linier der kan tegnes mellem et givent antal punkter til en formel. Er der nogen der kan hjælpe med det? Mvh. Henrik -
Bakterievækst ved toiletter og andre ting
ForumindlægHejsa alle sammen :) Står her med et ret så stort problem.. Følger egentlig godt med i biologi, og er så heldig jeg og en makker er blevet udvalgt til at fortælle om nogle tal baseret på bakterie vækst på agerplader.. Der er taget omkring 20 tests rundt omkring på skolen. Vi skal ud fra talle... -
Skattesystemet i USA
ForumindlægHvordan hænger skattesystemet i USA sammen ? -
Gammeldags ord
ForumindlægI dansk har vi fået besked på at beskrive nedenstående ord. Jeg vil bare spørge om det er korrekt formuleret, hvis nogen da ved nogen om det. Daglejere 6 Landmand uden jord uden kontrakt, som kun arbejder fra dag til dag. Galionsfigur 9 Udskåren og bemalet træfigur som udsmykning på det forre... -
Mototoniforhold uden lommeregner
ForumindlægJeg skal finde monotoniforhold! Funktion er f(x)x^2-3x^2-9x+10 Har fået F'(x) 3x^2-6x-9 Har fået 3 og -1 som nulpunker efter at fundet d=144 hvordan finder jeg monotoniforhold og ekstrema.. jeg plejer at kunne finde ud af det med lommeregnmer, men da min lommeregner er væk, kan jeg ikke li... -
Asymptoter
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med at finde asymptoter? jeg har aldrig rigtig kunne finde ud af hvordan man finder grafers asymptoter, er der nogen der vil forklare det? eks: gør rede for at grafen har to asymptoter: f(x) = 3x^2-5x+2/ x+3 -
Cellemembraner/osmose
ForumindlægHej alle sammen!! jeg skal løse en opgave som omhandler cellemembraner og osmose jeg håber at nogen kan hjælpe mig med dette spørgsmål.... 1) kan du nævne en industri, hvis succes afhænger af deres kendskab til transport/optagelse af stoffer over cellemembraner?? på forhånd tak.. -
Massespekter og H NMR-spekter
ForumindlægDer er givet et massespekter for ethylenglykols samt et H NMR og C NMR spekter. Ethylenglykolen er blevet behandlet med et overskud af PBr3. Opgaven går ud på at finde ud af hvilken forbindelse man for ved at tilsætte et overskud af PBr3, samt redegøre for massepektret. --------------- Tabelop... -
Ny i emacs
ForumindlægHej. Jeg har indtil videre benyttet mig af winedt editoren, da jeg hørte den var mest velegnet til nybegyndere. Jeg føler nu at jeg er okay inde i latex, og har mod på at prøve mig med emacs. Jeg har installeret det vha. denne guide: http://www.math.aau.dk/~dethlef/Tips/introduction.html Jeg v...
