Søgning på: kemi b. Resultater: 17741 til 17760 af 96568
-
bestem længden af kurven
Forumindlæghej, jeg har sidet i noget tid med denne opgave, og kan ikke få den løst. opgave - bestem længden af kurven fra punkt A til Punkt B opgviet: længden af en parameterkurve, hvor t∈[a,b] er givet ved formlen: l=∫ab√(x'(t))2+(y'(t))2 dt og fra forrige opgave er der ... -
Linjens skæringspunkt med koordinatakserne
ForumindlægHej jeg er ved at lave en opgave i matematik og kan ikke helt finde ud af den håber der er nogle der kan hjælpe :D opgaven lyder: En linje har stignings tallet 0.8 og går gennem punktet (5,7) a) bestem en ligning for linjen a har jeg lavet og fået til Y= 0,8(x-5)+7 b) find linjens skæringspunkter... -
Hjælp til matematik
ForumindlægAbel og Carl står ved en brusende flod. De vil bruge et målebånd og en vinkelmåler til at bestemme flodens bredde. Abel og Carl står med 11 meters afstand og de måler sigtevinklerne A og C til et træ på den anden side af floden. Abel måler vinkel A til 79° mens Carl måler vinkel C til 64&... -
HJÆLP! MATEMATIK
ForumindlægHey fokes.. Jeg sidder med en opgave, angående trigonometri. Opgaven ser således ud: En trekant, ABC, hvor vinkel C er retvinklet (90grader), vinkel B er 34grader og lille a er 5,0 cm. Bestem lille b. Bestem arealet af trekanten Altså kender jeg 2 vinkler og en katete, me... -
Hjælp . Differential-/eksponentialregning .
ForumindlægSidder med den her mat-opg., hvor jeg skal regne noget differentialregning/eksponentialregning .. Ved starten af et forsøg måles 36600 impulser pr. min. fra et radioaktivt præparat, og 180 sek. senere måles 4200 impulser. a) Beregn stoffets halveringstid. b) Hvornår er der kun 2% tilbage af ... -
hvordan ser jeg skema?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil have matematik på B niveau næste år, og har spurgt min vejleder om hvis det er mulig at studere både A og B niveau samme tidspunkt, så sagde hun at det er muligt. Min spørgsmål er hvordan kan jeg finde de skema for enkelt til næste år? og hvordan finder jeg så nogen s... -
En tænkeopgave
ForumindlægHej Hvorfor er svaret til nedenstående "at trække 12 fra b"? Der er tegnet en ret linje gennem punktet (4, 10) i et koordinatsystem. Linjen har ligningen y = a⋅x+b. Linjen ændres og der lægges 3 til a. Hvad skal man gøre ved b hvis man ønsker at den ændrede linje stadig skal gå g... -
Kasse
ForumindlægEn opgave lyder: I en bestemt type lukket kasse skal længden være to gange bredden og højden skal være 0,4 gange bredden. Bestem kassens overfladeareal udtrykt ved bredden Er dette resultat korrekt? l * b = 2x * x *2 = 4x^2 l * h = 2x * 0,4x * 2 = 1,6x^2 b * h= x * 0,4x ... -
matematik- hjælp
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med spørgsmål b? :) -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Er kalk basisk?
ForumindlægJeg får 12 i kemi og at jeg ikke fatter det her spørgsmål. Det irriterer mig. Hvorfor er kalkholdig jord svagt basisk (kalk = CaCO3)? Jeg har ingen informationer om calciumcarbonat andet end at jeg kan regne mig frem til molarmassen selvfølgelig. Men siden jeg ikke kender volumen og stofm... -
2AgNO3 + 2NaOH → Ag2O + 2NaNO3 + H2o
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i kemi d. 14-12. min opgave er bundfald af salte. spørgsmål 1. jeg vil gerne kunne forklare hvorfor AgNO3 + NaOH → Ag2O + 2NaNO3 + H2o og ikke AgNO3 + NaOH → AgOH + NaNO3 spørgsmål 2. da jeg blandede NaOH med Mangan 2 Sulfat blev farven brun, kan ... -
Spørgsmål til en enkelt opgave fra Aug 2015
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder med et Kemi A sæt og læser op til eksamen til på torsdag. Dog er jeg lidt i tvivl om en opgave. Jeg skal vise at begyndelseskoncentrationen er 0.235M Jeg har fået opgivet en tabel og et stykke tekst, som jeg har vedhæftet som billeder. Jeg har forsøgt at o... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
isolering.
ForumindlægHej, jeg har lige brug for noget hjælp til en opgave :-) Jeg skal isolere a i Richatertallet - R=log(a/T)+b og er gået i stå nu.. R-B=log(a/T) R-B = log(a) - log(t) Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig videre :-) -
isoler variabel
Forumindlægisoler t 3t+a=b ... Jeg får to løsninger frem t = b-a/3 og t = b/3-1/3a De er jo ikke ens :Y/ -
Matematik
ForumindlægNogen som ved hvordan jeg skal løse opgave B -
areal og funktion
ForumindlægHej søde mennesker. Kan I hjælpe med a og b? -
Eksponentiel funktion
Forumindlægjeg har en opgave som skal afleveres på tirsdag og jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an.v = viskositet (hvor sejtflydende olien er ( ingen enhed))t = oliens temperatur.sammenhængen mellem v og t er af typen:v = b * a^tDer gælder følgende om to turbineolier P og Q: V ved 40 grader v ved 100... -
HJÆLP,:III
ForumindlægHej alle sammen, jeg er lige pt. i gang med en matematik aflevering, og jeg har 4 opgaver, som jeg simpelthent ikke forstår. Så er der nogle som er super dejlige og vil hjælpe mig :)) Her er opgaverne: Undersøg, om punkterne A og B ligger på linjen m, når Opgave 1 a) m: , A(2,3) og B(...
