Søgning på: kemi b. Resultater: 17761 til 17780 af 96568
  • Bestemmelse af høje i en trekant

    Forumindlæg
    Jeg sidder med den pågældende trekant: a=4,65 b=4,1 c=3,8 Spørgsmålet lyder: Beregn længden af højden på siden b.
  • RIM hjælp det haster

    Forumindlæg
    Hey venner, hvad kalder man rimet hvis de rimer sådan her: A B A Men B så ikke rimer på noget igen? Så hedder Strofen vel noget hen af A B A C Men hvad hedder den slags rim?
  • cos-sin-tan

    Forumindlæg
    har fået en opgave der lyder beregn de resterene sider og vinkler i trekanten ABC, når a) a=10 b=5 c=7 b) A=15* b=3 c=9 håber i kan hjælpe
  • I vildrede, hvilken uni.udd.? nat.- eller samf.orienteret?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, håber i vil hjælpe mig med nedenstående. Jeg har en rum tid været i tvivl om hvilke veje jeg skal gå efter endt ungdomsuddannelse. Og det er disse overvejelser jeg håber i kan komme med input til. Jeg går for nuværende i 3.g på HTX og har valgt matematik, fysik og engelsk på...
  • HJÆP TIL AT REDUCÉR UDTRYKKET!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til at reducérer udtrykket: (a+2b)(a-2b)-(a+b)^2+5b(b-3a)
  • vektor vinkel

    Forumindlæg
    Hej matematikere, Jeg har vektor a=(-3,2) og vektor b=vektor a + t a hat vektor a Hvordan bestemmer jeg så de værdier af t, for at vinklen mellem vektor a og b bliver 60 grader.. er helt lost... jeg har prøvet at sætte det ind i formlen cosv=a*b/|a|*|b|, men det passer ikke.. det er opgave 5...
  • HJÆLP TIL FUNKTIONER

    Forumindlæg
    Hvordan regner man følgende opgaver ud: f(x) =b * ax 20 = b·a2 80 = b·a4
  • MATEMATIK! REDUCERING - PLEASE HJÆLP hurtigt muligt ;s

    Forumindlæg
    jeg stinker til reducering. opgaven lyder: 8a^3 * b * a JEG ER LOOOOOST- PLIIIIIIIIIIIIIIIIZ HJÆLP MIG ;S
  • Forsøg - frit fald med luftmodstand

    Forumindlæg
    hej, er der nogen der har lavet nedenstående forsøg der kan hjælpe? eller nogen der har styr på lige dette emne https://www.matematikfysik.dk/fys/oevelser/B_fald_med_luftmodstand.pdf
  • Regneforskrift.

    Forumindlæg
    Skal bare låne lidt hjælp til hvordan Jeg sætter dette ind i en graf ? Funktionen f, hvis graf går gennem punkterne A (2,3) og B (4,7)
  • Logaritmer 3.regneregel bevis.

    Forumindlæg
    Jeg er nået til der hvor mange bruger potens reglen og skriver log((10^log(a))^b) om til log(10^log(a)*b) Altså, jeg ser det som at eksponentiel funktioner med 10 som grundtal og log til (a) går ud med hinanden, så vi får log(a*b), men svaret er log(a)*b. Hvad er det jeg misforstår? I de tidli...
  • tretrinsreglen

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig lidt videre med f(x)=ax+b = f´(x) =a vha tretrinsreglen.Jeg har lavet det første trin
  • differentialregning

    Forumindlæg
    hey der ude. jeg har en opg, som jeg ikke kan finde ud af. håber i kan hjælpe. idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0 a. bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1,2), og således at graferne har en fæ...
  • Hjælp til pH beregninger.

    Forumindlæg
    Hej, hjælp til opgave a,b og c?
  • Grafens forløb og periode

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til b og c
  • spids vinkel mellem linjer og vektorer

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ret i tvivl om hvordan man løser spørgsmål b til d. tak på forhånd
  • Lineær vækst - mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle, skal til mundtlig prøve i matematik a, hvor det ene spørgsmål hedder: du skal specielt gøre rede for lineær væjst, men også omtale andre vækstformer. Hvad ville I snakke om, når det er lineær vækst? hvordan man finder a, b, at forskriften er f(x)=ax+b ? Det er da lidt tyndt, ik?
  • differentialligning

    Forumindlæg
    Jeg vil meget gerne have hjælp til at lave denne opgave:Vis at forskriften y = a*e^(kvardratrod(-25)x) + b*e^ - (kvardratrod(25)x) , hvor a og b er komplekse og x reel, kan omskrives til et sædvanligt udtryk for den løsning til 2.ordens differentialligningen y" = -25 y , der går gennem (0,4)...
  • Hurtige spørgsmål til ligevægte...!

    Forumindlæg
    Hejsa!Vil lige høre om det er rigtigt...a) N2O4(g) -> 2NO2(g) (endoterm)b) CO + H2O -> CO2 + H2 (exoterm)Spm.: Hvordan vil en temperatur forøgelse påvirke ligevægtene?a)= forskydning mod højre b)= forskydning mod venstrePasser det..?
  • Trekanter!!!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg har en aflevering til i morgen (!) og min hjerne er gået i baglås, så lidt hjælp ville være værdsat xD. I en retvinklet trekant er Vinklen A = 44 grader og siden a = 7 cm. Bestem siderne b & c uden brug af pythagoras! PLEASE hjælp mig ;b

Søgninger relateret til kemi b