Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 17821 til 17840 af 187712
-
Areal af paralellogram
ForumindlægEr der en der kan se hvad jeg har gjort fejl i dette? Jeg skal bestemme t så arealet af det paralellogram vektor a og vektor b udspænder er 8. Vektor a = (6,t^2) og vektor b = (2,4) A=|a·b |=8 (Vektor a tværet * Vektor b skal give 8) |-2t^2+24|=8 -2t^2+24=8 d=(-24)^2-4·(-2)·8=640 t=(... -
Vektorer
ForumindlægHey, vil bare se, om jeg har regnet rigtigt. skal beregne vektor |a+b| vektor|a+b|=kvadratrod(2^2+5^2+2*2*5cos(45,57...grader) <=> vektor|a+b|=6,55 45,57 grader har jeg fået i den forige opg, hvor jeg sku beregnde vinklen mellem vektor a og b. vektoer|a|=2, vektor|b|=5 og vektor|a*b|=7 -
funktioner2
Forumindlægf(x)=e2x+x3 ska beräknas för f´(x) jag har fått fram att f´(x)=2*e2x+3x2 f´(-2)=2*e-4+3*-22 f´(-2)=2*0.018+3*-4 är det fel räknat? blir det 0.036-12 sedan eller 0.036+(-12) -
Ellipse
ForumindlægHej Erder nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål? En ellipse har ligningen 9x^2+16y^2+36x-96y+36=0 bestem ellipsens centrum og længderne af halvakserne? -
Rødder for Tredjegradspolynomium
ForumindlægHvordan finder man rødderne for en tredjegradspolynonium? Jeg har ligningen: -λ3+2λ2-λ+2=0 -
Omskrivning
ForumindlægHej folkens,\n\nEr der nogle, som der har forstand på flg.:\n\nOmskriv 4x^2 + 12x + 9\nTil formen: (ax + b)^2\n\nGlæder mig til at høre fra jer. -
Sandsynlighed - Hypergeometrisk fordeling
ForumindlægBlandt 30 ure er det 6 defekte. Der udtages tilfældigt 5 ure fra kassen. Sandsynligheden for, at der blandt de udtagne ure netop er 2 defekte er udregnet til 21.3% Bestem sandsynligheden for, at der blandt de udtagne ure er netop 2 defekte, når det er givet, at der er mindst 1 defekt blandt de ... -
subst. af 4.gradspolynomiom
ForumindlægHej Hej... Har et 4.gradspolynomium som ser sådan ud: x^4+x^2-6=0 jeg vil gerne løse det vha. substitution så jeg sætter x^2=y <=> y^2+y-6=0 hvordan kan jeg så herfra finde frem til rødderne? skal jeg bare benytte mig af den gode gammeldags løsningsformel for et 2.gradspolynomium?? el... -
isolering af x???
ForumindlægHey jeg har et regnestykke som jeg simpelthen ikk forstår. Vi skal isolere x og exp indgår. Jeg har på mystisk vis fået stykket til at give x=-2 men noget siger mig det ikke er rigtigt. Stykker skal regnes uden hjælpemidler :S stykket ser således ud: 2 * exp(2x + 4) = 8 Please hjælp mig :) -
funktion
Forumindlægen funktion f er givet ved: f(x)=4ln(x^2+2). beregn f'(x) løs beregning ligning f(x)=8 jeg kan slet ikk finde ud at at lave den håber i hjælper mig og vise mig mellemregning -
reducer
Forumindlægreducer udtrykket (p-q)^2+2pq-q^2 -
Potens division?
ForumindlægHar jeg gjort dette korrekt? :4^5 * (2^2)^7 * 4^3 * 32^6--------------------------. . . . . 8^6 . . . . . . Forkortet ned:4^8 * 2^14 * 32*6-----------------. . . 8^6. . . . Mangler jeg en bestemt udregning eller lignende?P.S. De striplede linier er division. -
Haster :)
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=ax^2+bx hvor a og b er tal. Bestem f'(-2) udtrykt ved a og b . Grafen for f går gennem punktet P(- 2 , 1) og har i dette punkt en tangent med hældningskoefficienten 3. Bestem a og b . -
Bestemt integral og division...
ForumindlægJeg har lidt problemer med denne opgave, da jeg ikke kan finde nogen formel for division ved bestemt integral.. Beregn følgende integral vha stamfunktion: integralet af (3x+3)/(x^2+2x+2) fra -1 til 2. Håber der er nogen der li kan forklare mig hvilken formel jeg skal bruge til den.. På forhå... -
bestem k
Forumindlæghej har problemer med en opgave.... håber meget i vil hjælpe bestem k så -2 er rod (dvs. nulpunkt) i polynomiet p(x)=x^3+kx^2-3x+6 skal man ikke sætte p(x)=-2 men så når jeg har isoleret k får jeg dette her k=(x^3+3x-8)/x^2 ??? -
ligninger
ForumindlægHej. Har brug for hjælp til disse 2 ligninger. 42 + (8-x)2 = x2 Tak på forhånd. -
er det her rigtigt regnet ud?
Forumindlæg2*3-10:5+1*7 = 11 4+5-2*7-2+3 = 0 2*(3+4*5)-7 = 63 2:4+5:2-2*2 = -1 2*3*4-4:2+5 = 27 2-(3*2-6)*2 = -4 ...................................................................................................................................................................................................... -
hjælp til rettelse (fortsættelse)
ForumindlægArh ville være så nice at få rettet det sidste tysk, så jeg kan aflevere min i forvejen for sent afleverede tyske stilEr (kan godt se, at det er en god ide), dass sie reist, aber er will sie/ihr nicht verliere. Er versteht nicht, dass (hun skal være væk så lang tid), er glaubt, dass es nur ein pa... -
Mine fejl??
ForumindlægHej , vi skulle i min klasse skrive et stil , som var Engelsk eller tysk. Jeg valgt tysk prøvet så godt jeg kunne. Har brugt ordbog til min stil, fordi er så ikke godt til det. Men har prøvet så godt jeg kunne. Kan i ikke rette mine fejl, så jeg kan se , hvad jeg skal gøre bedre. her er den: Me... -
En meget lille oversættelse!
ForumindlægDansk: Det gjorde meget ondt på hende, da han bukkede sig dybt over tallerkenen. Der gik det op for begge partnere, at de rent faktisk havde løjet overfor hinanden på forskellige måder under deres lange 39 års ægteskab. Inderste inde vidste han udmærket godt, at hans kone har bemærket tyveriet, m...
