Søgning på: fransk noter. Resultater: 18081 til 18100 af 19217
-
Hjælp til at forstå sætningens fejl
ForumindlægHe knew he would had to worry about his chances of getting af job later in life. Jeg vil gerne spørger om nogle herinde kan hjælpe mig med hvor fejlen ligger og hvad forklaringen er på fejlen... Jeg er ikke kun interesseret i den korrekte sætning, MEN ligeså meget, hvad der s... -
cirklens centrums ligning
ForumindlægHej cirklens centrums ligning er som bekendt r2=(x-a)2+(y-b)2 men hvad så hvis den står sådan her y=√r2-x2 a) hvordan kan y ligepludselig stå på vensstre side? b) hvorfor kommer der et kvadratrod? c) hvor kommer x fra i ligningen ? jeg forstår ikke hvordan man kan gå til den... -
vektor
ForumindlægHejsa Jeg sidder med det her eksamensspørgsmål, kan nogen hjælpe mig med sidste del? Forstår ikke helt hvad er at sammenligne med planer i rummet og afstand fra punkt til plan. -
Dæmpet sving
ForumindlægHej alle Jeg har lavet et sidefrosøg i mit SRP om dæmpet sving, men jeg kan ikke finde ud af, hvad for noget databehandling jeg skal lave på det? Nogen der kan hjælpe? Jeg har fundet dette link: http://www.libak.dk/difflign/differentialligninger.html, hvor dæmet sving bliver beskrevet meget kort,... -
bevis for h(x)=cos x = h'(x)=-sinx
Forumindlæger der nogen der kan give en god forklaring på beviset for h(x)=cos x = h'(x)=-sinx?? min bog hopper kraftigt over hvor gærdet er lavest, og giver ingen fornuftig forklaring, så håber nogen kan hjælpe?? tak tak tak! -
Jura
ForumindlægHej. Jeg vil spørge om dem der læser Jura, hvor meget fritid har man egentlig ? har man tid til at arbejde ved siden af og hvor mange penge skal man ca. bruge til bøger ? -
Gym efter sommerferien ..
ForumindlægJeg skal starte på gym efter sommerferien med studieretningen Naturvidenskab: Matematik A, Fysik B og Kemi B. Som kunstnerisk fag har jeg valgt musik .. Jeg ville lii høre hvordan det er at gå i gym ? Er det meget hårdt ? Hvordan er fællesskabet? Hvordan foregår faget musik ?? Hvor lang tid skal ... -
Engelsk grammatik - HELP !!!
ForumindlægHey. Der er hele 7 opgaver, som jeg overhovedet ikke kan finde ud af. Har prøvet. håber på hjælp : Opg A: Ret fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. 1. On the stage leans the painist forward ... -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægHej derude, hvis der sidder nogle med nogen fantastiske tysk-evner, ville det være dejligt hvis i ville kigge min stil igennem :) - På forhånd tak Die Geschichte von Charles Rusterholz zeigt welche Probleme die multikulturelle Ge-sellschaft machen. Man sieht in dieser Situation, die Verhältnis ... -
Integralregning (stamfunktioner) basic hjælp pls
ForumindlægHej folkens - vi er lige begyndt på emnet integralregning og i den forbindelse arbejder vi med stamfunktioner. Jeg synes altid det forvirrende når man skal prøve at udregne disse omvendt altså når de allerede er differenteret og jeg skal udregne F'(x) Kan i hjælpe med opgave 3 eller nogle... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
konjunktiv - irrealis
ForumindlægHej :D skal lige høre om jeg har oversat rigtigt? 1. Hvis broen var ustabil, ville den falde sammen. 2. Hvis vi havde en opvaskemaskine, ville vi være glade. 3. Vi kunne bade her, hvis søen ikke var så forurenet. 4. Hvis faderen ikke havde forladt moderen, havde han stadig haft kontakt med barnet... -
Engelsk stil
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en engelsk stil, den skal fylde 350 ord. Ved ikke helt om det som jeg har skrevet er gramatisk rigtigt, eller om mine formuleringer er gode nok:) så ville håbe om i ikke kunne hjælp mig lidt det er dette som jeg har skrevet: My grandparents had a farm in Yorkshire.... -
Linjens ligning (normalvektor/retningsvektor)
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at omskrive linjens ligning fra a(x-x0)+b(y-y0)=0 til en parameterfremstilling. Dertil aflæser jeg en normalvektor, som jeg så kan konstruere en retningsvektor ud fra. Min problematik består i: "Reverser" jeg bare processen fra retningvektor->nor... -
Bevis opsparingsannuitet
ForumindlægHejsa , kan i hjælpe mig med at bevise formlen eller i det mindste hjælpe mig med at forstå mellemregningerne som jeg har vedhæftet , tak på forhånd :) Bevis opsparingsannuitets-formlen: An = y*(1+r)n – 1 /r Formlen er bevist på de vedhæftede filer, men jeg forstår ikke l... -
Er sætningen rigtig?
ForumindlægThey spoked for an our. Tak på forhånd. -
Friedmann-Ligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at gå godt og grundig kold i dette emne Jeg skal Udlede Friedmann-Ligningen er der en som er meget venlig og hjælpe mig med dette problem? cheers -
differentialregning
Forumindlægjeg skal differentisere funktionen: x/√(1+x2), jeg synes det ligner en sammensat, men jeg får ikke det samme som mit cas-værktøj.. hvilken formel? og så skal jeg bestemme en ligning for tangentplanen: g(x,y)= y* √(1+x2) i punktet P(1,1,g(1,1)) jeg finder vel først g(1,1)=1*√1... -
Opgave med Lineær funktion
ForumindlægHej allesammen! Jeg fatter en hat af det der lineær funktion... Så nu har jeg endnu et spørgsmål om det, håber I kan hjælpe. Har vedlagt opgaven som et billede. Tak på forhånd :) -
Optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad der foregår i optagelsesprøve ? Altså hvordan det er ? Hvad kan man øve sig på ? Hvad kan man komme op i ?
