Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18101 til 18120 af 56550
-
Oversættelse
ForumindlægHej er der ikke nogle venlige sjæle der vil rette min oversættelse?På dansk:Mozart skrev operaen "tryllefløjten" i 1791. Opførelsen fand sted i Wien Den 30. saptember 1791, 9 uger før mozart døde. Wolfgang Amadeus Mozart komponerede musikken, men man ved, at han ikke selv skrev teksten.... -
Oversættelse af 10 korte sætninger - HASTER!!
ForumindlægHej igen ..nogen der vil rette mine fejl i følgende ti sætninger ??1) Jeg vågner altid tidligt om morgenen 2) Hvornår står du op? 3) Øh, en gang imellem står jeg meget sent op 4) Hvad laver Fernandito i skolen? 5) Han diskuterer med læreren 6) Der er mange praktiske problemer i skolen 7) En gang ... -
rettelse af 12 sætninger!
Forumindlægjeg ville lige se om der var en sød person herinde som ville rette mine sætninger ;) (fra dansk til fransk) 1: Nicole har en grå nederdel. 1: Nicole a une grise jupe. 2: Hendes sko er sorte. 2: Sa chaussure est noire. 3: Pladespilleren er gammel. 3: Tourne-disque est vieux. 4: Hun har mange e... -
HJÆLP!
ForumindlægHey alle! Håber nogle vil hjælpe! Jeg sku lave en oversættelse på spansk, nogle de vil se om jeg har nogle fejl? Det er nemlig min første aflevering!Det ville være super! Her er den, har prøvet så godt jeg nu kunne :) 1.Hr. Nielsen er dansker 1.Sr. Nielsen es danés. Oversættelse 8 1. Hr. Niel... -
MATEMATIK FOR PROFFER!
ForumindlægHej. :P. SPØRGSMÅL: 4x+20=14 Jeg fik det til -1,5, og ved ik helt om det er rigtigt fordi.. kan det overhovedet godt give - 1, 5? .. er det rigtigt eller tager jeg fejl? vis hvordan i regner det, tak. -
Bestem a, b og c i tredjegradspolynomium
ForumindlægHvordan løses denne opgave? Det er en opgave uden hjælpemidler på A niveau? Jeg skal bestemme a, b og c. Jeg har fundet ud af at C=0, da tangenten c*x+10, tangerer i punktet A(0,10). Men jeg kan ikke gennemskue hvordan man bestemmer a og b? Jeg har prøvet at differentiere funktionen, og fik: f&... -
halveringstid
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om denne opgvave..er der nogen der kan hjælpe mig? Indholdet af et radioaktivt stof i et præparat aftager eksponentielt med en halveringstid på 1,28*10^9 år. Bestem hvor mange procent af det oprindelige indhold der er tilbage af det radioaktive stof efter 8,50*10^8 år. ... -
Finde a & b i f(x)=b*a^x
ForumindlægHey! Jeg har denne opgave, som jeg ikke fatter en fis af.. Om funktionen f(x)=b*a^x oplyses, at (0)=7, og at funktionsværdien f(x) tredobles, når x øges med (delta)x=9. Bestem tallene a og b Jeg har ingen idé om hvordan pokker jeg løser denne opgave, håber at der er nogen der kan ... -
Kvadratrodssætning med 3
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der er nogle af jer der har sat med lignende opgave før og kan hjælpe Vi skal omskrive følgende udtryk til kvadratsætninger fx. a^2+6a+9 = (a+3)^3 Jeg skal nu omskrive 3^2 - a^2. Jeg kan se at det skal være af arten (a+b)(a-b) men synes ikke der er noget der giver... -
svingninger
ForumindlægHej Allesammen jeg har en opgave som jeg er gået i stå med.. opgaven lyder : Vanddybden y m i en havn , kan beskrives ved f(t)= 1,50cos(pi/6 * t) + 1,55 ....spørgsmålet er: At jeg skal beregne og tolk f 9; (9) , (( t er = tiden målt i timer efter midnat )) .. jeg skal samtidig tegne grafe... -
Bestemmelse af koordinatsættet i rummet
ForumindlægHej folkens, Har problemer med den sidst opgave i mit opgavesæt, har lavet opgave a og har bestemt følgende: Ligning for kuglen: (x - 0)^2 + (y - 0)^2 + (z - 5)^2 = 9 Kuglens tangentplan i P: -2x + y + 2z - 1 = 0 Har prøvet lidt forskelligt for at løse opgave b, men desværre uden held - så hå... -
differentialkvotient
ForumindlægJeg har store problemer med at finde differentialkvotienten, for en funktion... og det skulle jeg meget gerne kunne til på onsdag hvor jeg skal til eksamen, eftersom det tit skal bruges i delen uden hjælpe midler... Jeg sidder derfor og regner og regner, og der er nogle ting jeg ikke kan forstå..... -
er det her rigtigt regnet ud?
Forumindlæg2*3-10:5+1*7 = 11 4+5-2*7-2+3 = 0 2*(3+4*5)-7 = 63 2:4+5:2-2*2 = -1 2*3*4-4:2+5 = 27 2-(3*2-6)*2 = -4 ...................................................................................................................................................................................................... -
Nogen der vil rette en tysk stil?
ForumindlægHej :) Jeg vil meget gerne have denne stil rettet eller få at vide, hvad jeg lige skal tjekket eller hvilke sætninger jeg lige burde læse igen :) Liebe Mutti Ich vermisse auch ihr und wünsche mir, dass es hätte anders kommen können. Das war meine Chance seines Lebens und ich könnte nicht das able... -
matematik C
Forumindlægjeg brug for hjælpe I en klasse går der 12 piger og 17 drenge. Der skal vælges repræsentanter til et klasseråd. a) På hvor mange forskellige måder kan der vælges fire personer ud af den samlede elevgruppe i klassen? Klasserådet skal bestå af en formand, en næstformand, en kasserer og et menigt... -
Chiken Tikka Masala - test
ForumindlægTask 1: Translation In his famous “Chicken Tikka Masala” speech, Robin Cook, the former foreign minister of the Labour party, tries to convince the Britons that multiculturalism is not just alone important for the country’s economic and international competitive power, but... -
das telefax, RETTE?
Forumindlæghej, jeg tænkte på om du måske lige ville rette det her igennem hurtigt. så er du sød. Liebe Christina. Wie geht es auf deine neue Schule? Hast du neue Schulkameraden bekommen oder nicht? Ich hoffe,dass du viele neue freunde bekommen hast. Mir gehen es sehr gut, aber ich vermisse dich sehr viel. ... -
Kort fransk oversættelse..
ForumindlægJeg har oversat en tekst, men syntes at mere eller mindre det hele ser helt forkert ud.. Nogle der kan hjælpe med at rette de værste fejl? Hej Corinne Jeg skriver en e-mail til dig, fordi jeg har brug for din hjælp: Jeg er forelsket i en fyr, som hedder Ètienne. Jeg forguder ham, men elsk... -
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
hvem vil rette mn tyskoversættelsesopg.?
Forumindlæghejsa!er der nogle der vil rette min tyskoversættelse? det haster ikke så megetpå forhånd tak :)------------------Hannover, dem 12. März 1977Lieber Opa!Wie geht es dir? Mir geht es gut.. Ich kann etwas lustig erzählen, der hier letzte Woche passierte. Wir haben ein dänischer Schüler wohnen, dass ...
