Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18261 til 18280 af 56550
-
Haveringstid?
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med følgende, da jeg virkelig gerne vil forstå det? En luftprøve fra et kælderrum indeholder 25*10^6 222^_82Rn-atomer (ved ikke hvordan jeg skal skrive det eller , det skal forestille en isotop, altså 222 nukleoner og 82 som atomets eget nummer). 222^_82Rn henfalder ved... -
rødder. hurtig opg.
ForumindlægJeg skal i denne opgave undersøge hvordan antallet af rødder i fk(x) = x^2 + k • x + 8 afhænger af k. - For at løse denne opgave, skal jeg ind og se på diskriminanten: d = b2 – 4ac Hvis d < 0, er der ingen rødder. Hvis d > 0, giver den to rødder Hvis d = 0, giver den kun én rod... -
Find diameter i cylender
ForumindlægFormlen på volumen i en alm. cylender er: V=Pi*r^2*h (pi * radius i anden * højden) Jeg får følgende oplysninger: Cylenderen kan indeholde 1000 ml. dvs. 1 l. Cylenderen er dobbelt så høj som diameteren. Jeg har således følgende til min formel: 1000=pi*r^2*h Man kan vel sig at h=4*... -
Engelsk årskarakter
ForumindlægHej alle. Ligesom mange andre, har jeg fået mine årskarakterer. Har dog lige et spørgsmål. Kan en lære give en et 10-tal som årskarakter i engelsk skriftlig, hvis han/hun har givet en 12 for alle stile man har afleveret? Og er der i denne situation mulighed for at udarbejde en klage til rektor? E... -
Rstudio
ForumindlægHej alle Jeg sidder med et progam kaldet Rstudio, som jeg ikke helt kan få til at fungere. Problemet har jeg vedhæftet nedenunder: Kan nogen hjælpe med, hvad der er galt? -
eksamination ? 25 min fordeling ?? pls..
ForumindlægHej jeg er lidt usikker De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Jeg har følgende 5 punkter i min synopsis forfatter og resume stykke til oplæsning Analyse/fortolkni... -
afgør om punkterne ligger på linje
ForumindlægAfgør ved beregning, om punkterne P, Q og R ligger på linje, når 1) P (19,12) , Q (27,25) , R (40,46) -
Matematik på KU eller AU?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er 3.g9;er og har planer om at læse matematik efter næste sommer. Spørgsmålet er bare hvor. Jeg har en kammerat der læser matematik på AU, og det har jeg hørt lidt blandet om. Jeg ved ikke så meget om KU, men jeg synes lidt det har ry for at være et bedre universitet end A... -
Differentiere
ForumindlægHej Jeg sidder med denne opgave og forstår du ikke hvordan man kommer frem til x=k^1-a til x/x=(1-a)*k/k? Der bliver sagt at man differentiere med hensyn til t men forstår ikke hvordan kommer man frem til. -
Disposition: Radioaktivitet, hva9; synes I?
ForumindlægHej! Hvilke emner bør jeg komme ind på i min disposition til eksamen, hvis jeg nu trækker emnet radioaktivitet? -
Tyske sætninger ret :)
ForumindlægHej jeg har nogle sætninger for til i morgen. Men jeg er ikke så god til tysk så det kunne være dejligt hvis der var en der kunne rette dem. ;) Der var en forhindring på vejen. = Da war ein Hindernis auf den Weg. Vi skal opvarme først. = Wir Schale Aufwärme erst. Vi må bevare vores selvkon... -
Reducering! Hjælp søges hurtigst muligt
ForumindlægHej, sidder og skal til at aflvere min mat aflevering men skal reducere et udtryk og kan simpelthen ikke få det til at gå op ved at reducere det i hånden. Er der nogle der kan hjælpe mig? Opgave vedhæftede -
Jeg overvejer kraftigt at droppe ud og tage på HF-enkeltfag
ForumindlægHej alle Jeg står til at slutte med et snit på 7,8. Jeg skal til min sidste eksamen på tirsdag, så har lige i morgen til at droppe ud, hvis det er det jeg gør. Jeg har allerede talt med HF, så det kan sagtens lade sig gøre. På HF enkeltfag står jeg til at slutte med mellem 8,5 til 9 i snit Har... -
Brug for lidt hjælp for at komme i gang.
ForumindlægHar en opgave i form af; ^ = exponent (x-3)^2 - 3(x-5)(x-5) = 4(x+1) - 2(x+1)^2 - 2 Jeg har lidt svært ved at begynde på denne opgave, da jeg hurtigt får en andengradsligning og lege med. Er det korrekt at jeg først skal ophæve exponenterne så fx. (x-3)^2 bliver til x^2 - 6x + 9, eller skal ... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHej er der nogen der vil rette min stil. Tak på forhånd .. I am agree with Maggie Jackson describes in the article. Maggie Jackson describes: we are almost always within reach of something to fill our brains. Mobile phones, iPods, portable DVD players, television, email, games conso... -
Rettelse af en oversættelse??
Forumindlæg1) There are more taxis in New York than they more other cities. 2) We have 7 boxes of to tomatoes. 3) There are above 600 churches in Rom. 4) There are more sheep than peoples in Australian. 5) In Indian employ/use some farmer continues/constant oxen. 6) I like his concerto for 2 pianos. 7... -
nogen spm vil hjælpe
ForumindlægKære Susan Nogle mennesker hader deres job, men fordi de ved, at det er næsten umuligt at finde noget andet, er de nødt til at blive ved. Mit job er vel ikke hårdere end enhver andens, og jeg fortæller hele tiden mig selv, at der et eller andet sted på fabrikken må findes en, der føler som jeg. J... -
Citat
ForumindlægHvis man skriver i fagene Samf A og His A, er det så vigtigt at have citater med i sin opgave?? Skriver om det amerikanske velfærdssystem og har ingen citater.. :S -
Engelsk hjælp.
Forumindlæghej skal snart op til mundtilig engelsk og vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med analyse af "Town"Town:In notting Hill the blacks go roundSaudis in Rolls in mews abound.Nurses and beauties in the leafy rideSqirrels and vagabonds in parks abide.Bobbies and ´models´have their be... -
Forberedelse til biologieksamen 1.g
ForumindlægHej alle i kloge hoveder :o)Jeg ville høre om der er nogle af jer der har nogle gode råd omkring biologieksamenen i 1.g?Jeg skal op på onsdag, og jeg er lige blevet færdig med at læse hele pensum igennem.Hvad kan man mere gøre for at forberede sig til eksamenen end at læse pensumet?Med venlig hil...
