Søgning på: psykologi c noter psykologiens veje. Resultater: 18461 til 18480 af 84944
-
Til imorgen rettelse
ForumindlægA class from Britain is visiting your school. One of the things you will show them is Tivoli. But before you go there you make a speech for the British class about the history of Tivoli. Prepare the speech. You may find good information on the following web-site : http://www.tivoligardens.com/ W... -
Engelsk, hjælp :'(
Forumindlægvil du ikk lige hurtigt rette den igennem :)' og give en karakter som vil passe til en elev i 8. klasse, self til denne stil. It was the 29th of November the night before 30th of November, 1990. That night became unforgettable for everyone. I was supposed to fly to Singapore, but the fligh... -
Differentialligning
Forumindlæger i gang med en opgave, har lavet a og b men er i tvivl om hvordan man laver c. Opg: der er givet en differentialligning ved dy/dx=0.004y*(1000-y) a) beregn væksthastigheden når y=500 dy/dx=0.004*500*(1000-500) = 1000 b) Bestem en forskrift for den partikulære løsning f, hvis gr... -
Bestem antallet af elektroner
ForumindlægHej, har været i gang med en opgave, som lyder: I et såkaldt negativt sky-jord-lyn bevæger elektroner sig fra jordoverfladen op til tordenskyen. Strømstyrken i lynet kan være op til 200 kA, og lynudladningen kan tilsvarende vare fx 0,13 ms. a) Beregn den samlede ladning i lynet. - denne har jeg... -
Matematik venner! Hjælp *funktion*
ForumindlægHej, nogle der er god til at forklare mig noget? (: Jeg har fået stukket en opg. i hovedet som jeg bare fatter en hat af. I en model for en bestemt virksomhed antages det, at afsætningsfunktionen A(x), der angiver antallet af enheder af en bestemt vare, der i et bestemt tidsrum kan sælges til pr... -
Franskoversættelse
ForumindlægVille være nice, hvis nogen af jer franskgenier ville se på dette:Joseph er skuffet, det er derfor han har angivet dem. Han tror, at Julien er glad, fordi skolen lukker. Han mener, at det er uretfærdigt, at P.J. har smidt ham ud. Han var uden arbejde. Mme Perrin stjal mere end ham. Nu hævner han ... -
Opgaver jeg fatter minus af...
ForumindlægTabellen over sammenhængen mellem vindhastigheden og følelsen af kulde er udarbejdet ved eksperimenter. Sammenhængen kan tilnærmelsesvis beskrives ved formlen : C= (T-33)*(0,48+0,45*Öv – 0,044*v) + 33 C: den følte temperatur. T: den målte temperatur V : vindhastighed i m/s 4.6 Beskriv overe... -
temperatur
Forumindlæghey derude, I min bog, står der at sammenhæng mellem kelvin og celsius er: T = t (K / ºC) + 273,15 K Her er T den absolutte temp. og t er temp. i celsius. Men jeg forstår ikke hvorfor der står det jeg har streget under? Hvad menes der med det? et andet spørgsmål: I det virkelig liv, ... -
Andengradspolynomium?
ForumindlægJeg får stillet opgaven: Bestem en andengradspolynomium, der er løsning til differentialligningen dy/dx=y+2x^2-7 Men kan ikke rigtig se ideen? I mit hoved har jeg: g(x)= ax^2+bx+c og g'(x)= 2ax+b Men kan ikke rigtig se sammenhængen? Nogen som har en ide? -
baseparringsprincippet og proteinsyntese
Forumindlægjeg sidder og læser op til årsprøve i biologi, og kan ikke finde ud af hvordan man finder baserækkefølgende jeg har forstået at A sættes over for T og C overfor G men jeg kan ikke forstå hvordan man skal lave rækkefølgende.. kan I ikke komme med et eksempel på en rækkefølge og forklare den... de... -
Differentialligning i punkt
ForumindlægHey allesammen ;D Jeg til prøve imorgen i differentialligninger, men jeg har bar' et lille problem: Det er at jeg har svært ved at regne den fuldstændige løsning til en dfferentialligning, hvis graf går gennem et punkt P. Nogen der kan hjælpe?? altså der hvor det går galt er når jeg skal u... -
udtryk ens
Forumindlæghvilken en er ens Hvilke af følgende af udtryk er lig hinanden uanset hvilke tal a og b står for: (a) (4a)*(2b) (b) 8a*4ab (c) 4*a*2*b (d) 4*2*a*b (e) (4*2)*(a*b) (f) 8ab -
Differentialligninger med konstant
ForumindlægHej alle, Nogen som kan hjælpe med opgave a og b i vedhæftede fil (billede)? :) Kan godt forstå at når en konstant bliver differentieret, så bliver det 0, men ved at indsætte udtrykket for y i differentialligningen, så bliver c jo ikke nul her. Hvis svaret på opgave b bare er f´(0,1)=0,02 - ... -
Bestem en normalvektor
ForumindlægHvordan gør jeg det? I opgave a. der må normalvektoren hedde 3,?,5 men hvordan faaaen finder jeg lige y? det samme i de andre(bemærk der mangler en "akse" så de må vel være 0?) Bestem en normalvektor for nedenstående planer. a) 3x+y-5z+17=0 b) x+7z-6=0 c) x-y+2=0 -
Rette en lille oversættelse plz
ForumindlægKære far og mor. Kun et par linier for at fortælle jer, at jeg er kommet velbeholden hertil. Det var en drøj tur over Vesterhavet; det var skrækkelig koldt, og en del af vejen måtte vi sejle ganske langsomt, da havet var fuldt af is. Der var ikke mange passagerer, og de fleste af dem var søsyge;... -
Fysik - sorte huller
ForumindlægHej, skal holde et opoæg om dette, men fatter nada Et sort hul er et område i verdensrummet, hvor gravitationskraften er så stor, at intet kan undslippe?- ikke engang lys. Massen for et sort hul er koncentreret i et meget lille område af rummet. Det betyder, at genstande - og lys - der kommer i... -
newtons 2. lov med varierende masse
ForumindlægHej, jeg sider og pusler med mit SRP men er stødt på en lille hindring. Jeg skal eftervise newtons 2. lov hvor massen variers. Jeg har lavet et forsøg hvor en vogn blev trukket af en flaske med sand i men hvor sandet løb ud ved konstant hastighed. Jeg har nu en masse måle resultater men ved ikke ... -
Dansk: Råd til eksamen (9. klasse)
ForumindlægJeg skal snart op til dansk eksamen, og vil lige høre nogle gode råd til eksamen, om hvordan man kan får god karakter osv. -
Bestem L af funktion af t
Forumindlægse vedhæftet fil. tak på forhånd. :-) -
Hvordan virker logaritmers ved måling og udregning af fx protolyse og amfolyttiske elementer fx vand.
ForumindlægJeg skal skrive en opgave i at med MAT og KEMI, et af mine spørgsmål er "Hvordan virker logaritmers ved måling og udregning af fx protolyse og amfolyttiske elementer fx vand." jeg ved godt hvad protolyse og amfolytte er. men jeg er helt blank med hvad jeg skal skrive... nogen der ...
