Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 18481 til 18500 af 187712
-
Reaktionsskema
Forumindlægen opløsning er fremstillet ved at blande følgende væsker i en 500 mL målekolbe: 60 mL 0,21 M HCL og 90 mL 0,0500 M HNO3 Herefter fyldes målekolben op til mærket. a) Beregn pH. (Har jeg gjort - giver ca. 1,47) Opløsningen hældes ud i et bægerglas, der indeholder 0,92 g Ca(OH)2. Hele mængden a... -
funktioner
ForumindlægJeg har en opgave med sammensat funktioner, hvor: f(x)=(x-1)/(3-x) og g(x)=x^2+1 (o) = en lille rund bolle Bestem: (f(o)g)(0) (f(o)g)(x)=f(g(0))=g(0)=0^2+1=1 --> f(1)=(1-1)/(3-1) = (0/2)=0 - rigtig? -
brøkregning
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til denne brøk. x^2+2x / 4x+8 ok så jeg siger (x^2+2x)^2 / 4x+8 = x^4 / 8 eller er det forkert? -
Er dette korrekt
ForumindlægKan nogen sige om denne opgave er rigtig? Grafen for en funktion f(x) er en parabel som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0), og R(0,4) a) bestem en forskrift punktet P: a*2^2 + b*2 + c = 0 punktet Q: a*8^2 + b*8 + c = 0 punktet R: a*0^2 + b*0 + c = 4 d. 04-12-2007 kl. 13:08 af... -
isolering af y
Forumindlæghej jeg er ved at isoler y til en opgave. x^2-4x+y^2+2y=11 indtil videre har jeg isolert den således: y^2+2y-x^2+4x=11+4x-x^2 y^2+2y=11+4x-x^2 jeg kan dog ikke rigtig komme videre:( er der en som kan hjælpe ? -
Pyramider
ForumindlægHeej.. Kan ikk finde ud af denne her opgave som lyder: Beregn højden i pyramider med kvadratisk grundflade med a) siden 20 cm og kanten 50 cm Jeg har simpelthen prøvet alverdens ting, men kan ikk få den til at passe. Hmm... -
ligninger
Forumindlæg3(x-2)+1 = x+2(x+2) <=> 3x-5 = x^2+2^2+4x (som i kan se har jeg sat x+2 i parantes og har gange de 2 paranteser med hinanden, men er det rigtigt?) 3x-5 = 5x+4 <=> 3x-9= 5x <=> -9= 2x x=4,5 er ikke helt sikker -
Et par dumme af de her reduktions opgaver.
ForumindlægHar fået følgende to opgaver som jeg ikke kan få til at gå op:Reducer:2a(a-b)+(a+b)^2-(a+b)(a-b)Så vil jeg da mene at det giver:2a^2-2ab+a^2+b^+2ab-a^2-b^2?Er det ikke rigtigt nok så vidt?Og den anden heddeR:løs ligningen:x(x^2-4)(x^2+3)=0???? Kan ikke rigtigt finde ud af den -
tangent
ForumindlægFunktionen f(x)=½x^3-x^2-x har i punktet p(2,f(2)) en tangent t. Vis at tangenten t, skærer grafen f i endnu et punkt Q, og beregn koordinaterne til Q: p(2,-2) diff. kvocienten: f'(x)=1,5x^2-2x-1 f´(2)=6-4-1 tangentens ligning: f´(x0)+f´(x0) (x-x0) Hvad så??? -
vektorer bevis |u+v| < el. = |u|+|v|
ForumindlægHey :) er der en der kan hælpe mig med dette bevis?? |u+v| < el. = |u|+|v| Der står at jeg skal bruge det jeg tidligere i opgaven har udledt, nemlig --> |u|^2 + |v|^2 + 2 v * u = |u+v|^2 og¨ u * v = |u||v|*cos(U) Håber at der er en der kan gennemskue den :) Mvh Eva -
løs en 2.gradsligning!
Forumindlæghey, har lige fået en røvopgave stukket i hånden. nogen der vil hjælpe? :) Løs andengradsligningen 2x^2 - 7x + 3= 0 Hilsen Nicklas. -
Jaloux
Forumindlæghejsamin klasse skrev sso før jul, og nu begynder vi så småt at få dem tilbage.Min problem er at jeg er ved at blive vanvittig... Min bedste veninde har fået 11 i sin opgave om holberg, og jeg har ikke fået min endnu... Jeg er ikke jaloux men alligevel lidt, men mest fordi jeg er så bange for at... -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?
ForumindlægJeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ... -
Gennemsnit?
ForumindlægHej..Hvad ligger jeres gennemsnit på?(årskarakterene)..Vær nu ærlig ;) -
Er gymnasiet anderles end skolen
ForumindlægHej Hvordan er det egenligt at være gymnasieelev, altså faglige og socialt? og forringerr man sin eksamesnit fra folkeskolen én eller to karakere ned? -
rette kort tekst?
ForumindlægUndskyld hvis teksten er for usammenhængende, jeg har ikke tid til at lave det om lige nu.. Gedicht (das) handelt von ein Generationskonflikt, das in Jahr 1993 schreibt war. Die Mutters Reaktion: sie machen sich sorgen über potentiale Gefahren, zum Beispiel schwanger zu werden, eine Jung ihre T... -
Forstår ikke billedet? HDL-kolesterol
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen i biologi og dansk. Mit emne handler om HDL-kolesterol Jeg har lige set dette billede på nettet, er der nogle der kan oversætte dette til dansk? Fordi jeg forstår det ikke også selvom jeg har benyttet diverse oversættelsesprogrammer. Det kunne være rart, hvis d... -
Hvad fik I i snit på afgangsbevisset
ForumindlægAf ren og skær nysgerrighed, ville det være sjovt at vide, hvad i har fået derude på studieportalen i snit på afgangsbevisset - Kan starte med at sige, at jeg fik et skuffende snit på 8,33 - så jeg faldt 1,7. Hvad med jer? (Vi snakker folkeskolensafgangsbevis) -
Religionsvidenskab
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på¨Antropologi-studiet og er selvfølgelig skuffet, men en lang gåtur har hjulpet på humøret. Jeg vil i hvert fald gerne udvide mine muligheder for næste år og religionsvidenskab lyder egentlig ganske tiltalende. Jeg skal i så fald suplere op med et fag. Og har i denn... -
Forbedring
ForumindlægHej med jer, det er måske et lidt usædvanligt spørgsmål at stille her i den travle eksamensperiode, men håber alligevel i kan give mig et par gode råd :-) Jeg er lige blevet færdig med 2.g, og det er dermed min tur til at få huen på næste år (yeah), men der er dog en ting som går mig lidt på.. J...
