Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18541 til 18560 af 114887
-
det er svært
Forumindlæghej jeg kan ikke fide ud af en opgave husk at lave overslag 405 : 9 252: 7 1074: 3 -
Eksponentielle funktion
ForumindlægHej, jeg har opgaven. Betragt funktionen y=5x1,47^x - Bestem den procentvise ændring i y, når x-tilvæksten er 3. a=1,47-1 = 0,47=47% (vækstrate) Delta x=3, y skal ganges med 1,47^3= 3,17 Når y vokse med 3 skal x ganges med 3,17. Dvs at y vokser med 2,17% = 3,17-1 Er dette korrekt? - Hvor... -
mængde af (x,y) når det(M)=1 og det(M)=0
Forumindlægx+y 3 2 1 M = 0 1 0 0 0 2 x-y 3 0 3 0 1 Skitsér i (x, y)-planen mængden af (x, y) for hvilke M er singulær, og mængden af (x, y) for hvilke det(M) = 1 Jeg anvender Maple15 som matematikprogram. Jeg aner ... -
Oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har en tysk oversættelse i einfach so side 128 nr. 3, som jeg har meget svært ved.Nogen der kan hjælpe? -
Population
ForumindlægHvordan laver man opgaven. En population er på 3 døgn vokset med 259 %. Med hvor mange procent er den gennemsnitlig vokset pr. time? -
Er det så simpelt?
ForumindlægJeg skal i denne opgave opstille en regneforskrift, der angiver hvordan promillen for en kvinde afhænger af såvel antal genstande som kvindens vægt. Hmm, det kan jeg sp ikke lige forstå, for med de oplysninger, der er mig givet, er det så ikke ret indlysende? Jeg har oplysningerne: Kvinder :=volu... -
mat. b-niv eksamensspørgsmål
ForumindlægHej, jeg har nogle spørgsmål ang. hvorledes man skal forstå/gribe opgaver an på der lyder:1."Forklar anvendelse af sinusrelationer og cosinusrelationer"- skal jeg her forklare vha. tal hvordan man kan beregne vinkler og sider i en trekant? men det har jeg jo lavet i skriftligt matematik... -
Reducer & funktioner
Forumindlæg( (x^2 + 4X + 4) * (X-2)^2 ) / (X^2 - 4) ) <=> ( (x + 2)^2 * (x - 2)^2 ) / (x - 2)^2 ) <=> (x + 2)^2 ^^^ er det rigtigt ? og Funktionerne f og g er givet ved : f(x) 2x + 3 og g(x) x^2 + 1 Bestem f^-1(5) ---- hvordan regner man lige den når f er opløften i minus 1 ?? og (f o g)(x)... -
Differentialregning! :-)
ForumindlægHey, nogle der vil hælpe med disse? 1) Bestem ligninger for tangenterne i de punkter, hvor linjen y=3 skærer grafen for f(x) = x^2-2x løs derefter følgende ligninger og uligheder: f 39; (x) = 0 f 39; (x) > 0 f 39; (x) < 0 2) Funktionen f er givet ved f(x) = 3x^2 - 6x + 5 -Bestem en l... -
2.gradsligninger
ForumindlægHer står jeg med opgaven i timevis.. Kan ikke komme videre med det.. Nogen der kan hjælpe?? Find forskriften for det 2.gradspolynomium, der går gennem punkterne: (1,4) ; (0,6) ; (-2,22) 1: 4= a(1)2+b·(1)+c ↔ a+b+c= 4 2: 6= a(0)2+b... -
Ligning
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave der hedder, at jeg skal løse disse tre ligninger med tre ubekendte. 8=a*1^(2)+b*1+c (-5)/(2)=a*(5)/(2)^(2)+b*(5)/(2)+c -9=a*3^(2)+b*3+c Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe med CAS39;s funktion solve, og jeg har virkelig ingen ideer hvordan jeg skal få de... -
Matrix opgave
ForumindlægHej! Jeg ligger og leger lidt med matricer, da jeg synes det er ganske sjovt at prøve noget nyt engang i mellem. Jeg har dog en opgave som jeg ikke rigtig lige kan se hvordan jeg skal begynde på. Opgave Antag, at der om et polynomium f(x)=a_0+a_1x+a_1x+a_2x^2+a_3x^3 af grad 3 gælder, at f&... -
Værdien af k
ForumindlægBestem tallet k, så ligningen x^2 - (2k-3)x = 0 har netop en rod. Bestem for de fundne værdier af k denne rod. Jeg har solvet: x^2-(2k-3)x=0,k) ? k=(x+3)/(2) or x=0 Hvad skal jeg så gøre bagefter? Og har jeg fundet tallet k + værdien af k?? Hjælp!! -
f(x,y) - Ulighed
ForumindlægHvordan viser man at: -5 ≤ 2x - y ≤ 7 ud fra uligheden 0 ≤ x ≤ 3 og -1 ≤ y ≤ 5 Jeg skal bruge det til at finde størsteværdi og mindste værdi i funktionen: f(x,y) = 2x - y -
Angående den nye gymnasiereform....(gennemsnit)
ForumindlægHej... er der nogen der kan fortælle mig om den nye gymnasiereform39;s forslag angående de elever, som har 3 a-niveau, får ganget deres gennemsnit med 1,03, om det er aktuelt eller hvornår det bliver aktuelt?Jeg er 2.års... kommer det til at gælde for mig? eller....Håber at der er nogen der vil... -
engelsk
ForumindlægHej.Vi skal nu omskrive vores stile og har derfor brug for lidt hjælp.1) Her parents have lived in London for generations.-skal omskrives.2) He stille thinks nicely about her-Hun skriver brug ordbog. Det er nicely der er noget galt med!?3) As far as we are concerned-Brug ordbog?Håber nogle gider ... -
Differentialregning - Tretrinsregel
ForumindlægHej SP Jeg kan simpelthen ikke få det til, at hænge sammen med tretrinsreglen. F(x) = x^2 - 3 Jeg ved at f39;(x) = 2x med power rule osv. Men kan I hjælpe mig med, at lave tretrinsreglen for denne? -
opgave
ForumindlægOpgave 1)Bestem en ligning for hver af asymptoterne til grafen for funktionenf(x)= x+1 + (1)/(x+1)løsning:x+1 --> 0 for x --> -1f(x) --> uendelig for x --> -1+f(x)--> - uendelig for x --> -1-ud fra alt dette kan vi se at y=x+1 og x=-1 er asymptoterne for ligningen.Opgave ... -
DIFFERENTIALREGNING BRUG FOR HJLÆLP!!
ForumindlægHar brug for hjælp til disse opgaver.. Opgave 1 En funktion f er bestemt ved f(x) = 0.25x + √x. a) Bestem ligningen for tangenten til f i punktet (4,f(4)). Grafen for f har en tangent, som er parallel med linjen m : y = 1.25x + 3. b) Bestem ligningen for tangenten, der er parallel med... -
Oversættelse
ForumindlægHej. Er der én der kan hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger til tysk: 1. Vi taler om en interessant roman, ”Der geteilte Himmel”, af Christa Wolf. 2. Kommunisten Erich Honecker havde fødselsdag den 25. august 1912. 3. I domkirken kronede man fra 1562 til 1792 de tyske...
