Søgning på: international økonomi A. Resultater: 18661 til 18680 af 146944
-
Hurtig rettelse?
ForumindlægHey, nogle der lige vil kigge det her igennem, Tak In connection to our “Job - day” where we inform our school leavers about all the possibilities to start their own firm, we will like you, Shell Livewire, to come and give a talk to all the students about their odds to be a successfully entrepre... -
Engelsk Oversættelse - haster :)
ForumindlægHej, Er der nogen med engelskkundskaber der vil kigge min engelsk oversættelse igennem? Den er kun på ca. 10 linjer. Der er nogle steder jeg ikke har kunnet oversætte - der har jeg skrevet (----) - hvis nogle kan hjælpe med at fylde hullerne ud også, ville det være skønt :) Dansk: Den 27. Augus... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har lavet en oversættelse, men mange af sætningerne føles helt forkerte når jeg prøver at læse dem højt for mig selv. Jeg ville derfor være meget taknemmelig hvis der var nogen som havde tid til at se lidt på det: Ernesto, som har arbejdet hårdt i tolv år på et lille værksted i New York, er ... -
Rettelse af lille oversættelse
ForumindlægNogle der vil rette min oversættelse fra dansk til engelsk. Dansk: Familien Dobson bor i et gammelt hus nær kirken midt i byen. Frank Dobson er kaptajn og sejler mellem Newcastle og Oslo. Helen Dobson er husmor, men tre dage om ugen arbejder hun som bogholder. Hun arbejder kun den halve dag. Når... -
vilkårlig trekanter
Forumindlægforstår ikke sinus / tangens / cosius a) a = 10cm | b = 8cm | C = 60 grader hvad er A,B,c b) A = 120 grader | b = 4,6cm | c = 5,8cm hvad er a,B,C c) a = 13,6mm | b = 15,9cm | c = 16,7mm hvad er A,B,C -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
andengradspolynomium
ForumindlægHejsa :) Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at komme videre. Jeg har en andengradsligningen ax^2+(a+2)x-3=0 som har netop en løsning. og jeg skal bestemme a. Jeg er selv kommet frem til at a^2+16a+4=o a^2+16a= -4 men så kan jeg heller ikke komme videre. Hilsen Lea -
log.
Forumindlæga = log (7/8) + log (16/7) jeg skal omskrive den til et tal uden brug af cas. Så skal jeg finde en fællesnavner først? eller taste det ind på lommeren? -
Matricer
ForumindlægKan man finde en ubekendt f-eks. "a" ved at sætte to matricer der begge indeholder a lig hinanden? -
Passiv i Engelsk oversættelse
ForumindlægHej gutter og gutinder :-) Jeg har fået denne oversættelse, som jeg har lidt svært ved. Så hvis der er nogle der gider fortælle mig hvad der er forkert, vil jeg blive superglad! :-) Oversættelse(Dansk -> Engelsk): Der er kun få kvindelige politikere i Irland. De, der findes, har måttet kæm... -
lille opgave
ForumindlægJeg tænkte om der er en eller andet venlig sjæl, som vil hjælpe mig med denne opgave:Har en funktionsfamilie som hedder: F(x)=(2a+3)x^2 + x + 1, hvor a er foskellig fra -3/2Bestem a, så linjen Y=-3 er tangent til grafen for fHåber en kan hjælpe mig. På forhånd tak.MVH M -
reducering
ForumindlægHej! Jeg ville være rigtig glad for lidt hjælp til disse opgaver: a) Jeg skal reducere dette: a3- a2b a2-2ab+ b2 = a2-a har jeg fået det rigtige resultat? b) Reducér udtrykket : a-2 * b5 * a 5/3 = ? ( der skulle være en brøkstreg imel... -
Fransk grammatik
ForumindlægHej! Håber der er nogen der vil hjælpe med lidt fransk grammatik.Det handler om Objekts- og dativobjektpronomen. Jeg har forsøgt mig frem men er ikke sikker1. Le voleur nous a pris notre argent = Le voleur nous nous a pris2. Tu as montré cette photo a ton fiancé = Tu la lui as montré. 3. Vous pou... -
Potensvækst
Forumindlæghej alle har lige et problem angående denne her Funktionen f(x)=b*x^a opfylder at f(2) = 2 og f(4)=16 betsem tallene a og b ville gerne komme med et forslag , men ved ikke hvad jeg skal gøre ved denne her * står i øvrigt for gange hvis man er i tvivl :D tak på forhånd -
rettelse
ForumindlægDet er handelssprogs engelsk der skal rettes.1.Vi har endnu ikke udpeget en forhandler1.We have not appointed a distributor.2.Vil De være så venlig at supplere ordren.2. Will you be good enough to suppler order.3. Vi beder Dem meddele os, om at forhabdler er blevet udpeget.3. We prays you messag... -
ligning for cirkel :)
ForumindlægEn cirkel har centrum i (-1, -2) og går gennem punktet P(4,1). a. Bestem en ligning for cirklen. ved at cirklens ligning er: (x-a)^2+(y-b)^2=r^2 kan bare ikke lige se hvordan jeg skal sætte værdierne ind :S -
Politisk Kommunikation
ForumindlægHej alle Jeg har op politisk kommunikation og demokrati i min studieretningsprojekt (dansk a, samf a) Jeg skal redegøre for nogle selvvalgte teorier om politisk kommunikation, men der findes en hulens masse teorier - også nogle, som ikke er lige så relevante som andre. Jeg ville høre, om ... -
Bevis
ForumindlægJeg skal bevise følgende, men hvordan? I et enkeltlogaritmisk koordinatsystem(med logaristmisk y-akse) er grafen for en eksponentiel sammenhæng y = b*a^x en ret linje. Hvis en graf i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem (med logaritmisk y-akse) er en ret linje, så der er tale om en eksponentiel ... -
Lommeregner-problem på Ti84-plus - indsætning af X ?
ForumindlægHey Alle ;) Jeg har lidt problemer med brug af min Ti84-Plus lommeregner. Det går ud på, at lommeregneren kan regne X-værdi'en ud, når man har Y-værdien, B-værdien og A-værdien fra den liniære funktions ligning. y = a*x + b Men hvor er det lige man skal ind på lommeregneren for at finde d... -
Hjælp til reducéring
ForumindlægHej i forummet Jeg har lidt problemer med disse to b) 4- 2x-3/2 -2(2x-5) = c) (a+b) • (a+b) = Er der nogle matematikhjerner derude, der kan hjælpe med disse ? Det er sikkert simple løsninger. Jeg kan bare ikke se dem for mig. Med Venlig Hilsen Kenneth
