Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18661 til 18680 af 111527
-
Vektorer og projektion, hjælp hurtigts muligt...
Forumindlægopgaven lyder således Vektorer a og b har begge begyndelsespunkt i (5,2). Vektorer a har længden 5 og retningsvinklen 25 grader, mens vektorer b af har længden 4 og retningsvinklen 75 grader. Hvad er vektorer a´s projektion på vektorer b? Hvad er vektorer b´s projektion på vektorer a..? noge... -
Reducer
ForumindlægReducer: 4 (-3a + 4b - 2ab) + (5a + b)^2 -
Angivelse af løsningsmængde
ForumindlægGodaften Hvordan skrives løsningsmængder således at rækkefølgen af elementerne i løsningsmængderne er betydende? A = {a,b,c}, B = {a,c,b}, C = {b,c,a}, D = {a,c,b} ∈ L således A ≠ C ≠ B = D -
En funktion med punktmængde
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x)=-x2+3,5*x+kvadratroden af x, x≥0 Grafen for f afgrænser i første kvadrant sammen med første aksen en punktmængde M, der har et areal Tegn grafen for f og bestemt arealet af M Noget der ved hvordan man gør det ? -
HJÆLP!!
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? :S I den retvinklede trekant er ABC er C ret. Hypotenusen c= 17,5 og kateten b=6,8 Beregn B?. -
Største værdi?
ForumindlægHvilket regneudtryk har den største værdi, når a og b er større end 0? a*b, a2 * b, (a+b) * (a+b), (a+b) * (a-b) -
matematik
Forumindlæger der nogen der gider og skriver formlen til dette opgave? en byggegrund har en form som en firkant ABCD. tre af siderne har følgende længder AB=25,7m BC=25,1 og CD=23,8m. længden af diagonalen AC er målt til 38,2 m. endelige er vinkel D målt til 94 grade. 1)bestem vinkel B -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi her på tirsdag, og jeg har devsærre svært ved at finde det rette svar på transformation højspænding, og forsøget dertil. Jeg håber inderligt at der findes nogle søde mennesker der kan hjælpe mig! :-) Ps. jeg går i niende klasse :-) -
parabel
ForumindlægJeg er i gang med denne lille parabel opgave. Kan ikke rigtigt finde ud af b'eren? Håber på jeres hjælp hurtigst muligt:)tror det er en hurtigt løst opg. http://peecee.dk/?id=85508 På forhånd 1000 tak :) -
drilsk matrixopgave
ForumindlægMatricerne A, B og C er givet. Vi skal nu finde matricen X i AX+B=X. Hvordan gøres det? -
Reducering?
ForumindlægFølgende skal reduceres, men jeg ved ikke hvordan: 1) 8a^3*b*a^-2/(2b)^2 2) (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) -
Ligning - fra ét til andet..
ForumindlægHej.. Jeg sidder lige fat i denne ligning --> (-b^2/4a) + c, jeg ved at jeg skal få det til at gi' (-b^2+4ac/4a), men hvordan kommer jeg frem til dette.? er det noget med at man skal gange med noget i en brøk, eller.!? På forhånd tak.. -
fsa2004
Forumindlægjeg sidder med fsa 2004 i matematik, og mangle lidt hjælp til den allersidste opgave. Det lyder således: vis, at forholdet mellem bredde og længde er 1/v2 når b/l=1/2 * l/b Hilsen jakob -
Bevis udsagn
ForumindlægHej. Jeg har brug for at bevise at følgende udsagn er rigtigt (hvis det er det): (a/(a+b))-(b/(a-b))+((2*a*b)/(a^2-b^2))=1 Hvordan gør jeg dette. -
potensiel
Forumindlæghvad er det nu b`s betydning er helt præcist i en potensiel udvikling?? -
Hjælp mig med mit digt!
ForumindlægHej alle sammen, vil i ikke være søde at skrive alle de oplysninger i kan om dette digt? For eksempel om det a-b-b-a, eller om det krydsrim, eller om det lyrisk eller et episk digt. Alle den slags oplysninger. Det ville være en stor hjælp! Så tag mit hjerte Så tag mit hjerte i dine hænder, men... -
Ligning
ForumindlægHej. Jeg forsøger at finde x i denne ligning. Min lommeregner fortæller mig at x er 3, og når jeg gør kontrol, passer resultatet også. Men når jeg forsøger at løse ligningen uden lommeregner, får jeg resultatet til 15,6667. Jeg mener ikke, at jeg regner forkert, eller gør jeg? Hvis dette ikke er ... -
Problemregning: meget svært spørgsmål hjæææælp
ForumindlægHej jeg sidder fast i denne opgave og ved ikke hvordan jeg skal løse den. hjælp. tak på forhånd. Greasy spoon café midt i london tilbyder: Egg and chips...................72 pence Egg and bacon..................84 pence Egg, chips and beans.........94 pence Egg, chips and bacon.........118 p... -
Litterær artikel - Retoriske virkemidler - Ulla Dahlerups tale
ForumindlægHej herinde. Jeg har fået til opgave at skrive en litterær artikel om Ulla Dahlerups tale, så den skal jo analyseres og fortolkes.. Jeg vil selvfølgelig gerne opnå et 12-tal, så jeg vil gerne bede jer om at komme med gennemgående gennemgang af, hvordan en litterær artikel skal opstilles og gode... -
Old eksamen - hvad skal man?
ForumindlægHej alle Jeg skal til oldtidskundsskab eksamen i næste uge, og jeg aner ikke hvad det går ud på.. Er der noget jeg skal forberede mig på hjemmefra? Og hvordan forløber selve eksamen? Jeg har hørt at man får en tekst, hvor man får 1 time til at analysere det og så skal man snakke ud fra det....
