Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 18741 til 18760 af 76732
-
faktoropløsning - kun en rod
ForumindlægMin ligning er = f(x)=-3x^2+6x-3 Jeg har ved hjælp af diskriminantformlen beregnet d= 0 .. altså er der kun en løsning, men hvad gør man så -
HJÆLP TIL PRØVE!
ForumindlægHar en forskrift jeg ikke kan finde ud af, f(x) = x^3 + 2x^2 -3x Tak på forhånd -
anyone?
ForumindlægHvordan udregner man funktionstilvæksten (delta Y) når forskriften hedder f(x) = 2 - x / x , x0 =3 -
Differentiere
ForumindlægHej, hvis man har en ligning: a*f(x)-b*x Hvis man skal differentere med hensyn til x. Hvad får man så? Hilsen Aqsa -
Differentiering
ForumindlægHej hvordan differentieres: f(x)=(x^3+3x)*e^2x jeg har prøvet og kan ikke få det rigtige svar... -
nulpunkt
ForumindlægVis, at funktionen f(x)=e^x-x-2 har nulpunkt i intervallet [0,2] -
Diffirentering
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave som lektie, men kan ikke regne ud hvordan jeg differentier f(x)=x42x Nogle der kan hjælpe :) -
sin finktion
Forumindlæghej sin(x)=0,4 mit spørgsmål er hvorfor skære den y-aksen i 0,4????? burde den ikke skære x-aksen i 0,4 (y er jo ikke med i funktionen????) -
Eks. opgave 7a (MatA)
ForumindlægHalløj i stuen,jeg har brug for hjælp til denne opgave. Den indgår i en hjemmeprøve som vi har fået og jeg er derfor meget interesseret i at få løst opgaven rigtigt. Kan imidlertid ikke finde ud af den. Den lyder:Vis, at enhver af funktionernef(x)= ax*exp(-x) + b*exp(-x) , hvor a,b er R,er løsnin... -
Funktioner
ForumindlægJeg forstår ikke disse to opgaver, hvordan skal man gøre og hvad skal man gøre. PÅ FORHÅND TAK. -
X-værdier
ForumindlægHvordan løser man denne opgave:For hvilke værdier af x vokser f kraftigere end gf(x)= X^2+Xg(x)=X^3*kvadr.X?? -
Forskrift og definitionsmængde for en funktion
ForumindlægHej :)Har lidt problemer med denne matematikopg.På et rektangulært stykke karton, der er 70 cm bredt og 90 cm langt, skal der placeres et rektangulært felt. Feltet skal placeres på kartonet, således at der overslt er en efstand på x cm fra kanten ef feltet til kanten af kartonet.Bestem en forskri... -
Matematik
Forumindlægpleass hjælp mig hvis i kan med uregningerne for min lommeregner er gået i stykker:( se ved linken -
differentiabilitet ??
ForumindlægJeg skal redegør for differentiabilitet . Kan ikk rigtig findr ud af hvad det er ? En der kan komme med en lille definition på det ? Jeg har tænkt på om det er det samme som differentiabel ? -
Eksponentielle funktioner og logaritmefunktioner.
Forumindlæghey....Er der nogen der kunne hjælpe med denne:"Du skal behandle eksponentielle udviklingers egenskaber" Tak på forhånd! -
Forskrift for andengradsligning
ForumindlægHej .. Jeg skal (uden brug af cas) angive en forskrift for det andengradspolynomium, hvis graf går gennem de angivne punkter (-3,0), (1,0) og (-6,0) Jeg kan se at c = -6, men udover det er jeg ikke helt sikker på, hvordan man udregner a og b Tak! -
Redegør for at g er kontinuert
ForumindlægHej! Nogen som kan hjælpe mig med denne opgave: x*ln(x) for x>0 funktionen g er bestemt ved g(x){ 2x for x< 0 = 0 Redegør for at g er kontinuert Hvordan gør jeg det? -
bevis for produktreglen
ForumindlægBevis reglerne for differentiation af sum og produkt af to funktioner: Produktreglen: Formel: f ' (x0)*g(x) + f(x0)* g '(xo) Jeg benytter tretrinsreglen. Deraf får man at a=Y2-y1/x2-x1 værdien for x0+h gående mod nul = afstanden fra x0 og x0+h = h Nu vil jeg bevise produ... -
HASTER
ForumindlægSe ved hæftede fil omkring eksponentiel funktion -
toppunkt????
Forumindlæghvordan beregner jeg toppunktet for fm(x) = 3x2 - 3 Toppunkt = -b / (2a) = -0 / (2*3) = 0 og 3 må være skæringen på y-aksen??? eller hvordan???
