Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 18861 til 18880 af 99855
-
mat.
Forumindlæggrafen for en potensfunktion går gennem punkterne P(2,80) og Q(4,640) bestem forskrift for f(x) "uden hjælpemidler"?? -
Forståelse af bevis 2.gradspoly
ForumindlægJeg har uploadet en fil, da der hører en graf med til. Deri står min komplikation http://peecee.dk/?id=47676 Anders -
Bestem hældningskoefficienterne for linjerne l og m
ForumindlægHjælp mig med at lave opgave a og b -
Linær vækst
ForumindlægHej, Hvad er formlen for udregningen af opgave b)? Tak på forhånd. -
Differentialkvotioenter og tangenter hjælp
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe med vedhæftede opgave b? -
Vektorer: find en ubekendt og alt muligt andet.. Hjælp..
ForumindlægI et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved: a= ((5-t)over 2) og b= (4 over (t+1)) hvor t er et tal. (a) Bestem t, således at a er vinkelret på b. (b) For hvilke t er a parallel med b? (c) Bestem t, så |a|=|b| Jeg kan ikke lave pilene over a og b, men det er vektorer. Jeg fatter sim... -
magnetisme
ForumindlægHej jeg skal op i Fysik på mandag, der er bare nogle ting jeg gerne vil vide inden, og det er, Hvordan en magnet virker sådan over pensum, og hvorfor noget stof er/ikke er ferromagnetisk, og hvad der skal til for, at et stof bliver tiltrukket af en magnet. I må godt komme ind på kvarker og andr... -
Niels borh atommodel?
ForumindlægJeg har et sprørgsmål som jeg skal svare på til min fysik eksamen på C niveau? "Bølger med vægt på elektromagnetiske bølger, og specielt Niels Bohrs atommodel." man kan ikke helt finde sammenhængen op elektromagnetiske bølger og Niels Bohrs atommodel ;) håber en eller flere som kan hjæ... -
Rødder igen!
ForumindlægHej.Jeg laver i øjeblikket dispositioner til de forskellige emner, vi kan blive udsat for til mandagens årsprøve i mdt. matematik. Et af vores emner hedder "Rødder og toppunkter" i et andengradspolynomium.Jeg synes, det er lettere kompliceret, så jeg vil i det følgende forsøge at forkla... -
bevis for 2.grad pol. løsninger
Forumindlægjeg sidder og forbereder beviset for diskriminanten inden for 2.grads polynomier og undrer mig over hvorfor man gangermed 4a når man går fra: ax2 + bx2 + c= 0 => 4ax2 + 4abx+ 4c= 0osv? indtil jeg når frem til (2ax + b)^2= b^2 - 4ac ? -
potensfunktioner
Forumindlæghej :) nogen der kan hjælpe med hvad a og b betyder i en potensfunktion?? vh -
Vektor
ForumindlægSkal jeg beregne krydsproduket?? Opgave 1 De to vektorer, a og b, har koordinaterne: a=(6,8) b=(2,k) Bestem k så vektorerne a og b er parallelle og ensrettede. Bestem k så vektorerne a og b er vinkelrette. Bestem k så arealet af den trekant de to vektorer udspænder, bliver 5. -
Uden hjælpemidler. Reducer udtrykket:
Forumindlæg(a-b)^2+2b(a-b) Beregning: a^2+b^2-2ab+2ab-2b^2 Facitlist: a^2-b^2 Er der nogen der kan forklare hvorfor? -
Lineære funktioner
ForumindlægHvordan kan jeg finde forskriften for den lineære funktion, når dens graf går gennem A og B? A (2,-8) , B (7;-10,5) #forstår ikke B -
Grafen for den lineære funktion
Forumindlæghåber nogen kan hjælpe tak på forhånd :) Grafen for den linære funktion f(x) = a * x + b går gennem punkterne (3,7) og (12,10) a) bestem tallet a b) bestem tallet b -
Algebra
ForumindlægHej Hvordan regner man: b(3a-4)-4(4-b) b(3a-4)+a(b-4) b(3a-4b)-2a(3a-2b) Jeg ved, at det er noget med, at man skal gange ind i parenteserne, men jeg ved ikke hvordan man gør, når det er et bogstav. På forhånd tak for hjælpen:) -
Spykolog eller Læge - Hmm?
ForumindlægHejsa! Jeg har altid villet læse medicin og blive en god LÆGE - det har alle andre også forventet af mig... Grunden til at jeg har villet læse medicin er fordi, at jeg godt kan lide at hjælpe andre og vide at jeg på en eller anden måde har forandret deres liv (på en god måde).. Jeg har altid være... -
HASTER... Aflevering til imorgen
ForumindlægHej....Er der nogle som vil hjælpe med et par opgaver. Jeg har virkelig brug for hjælp, for jeg forstår slet ikke hvad jeg skal gøre???Opgave 1:Om to vektore la´l og lb´l gælder(2a´- b´) * (a´+ b´) = 45, la´l = 6 og a´prik b´= -2Beregn længden af b´og gradtallet for vinklen mellem a´og b´Mit prob... -
Opløsning af faktorer
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forstå beviset for opløsning af faktorer. Den ser således ud: a(x-r1)(x-r2) =a(x- (-b+√d/2a)(x-(-b-√d/2a) man ganger så parentenserne ud a(x2-(x(-b-√d/2a)-x(-b+√d/2a)+(-b+√d/2a)*(-b-√d/2a) man får så ax2-x(-b-&radic... -
HJÆLP Skærer førsteaksen:
ForumindlægHejsaJeg kan ikke helt løse den her, er med på at skal bruge afstandsformlen: Ax1 + b - y / kvadratroden af a i anden + 1.Jeg kan bare ikke sætte tallene ind, her er opgaven:Linierne m1 og m2 er parallelle med linien : Y=2x-12 i afstanden 6. Bestem de EKSAKTE Koordinater til de punkter, hvor m1 o...
