Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18881 til 18900 af 92586
-
En sten
ForumindlægOkay, sidder her og funderer over et spørgsmål om en sten. "En sten kastes lodret i vejret med 2,5 m/s. Hvor højt kommer den på?" Mangler der ikke nogle oplysninger for at besvare dette spørgsmål? Eksempelvis stenens masse? -
Hvordan finder man procent?
ForumindlægEt land har 2,8 millioner indbyggere. Væksten har i nogle årværet 5% om året. Hvor længe varer det, før landet kan forvente at have 3 millioner indbyggere. Kan i sige hvordan man finder resultetel? mener ik resultatet men hvilke en teknik man skal bruge for at regne den ud? -
Beregn mrts
ForumindlægEn virksomhed producerer output på baggrund af produktionsfunktionen: Q = K + L Find MRTS -
Sandsynlighed og Normalfordeling
ForumindlægHej. Jeg ved ikke hvordan jeg løser denne opgave, hvilken formel skal jeg bruge? -
hvem kan jeg klage over mit gymnasium til?
ForumindlægHej med jer. Jeg går pt. i 2.G og har samfundsfag og engelsk som studieretningsfag, derudover har jeg matematik og tysk på B. Det første halve år havde vi en udemærket matematiklærer som vi lærde det vi skulle af, men efter jul fik vi en ny "lærer" i stedet fordi den gamle havde f... -
En venlig sjæl, der muligvis kan hjælpe?
ForumindlægOkay, så sidder i den situation, at jeg har det her opgavesæt for i matematik. Jeg kom let og elegant over de første 3 opgaver i sættet, men lige denne opgave fatter jeg absolut hat og briller af. Det er komplet sort snak, hvis i spørger mig. Er der nogle der mulighvis kan sige mig hvordan man sk... -
Kombinatorik
ForumindlægVi lavede i dag en matematikprøve i klassen, og jeg kunne virkelig ikke finde ud af en af opgaverne: "Der er en kasse med 60 sedler i, der alle sammen er nummereret med tallene fra 1-60, så der er en seddel med hvert helt tal. Ved siden af den kasse står så en anden kasse, som ligesom den f... -
2.g om igen?
ForumindlægJeg går pt. på STX andet år. Niveauet er ikke svært for mig, men har bare været enorm dårlig til at møde op og lave mine ting. På det første år scorede jeg nogle dårlige, men dog beståede karakterer i fag som Naturvidenskabeligt Grundforløb (4), Billedkunst (4) og Almen Sprogforståelse (02). He... -
stil_hjælp
ForumindlægHej. Jeg har skrevet denne her, men jeg er ikke sikker å om det er korrekt skrevet. Der er sted i teksten hvor den her kommer. Det er fordi jeg ikke ved hvor dan man siger hos på eng. Michael is a poof, he likes being a poof, and he likes being different. When he was younger, he had not many f... -
Bedøm min stil
ForumindlægJeg søger en, gerne flere, der lige vil læse min stil igennem og give den en karakter.Det er en diskussionsstil om kunstig intelligens.Jeg vil ikke nævne den karakter, jeg har fået af min lærer før der er mindst een, der har læst den igennem.Desuden foretrækker jeg at sende den til dig/jer, så sm... -
ikke laver lektier i gym
ForumindlægHejsa.. havd vil der ske hvis man glemmer/ikke når at lave sine lektier på gymnasiet? -
Den danske folkeskole
ForumindlægTV2 har netop sendt programmet "Kundskab eller kaos", hvor det diskuteres, om der mangler disciplin i folkeskolen. Jeg synes, at det kunne være interessant at høre, hvad folk her på studieportalen mener om, hvad der eventuelt kunne være galt med den danske folkeskole, og hvordan problem... -
kombinationer
ForumindlægHvis man har en nummerplade med 5 cifre, hvor mange forskellige kombinationer af nummerplader kan man så lave ? Jeg vil gerne vide hvordan man regner det ud.På forhånd tak./Xabbu -
Marker gerne fejl :D
ForumindlægHejsa! Jeg har skrevet denne stil (intet i den passer....). Jeg kunn godt tænke mig, at få markeret fejlene. Grunden er skam ikke, at jeg vil have den fejlfri, men mere at lære det engelske sprog, og de fejl jeg gør mig på det. Jeg håber at nogen vil hjælpe :D (Btw går i 9. klasse!) -
Hjælpelærer søges!
ForumindlægHej vi er to drenge der har brug for kvalificeret matematik hjælp. Vi har matematik på b-niveau og skal til skriftlig eksamen den 30. maj. Og en mulig mundtlig eksamen senere. Vi ville høre om der er nogen der kunne væer interresset i at undervise et par gange om ugen, enten hos en af os, der bor... -
Cand Oecon i Århus
ForumindlægJeg er stadig på jagt efter den rigtige uddannelse og vil derfor også gerne høre om økonomistudiet i Århus. Er uddannelsen mest samfundsfaglig eller matematisk, eller går det lige op? Jeg mener, bruger man meget tid på tal og statistik, eller mest på at "snakke" om tingene. Er der bed... -
Emne søges Mat Fysik (Fourirrækker)
ForumindlægHej jeg skal til at vælge emne til min SRP og ville gerne have et teoretisk svært emne inde for matematik sammen med Fysik (eller Kemi hvis der er et bedre bud på emnet der). Har overvejet at tage noget med komplekse Fourierrækker. Da dette dækker over komplekse tal, matricer, egenvektorer og sy... -
Massefylde. En der trænger til at blive udfordret?
ForumindlægHej alle. For at gøre dette kort så skal jeg beregne nedenstående. I nogle klimamodeller forudser man risikoen for, at den grønlandske indlandsis smelter. Der er bundet 2,7 mio. km³ is i indlandsisen. Massefylden for is er 0,9. Oceanernes areal: 3,61*1014 m². Hvor meget vil verdenshav... -
Polynomier og differentialregning
ForumindlægHej folk fra studieportalen Sidder med en matematik aflevering til fredag, og har 2 opgaver som virkelig giver mig problemer Må ærligt indrømme, at opgaverne ikke er inde for mine evner Har prøvet med et par forskellige løsninger, men synes ikke de giver mening i forhold til mine venners svar... -
Sammenhæng mellem prisændring, OMS og p
ForumindlægHvordan kan jeg vise med matematik at: ved prisfald og elastik efterspørgsel, der stiger Omsætningen, idet afsætningen forøges relativt mere end det, prisen nedsættes? Sheldorin
