Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18961 til 18980 af 21415
-
Vektorer, eksponentiel mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg har rigtig svært ved tre opgaver. Den ene omhandler vektorer, og jeg er bare blank. I den anden har jeg lavet første del, anden del har jeg også et lavet på, men jeg kunne godt bruge lidt hjælp, da jeg ikke er sikker på mit resultat i anden del. I 3'eren er jeg også rim... -
Vurdering af mit digt
ForumindlægNogle der gider, at vurder mit digt, evt. analyse, fortolkning, karakter, kommentar. Det er et filosofisk digt, har kaldt det "ontologi?" den er vedhæftede i pdf format. Jeg går godt nok i 10. klasse, men vil gerne have svarene på A-niveau. Tak på forhånd, selvom jeg nok siger det igen ;) -
Tyskoversættelse (har lavet det hele)
ForumindlægJeg har en lille oversættelse, som jeg gerne vil have tjekket for fejl. Følgende oversættes: Dramaet handler om mangemilliardæsen C Z, der vender tilbage til sin fødeby Güllen, hvor hun som gravid en vinterdag for 45 år siden blev jaget bort. til tysk: Das Drama handelt von der Multimillionärin C... -
Fællesmængde, foreningsmængde
ForumindlægSkal bestemme Fællesmængden (n=1) [-1 , 1-(1/n)] og foreningsmængden (n=1) [-1 , 1-(1/n)] Aner ikke hvordan jeg skal starte? -
Pubertet og hormoner
ForumindlægHvor produceres disse stoffer: GnRH, FSH, LH Hvad er negativ feedback? Hvad er positiv feedback? -
At lave sin ting(lektier)
ForumindlægKender i det at man gang på gang giver sig selv løftet, at i denne weekend vil man indhente det forsømte og man evig og altid, ikke får det gjort. Møder op mandag morgen, glad og udhvilet(tak søndag), men alligevel også med lidt dårlig samvittighed. Det må stoppe nu:) -
terminsprøve(imorgen) _ vil have repons
ForumindlægHej er der ikke en der vil være sød at give repons eller hvad jeg skal gøre bedre. Skal op i mundtlig dansk imorgen, men skal først der ind kl. 13'' -
Udenrigspolitik - diskussion
ForumindlægKære alle. Jeg er rigtig dårlig til samfundsfag, og jeg forstå simpelthen ikke den her opgave. Eller jo, men jeg har ledt og ledt efter svaret og kan ikke finde det nogle steder. Har ledt efter spørgsmålet her på jeres base og andre baser, og jeg fandt ingen hjælp.. Jeg har læst i mine samfu... -
Hvad sker der i Libyen
ForumindlægHej folkens :) Hvad er det der sker i Libuen, hvorfor er der krig??? Nogle der kan fortælle det kort, for synes nemlig, at det er meget oppe i medierne, for det sidste stykke tid :) Malene -
Det forsømte forår, perspektivering.
ForumindlægHej alle sammen. Ville høre om nogen kunne hjælpe mig. Jeg har valgt bogen det forsømte forår, i min Dansk Historieopgave. - Jeg skal så perspektivere til syndefaldsmyten og psykologi. Men lige netop disse to emner (syndefaldsmyten og psykologi) kan jeg umildbart ikke forbinde med 'det fo... -
Ironi - Kjærestefolkene
ForumindlægHej. Nogen som har læst kjærestefolkene af H.C.Andersen, og som ved om der er ironi i eventyret? -
Doppler effekten
ForumindlægNår du første gang hører hornet på et tog, som nærmer sig, lyder det, som om frekvensen er 154 Hz. Når toget kører forbi dig, lyder frekvensen som om den er 138 Hz. Når toget er kørt forbi og fjerner sig fra dig, lyder det, som om hornet har en frekvens på 126 Hz. Lokomotivføreren, som sidder i l... -
g(x)=x^a?! :)
ForumindlægHej alle, Jeg har fået et spørgsmål som lyder, bevis at g(x)=x^a er differentiable - nogle venlige mennesker som vil hjælpe mig med at gribe den ad?? Skal have besvaret det til i morgen, så hvis i gad hjælpe mig hurtigst muligt? På forhånd tak -
En tysk krimi
ForumindlægHej allesammen ,, jeg blev bedt om at skrive en tysk krimi som skulle fylde o. 300-350 ord.. jeg skrev krimien men er ikke sikker på gramatiken, så hvis der er nogen der vil være venlig og rette den efter. jeg har både lagt den danske del ind også den tyske oversættelse. -
hvad er socialisme
Forumindlæger det rigtigt? • Socialisme : Et samfund hvor staten kommer til at eje fabrikker, og hvor private ikke må eje virksomheder. Under socialisme skal alle tjene lige løn. Hvis et land er socialistisk, kan det senere bliver til kommunistisk, fordi Karl Marx mente at modsætning mellem lønarbejd... -
Malere
ForumindlægHej.. Nogen derude, som kende nogle malere og ved hvad de tager i timen? :D Har søgt længe på google, uden held.. -
Læs medicin i udlandet
ForumindlægHey alle sammen Som så mange andre vil jeg også gerne læse medicin, men har ikke snittet til det :( Jeg har så tænkt på muligheden om at læse i udlandet og ville derfor gerne hører andres råd og erfaringer indenfor dette. Jeg vil også gerne hører om hvor jeg evt kunne finde mere information gener... -
Hvorfor sådan?
ForumindlægHvorfor gælder for alle delmængder M af B, M ⊆ f-1(f(M)), hvor f: A → B er en afbildning? Jeg ved at x∈ f-1(f(M)) ⇔ f(x) ∈ f(M), så mener jeg, at M ⊆ f(x) for f(x) ∈ f(M). Men jeg kan ikke forstå helt hvorfor dette skal gælde på den måde. Kan nogen forklare... -
jødernes ret til israel
Forumindlæghej jeg har prøvet at finde argumenter om israels ret til palæstina med første moses bog, og kong david. men jeg har prøvet at google lidt og kunne ikke lige finde nogen argumenter for israels ret til palæstina. er der nogen der kan hjælpe mig? -
Partialtryk og ligevægt
ForumindlægJeg har brug for hjælp til den følgende opgave: Nedenstående ligevægt har ved 1000 °C ligevægtskonstanten K=0,50. FeO (s) + CO (g) ⇔ Fe (s) + CO2 (g) En lukket beholder med jern(II)oxid tilføres CO og CO2, så carbonoxids partialtryk er 6,0 bar og carbondioxids partialtryk er 2,0 bar. ...
