Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 19041 til 19060 af 101232
-
Idealisme - kollektiv sikkerhed
ForumindlægHej! I forbindelse med teorierne Realisme og Idealisme, er jeg kommet i tvivl om, om medlemmerne af en sikkerhedsorganisation ( i dette tilfælde FN) vælger at anvende militær magt mod aggressoren/den angribende stat? Mener ikke selv, at det kan passe, da idealisterne jo mener at krig bør og ka... -
AT: Teorier og metoder?
ForumindlægJeg er begyndt at forberede mig til AT med emnet menneskerettigheder (historie/humaniora og samfundsfag/samfundsvidenskab), og der er lige dukket et par indledende spørgsmål op. Først og fremmest er jeg lidt i tvivl om kvantitativ og kvalitativ metode. Stort set alle steder jeg kigger kommer def... -
realisme + Darfur kirsen
Forumindlæghej folkens(: jeg er blevet sat på en rimelig nederen opgave, synes jeg selv(: Jeg skal diskutere om man internationalt bør/kan gribe ind i situationen i Darfur -og det er jo lige til. men så skal jeg tage udgangspunkt i realismen, også knækker filmen lidt? ved ikke helt hvor jeg skal begynde? a... -
Fra problemstilling til ligning ?
ForumindlægHej med jer! Jeg har ret svært ved at lave ligninger ud fra problemstillinger, og søger derfor hjælp til følgende problemstillinger: 1: Vi ønsker at afsætte slikposer. Produktionsomkostninger løber op i 8,5 kr., og vi afsætter dem for 20 kr. 2: Vi ønsker at afsætte vandflasker til Sverige. Pr... -
HHX pensum
ForumindlægHej folkens Jeg leder efter en liste over bøger som bruges i løbet af HHX men uden held. Jeg ville derfor høre herinde til om nogen ved hvor sådan en liste kan findes? Jeg vil sætte stor pris på jeres hjælp -
Bøger til Markedsføringsøkonom 1 sem
ForumindlægHej alle Da jeg har valgt en ny uddannelse i stedet for markedsføringsøkonom vælger jeg at sælge alle mine bøger. Jeg kan sælge dem samlet eller enkeltvis hvis det ikke er alle der kan bruges Er bosat i Aalborg så de kan også afhentes hvis man bor heromkring Mvh Michael -
Heej :-)
ForumindlægHeej :-) Jeg har en engelskoversættelse til på mandag. Det ville være rart, hvis nogen havde lyst til at se opgaven igennem for grammatiske fejl. Jeg har selv kigget den igennem, men jeg kan ikke umiddelbart finde flere fejl. På forhånd tak. -
matematik årskarkter
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at søge på en udannelse der kræver matematik B bestået, jeg har haft matematik på A men dumpede skriftlig 00. Det ser sådan ud: 2g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, det er så matematik B, da jeg var i 2g. 3g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, men skriftlig fik jeg ... -
Sindsygt svært
ForumindlægJeg har en opgave som jeg bare ikke fatter, den lyder: Træhøjde: 6-7-8-9-10 ovs. Tæthed: 4500-3350-2500-2000-1600 ovs. Der oplyses at tætheden som funktion af træhøjden med god tilnærmelse kan beskrives ved: f(x)=b*xâ hvor f(X) er den anbefalede tæthed målt i rødgraner pr. hektar og x er højden ... -
forskrifter!
Forumindlægplease hjælp med a og b -
Cirkler
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgave B -
Omskrivning
ForumindlægDefinitionen for den naturlige eksponentialfunktion for komplekse tal er: ez=ea·(cos(b)+i·sin(b)) Jeg har nu følgende komplekse eksponentialfunktion: e-i·z. Denne vil jeg gerne omskrive, så det kommer til at ligne højre side af definitionen. Dette kan jeg så bare ikke få til ... -
Potensvækst
Forumindlæghej alle har lige et problem angående denne her Funktionen f(x)=b*x^a opfylder at f(2) = 2 og f(4)=16 betsem tallene a og b ville gerne komme med et forslag , men ved ikke hvad jeg skal gøre ved denne her * står i øvrigt for gange hvis man er i tvivl :D tak på forhånd -
Vektor
ForumindlægHej..Jeg har lidt problemer med den sidste delopgave i min afl..Jeg skal bestemme t, således at arealet af den trekant, der udspændes af vektor a og vektor b, bliver mindst muligt.a=(-1,2) og b= (3*t^2, 6)Ved godt hvordan man regner et areal, men er i tvivl om hvordan det bliver mindst muligt?På... -
Hjælp til lidt vektorregning
ForumindlægDer er bestemt to vektorer: vektor a= (t over t+1) og vektor b= (-t over t+1) Bestem de værdier af t, for hvilke vinklen mellem vektorerne a og b er 60 grader? Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt med denne opgave. Er lidt blank. -
Hjælp til løsning af 2.grads ligning
Forumindlæg1)Er der nogle der kan forklare mig hvad det er der sker i linie 6, hvordan kommer -4ac frem og hvordan bliver det 4a^2? Og er der ellers andre forklaringer du/I gerne vil fortælle om ang. denne ligning, er i mere end velkomne, jeg synes den er kompliceret! :S Hvis der er nogle der har lyst til ... -
hjælp-mataflevering til i morgen.
Forumindlæglad der været givet de to funktioner: f(x) = 1/2x+1 og F(x) = 1/2ln(2x+1) A) hvis, at F er en stamfunktion til f. b) udnyt resultatet i a til at forklare, at slangesymbolet b=4 a=0 1/2x+1dx = ln(3) please hjælp -
Potensfunktioner
ForumindlægHeeey Everybody Jeg skal op til mundtlig matematik i morgen og jeg mangler lige at få svar på et af mine spørgsmål.. "Du skal gøre rede for potensfunktionen , og forklar betydningen af konstanterne a og b." Jeg kan godt finde ud af det med at gøre rede for potensfunktionen, men jeg k... -
reduktion
ForumindlægHvordan reducere jeg de her 2 udtryk. Jeg har forsøgt at kigge på den her tråd, men jeg er ikke helt sikker på hvordan man gør det helt præcis.. https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1090049 1.(a+b)^2-2a·(b-a) 2.(2x+y)·(2x-y)+y·(y+x) -
Lineær funktion
ForumindlægJeg har en tegning af tre lineære funktion i en graf på formen f(x)=ax+b. Spørgsmålet lyder: "Bestem for hver af de tre lineære funktioner, hvad man kan sige om fortegn for a og b." Linjerne er helt tilfældigt sat ind, og der står ingen kordinater eller funktioner. Hvad skal jeg svare?
