Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19421 til 19440 af 29738
-
Stamfunktion og integral
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en opgave, som jeg simpelthen har for svært ved. Jeg har prøvet og prøvet, men kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg laver den. Opgaven lyder sådan: Funktionen f har forskriften f(t)=2t. Angiv en regneforskrift for den funktion F, der opfylder, at F'(t)=f(t), og ... -
toppunkter og monotoniforhold
Forumindlægbestem toppunkter og monotoniforhold for funktionen f(x) = x3 - 6x2 + 9x - 2 -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg bakser lidt med hvordan min problemformulering helt præcist skal være, og diskussionen driller mig også lidt. Så jeg vil høre om der er nogen som evt kan hjælpe mig lidt, til en lidt bedre faglig problemformulering. Overemnet i AT 2013 er jo Kampen for det gode liv, ... -
Bestem b og c i et andengradspolynomium
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: et andengradspolynomium f er bestemt ved: f(x) = -5x^2 + bx + c hvor b og c er tal. Det oplyses at f har rødderne 3 og 7. Bestem tallene b og c. Nogen der kan hjælpe mig? -
Funktionsanalyse
ForumindlægHej alle :) Jeg skal, ud fra følgende forskrift: f(x) = -x2+x+2, løse følgende: A. Definitonsmængde B. Nulpunkter c. Fortegnsvariation d. Ekstrema e. Monotoniforhold f. Værdimængde Nogle der kan hjælpe? :) -
reaktionsbrøk?
ForumindlægVi ser på denne reaktion: Fe3+(aq) + 4Cl- (aq) --> FeCl4-(aq) a) Opskriv reaktionsbrøken for reaktionen. (Den har jeg ingen problemer med) I en vandig opløsning eksisterer ligevægten: Fe3+ (aq) + 4 Cl- (aq) --> FeCl4- )aq) b) Beregn en værdi for ligevægtskonstanten ved den pågældende temp... -
Forløber reaktionen efter mekanisme A eller mekanisme B?
ForumindlægReaktionens mekanisme antages at være en af følgende: Mekanisme A: C4H9Br --> C4H9+ + Br- langsom C4H9+ + H2O --> C4H9OH2+ hurtig C4H9OH2+ --> C4H9OH + H+ hurtig Mekanisme B: C4H9Br + H2O --> C4H9OH2+ + Br- langsom C4H9OH2+ --> C4H9OH + ... -
problem..?.
Forumindlæghej. Et mindre firma investere 120000 kr, for at fremstille et nyt produkt. Hver enhed fremstilles for 3,30 kr og sælges for 6,50 kr.. Hvor mange enheder skal der sælges for at investeringen kan give overskud?.s jeg har en fornemmelse at man skal lave 2 ligninger med 2 ubekendte.. Altså 3,30x+6,5... -
funktion
Forumindlæghvordan kan man gør rede for at (1) kan skrives på formen (2) ? (1) f(x) = ln(kvrodx) + ln(2x) (2) f(x) = a*ln(x) + b -
Gennemsnit af vægtet gennemsnit i Excel
ForumindlægHej Det lyder måske lidt kringlet, men jeg ønsker at finde det vægtede gennemsnit af tre vægtede gennemsnitter. Jeg har i excel beregnet vægtet gennemsnit af karakterer, delt op i henholdsvis intern prøver, årskarakterer og eksamenskarakterer. Jeg har altså tre vægtede gennemsnitter. Jeg ønsker ... -
Rapport over kostanalyse.
ForumindlægHej. Jeg skal lave en rapport over kostanalyse, men jeg forstår ikke rigtig, hvad jeg skal gøre. Der står f.eks.: "Får du nok eller for meget energi med kosten?", Vurder energifordelingen i din kost". Hvad er det helt præcist, jeg skal? Bare regne på det? ;) -
Brøker HJÆLP!!!
Forumindlæghej jeg er stødt på nogle brøker som jeg kan finde ud af, håber på at i kan hjælpe mig med dem 3 1/3 : 1 1/3 = 1/5*2/7 = 9 1/3 - 4 3/5 = -
Hjælp
ForumindlægTo funktioner F og f er bestemt ved F(x)=-5(x+5) e^(-0,2x) og f(x)=xe^(-0,2x) Gør rede for, at F er en stamfunktion til f, og bestem ∫(∨0)(^30) f(x)dx. I det følgende betragtes et koordinatsystem med enheden 1 cm på begge akser. Formen af det indre af en karaffel fremkommer ved en drejn... -
DNA
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? (: - Forklar om DNA-test kan anvendes for at sikre at Sofie ikke får søstre eller brødre med cystisk fibrose. -
Fremstilling af alkoholer -redoxreaktioner?
ForumindlægHej I min bog står der at alkoholer kan dannes ved reduktion af aldehyder og ketoner. Er der nogen der ved hvordan fremstillingen af alkohol kan kombineres med redoxkemi, og hvordan afstemningen af redoxreaktionen sker. (f.eks. hvordan man finder oxidationstal osv.) På forhånd tak! -
farmaceut og læge løn
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre hvad en læge og farmaceut tjener efter skat hver måned? Det er selvfølgelig forskelligt, men hvis vi tager udgangspunkt i gennemsnitslønnen. Ifølge kilden UG: Læge: Før: 41.390 kr. Farmaceut: Før: 37.685 kr. Tror simpelthen ikke man betaler 44% i skat. Tak på f... -
HJÆLP(!!!) Hvad er nyttevirkning?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal forklare om nyttevirkning i fysik, men forstår knap så meget af det. Det eneste jeg forstår af nyttevirkning, er at jo større nyttevirkningen er, destro bedre. (fordi der ikke er gået så meget energi til spilde så), men ellers giver det ingen mening for mig hvordan man ... -
Blodkarrenes funktion på hjertes overflade?
ForumindlægHej alle sammen Hvilken funktion har blodkarrerne på hjertes overflade? -
Hjælp til forklaring
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er klar over, at dette spørgsmål har været oppe og vende utallige gange - alligevel mener jeg ikke, at der er kommet ét entydigt svar. Jeg står i den uheldige situation, at have dumpet skr. matematik B eksamen sidste år. Jeg fik 4 i mdt. årskarakter og 02 i skr. årskarakter... -
markedsøkonomi
Forumindlæghvad er markedsøkonomi? og hvad er omsættelige kvoter, i forhold til markedsøkonomi? hvordan fungere det?
