Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19461 til 19480 af 90635
-
Analytisk geometri
ForumindlægEn trekant har vinkelspidserneA(5,-3) B(-7,5,2,5) og C(-3,-4)Bestem:1)En ligning for den linje gennem C, der er parallel med c.2)En ligning for medianen fra C.Kan godt finde ud af hvis jeg tegner den, men ikke hvis jeg skal regne den...Den er jo nok ikk særlig svær:-)Ville være glad hvis der er n... -
Parameterfremstilling af ret linje
ForumindlægHej. Jeg har problemer med denne opgave, og håber nogen kan hjælpe mig med at forstå det. "Redegør for hvordan man går fra den rette linjes ligning til en parameterfremstilling af den rette linje" -
Linjens ligning
ForumindlægHej. Jeg har fået dette spørgsmål, og det er uden hjælpemidler. Har tjekket webmatematik, og alle sider, men jeg kan ikke finde ud af hvordan :( Alt hjælp værdsættes! -
Geometri - trekanter - hjælp til areal og længde (AB)
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig med vedhæftede opgave? (Opgave 2) Har prøvet at kopiere den ind her, men dette kan åbenbart ikke lade sig gøre. I min bog står der intet om hvordan man griber denne slags opgave an, ud fra de oplysninger vi får fortalt. Derfor er jeg lidt på bar bund... -
Bestem skæringspunkterne mellem de to givne funktioner.
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at løse de her andengradspolynomier ? -
Vigtigt
ForumindlægHej med jer:) Jeg har lidt svært ved matematik, og derfor ville jeg godt vide hvad kan jeg gøre bedre for at blive dygtig til matematik + i næste uge har jeg en matematik prøve og tænker på at jeg ikke kommer til at klare testen, for har svært ved det Jeg ville godt vide om hvordan man kan bl... -
Bestem fremskrivningsfaktor, vækstrate og fordoblingstid ELLER halveringstid.
ForumindlægJeg sidder med denne opgave, og jeg kan overhovedet ikke finde ud af den, da jeg har været syg, da vi havde om det i skolen, så nu prøver jeg at lære mig selv det, men jeg forstår det stadig ikke. En der kan hjælpe? Bestem fremskrivningsfaktor, vækstrate og fordoblingstid ELLER halveringstid for... -
Fravær på 60%. Hvad så?
ForumindlægJeg går i 1.g på hhx, og har fravær på lige omkring 60%. Måske lidt over. Jeg har endnu ikke modtaget en advarsel. Kan det virkelig være rigtigt, at jeg ''slipper'' så let?? -Skolen har fået indlæggelsessedler og lægeerklæring på 40-45% af fraværet. Resten er rent pjæk. Mit genn... -
Hej. skal regne vinklerne på en trekant, men har kun sidderen, ved ikke hvordan jeg skal komme videre. så håber virkelig at der nogen der vil hjælpe!
ForumindlægHej alle sidder her med en matematik opgave. og ved ikke hvordan at jeg skal kunne komme videre. så håber virkelig at der er nogen der vil hjælpe mig!. jeg ved følgende sider a=22 b=17 c=12, men kender ingen vinkler. jeg har gjort således b2+c2-a2 172+¨122-222 CosA=____... -
Parabel
ForumindlægHejsa :) Jeg er gået død i en matematik aflevering som jeg er meget bagud med og håber på noget hjælp, da jeg ingen ide har om hvordan jeg løser følgende opgave opgaven lyder: Grafen for y=-½x2 parallelforskydes således, at den derved fremkomne parabel har toppunkt i P(-1,2). Dennes funk... -
Tre trins reglen :-(
ForumindlægHej alle medstuderende :-) Jeg har fået stillet til opgave, at bevise tre-trins reglen, ved hjælp af følgende eksempel: 2x2 – 4x + 3 Jeg har da det problem, at jeg ikke fatter en skid af matematik :-( Så er der måske kan hjælpe mig med at bevise dette? Måske i kender et link, hvor tre trins... -
Eksponentielt aftagende funktion
ForumindlægJeg er i gang med en Matematik aflevering i 2.g, og vi har fået en aflevering der handler om de forskellige ting som vi havde i 1.g bare så vi husker det hele igen.. Og så i en af mine opgaver så står der Grafen for eksponentielt aftagende funktion f, går gennem punkterne ( 1 , 2 ) og ( ... -
Hjælp søges!
ForumindlægHej alle! Jeg søger hjælp til denne opgave, da jeg ikke selv kan løse den :/ Ville blive rigtig glad, hvis nogle kunne hjælpe :) Her er opgaven: Det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter et år er forsvundet 2,45 procent af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g af stoffet i 2004. ... -
trekant ved hjælp af cos, sin og tan
ForumindlægHjælp hvor er jeg dårlig til cos, sin og tan.. kan bare ikke forstår det..I en trekant ABC er vinkel c 90 grader. Desuden er a= 4 og b= 9Beregn vinklerne A og B???? -
MAT B hjælp!!!!
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til det her, håber nogen kan hjælpe :) Ligningen 2X^2 - 8X + C = 0 har netop en løsning. 1) Bestem c og løsningen. -
Vilkårlige trekanter
ForumindlægJeg kender siderne a og b, samt vinklerne B og A - jeg skal nu finde siden c og vinklen C.. Hvordan gør jeg det, ud for sinusrelationerne? og hvordan finder jeg arealet? -
Geometri
ForumindlægJeg sidder så småt og forbereder til eksamen og er i tvivl om nogle opgaver fra tidligere eksamenssæt. Jeg er i tvivl om hvordan man løser c'eren i vedhæftede opgave? Nogen der kan hjælpe? Desuden er jeg lidt i tvivl om b'eren Men jeg tænker vel bare den kan løses ved at vi har at y'... -
Hjælp til løsning af andengradsligning
ForumindlægHej! Jeg skal starte på Matematik C som fjernstudie, og er i den forbindelse ved at "selv-genopfriske" andengrads-ligninger. Men det går galt i slutningen af dem alle. Hvad gør jeg galt/fatter jeg ikke ???? Eks: disse 2 Ligninger: er med til spgsmåltegn. Nævner er 4. Altså 2x2=4 :-) -... -
Parabler
ForumindlægHej,Jeg har følgende opgave, som jeg ikke kan fatte en disse af:Der er givet en parabel med ligningen:y = -x^2 - 3x + chvor c er en konstant, og en linje med ligningen:y = x - 3a) Bestem c, så parabel og linje er et skæringspunkt.b) For hvilke værdier af c er der to skæringspunkter?c) For hvilke ... -
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på...
