Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19501 til 19520 af 21415
-
Hældning for legeme
ForumindlægHej igen! :) Jeg har et problem eftersom jeg ikke kender formelen for hældning, da der ikke står nogen steder direkte hvordan det udregnes. Jeg skal finde ud af, hvor meget banelegemet skal hælde, når det gennemkører en kurve, som har en krumningsradius på 4 km, og togets fart er 350 km/t. Alt... -
"Et nyt Iran"
ForumindlægHvad menes der med, at Egypten kan gå hen og blive til et nyt Iran?? :-O - Har læst det herfra: http://politiken.dk/udland/ECE1187675/demonstrant-det-er-vaerre-for-mubarak-end-det-er-for-os/ Hilsen Christina -
FSA maj-juni 2001 opg 4.4
ForumindlægHej. Jeg sidder med en utrolig svær opgave. Altså FSA maj-juni 2001 problemsløsningsdel opg 4.4 Da tankvognen ankom om morgenen, indholdt den 5000 liter vand. Kl. 15 er vandstanden i tanken 29 cm På tegningen, som jeg har vedhæftet*, har eleverne tegnet vandstanden og nogle hjælpelinier til brug ... -
Kvote 2 Jura - Hjælp motiveret ansøgning
ForumindlægGoddag allesammen :) Nu er det sådan, at jeg drømmer om at studerer jura. Jeg har tænkt mig at søge ind på kvote 2, da jeg mener det er min bedste chance. Har tænkt over den motiverede ansøgning, som man skal skrive, og vil rigtig gerne have noget hjælp til den. Jeg har en aftale med en studiev... -
Hvad kendetegner de?
ForumindlægHejsa =) Hvad kendetegner de tre ideologier: - Konservatisme - Liberalisme - Socialisme n_n -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægKan nogen hjælpe mig igang med den vedhæftede opgave ?? -
Skal man tage med til festerne på gym.?
Forumindlæg...? Hva synes i ? -
vektor i rummet
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er planen a bestemt ved ligningen 2x-y-2z-6 = 0 Linjen l går gennem koordinatsystemets begyndelsespunkt Q og punktet (7,3,-2) a) bestem den spidse vinkel mellem planen a og linjen l b) bestem en ligning for den kugle , der har centrum i P og som tangerer a . c) bes... -
Søren Pind, Selv iscenesættelse. Hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og kæmper med en synopsis omkring Søren Pinds selv iscenesættelse. Er der nogen der har nogle ideer eller forslag til en mulig problemformulering samt problemstilling? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej jeg skal til optagelses prøve på stx den 7. april. Alt er mundligt, Fysik kemi, matematik, dansk og engelsk. Jeg går i 10 klasse. det jeg undrer mig over er om jeg kommer op i noget jeg har arbejdet med i 9 klasse eller noget fra 10 klasse. Er prøverne svære? Jeg vil gerne vide alt om optagel... -
Spansk hjælp
ForumindlægEr der nogle der vl hjælpe med at rette de værste fejl min tekst? :) En el spot de televisión trata de un hombre, y él hombre es una consumo de droga. El hombre entrá una fiesta. Él hombre entrá los servicios de hombre. Èl abre su cerebro. Él sacá un trozo ... -
hjælp :(
ForumindlægHej :( Jeg står på noget tyndt is og har virkelig brug for hjælp. Er der nogen af jer som gider rette min oversættelse ? Den er på ca. 200 ord. Jeg er virkelig taknemlig hvis i hjælper mig!! dokumentet er i vedhæftede filer -
Grammatisk korrekt?
ForumindlægHej er i gang med at lave en tysk opgave og vil gerne vide om det jeg har lavet indtil nu er rigtigt: Es befunden sich über dem Autodeck. Wir fanden ein Tisch an ein Fenster und lag unsere Mantel auf ein Stuhl an seitdem ab einem Tisch. Er der nogen som kan hjæpe mig med at gøre det rigtigt... -
Fagudtryk
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl, om hvad "Yield Criteria" betyder: Nogen, der kender det ovennævnte fagudtryk? Tak på forhånd. -
Nedslagshastighed som funktion af tiden
ForumindlægJeg har med et highspeed kamera optaget et frit fald med en ½liters sodavandsflaske (med præcis 0.476 L vand i, da flasken vejede 0,034 kg). Lad os bare tage måleresultaterne for video 1: Δt Δ|afstand| (i cm!!) 0 0 .... -
Utilfreds med karakter!!!!!!!!
ForumindlægHej SP. Jeg er utilfreds med min afsluttende skriftlige karakter i kemi, og ville høre jeres meninger om hvorvidt en klage ville kunne ændre på noget. Baggrund: Går i 2g og har kemi på B-niveau. Har fået 7 hele året igennem på trods af at jeg ligger i top 2-3 i klassen. Også selvom lærerens komm... -
Strålingsdosis
ForumindlægJeg har fået stille en opgave omkring strålingsdosis, og dette område er jeg ikke særlig god på. Opgaven lyder som følgende: En af skolens radioaktive kilder, Am-241, der udsender alfastråling, havde en aktivitet på 37 kBq på købstidspunktet i 1981. Ved et uheld sluger en person, der vejer 70 kg,... -
Nem procentregning.. hjæælp
ForumindlægFind helheden Procentdel Procent Helhed 540 kr 18 % =? Metode til at beregne helheden På forhånd tak -
skr. spansk eksamen 2011
ForumindlægEr der nogen der vil give en seriøs karakter (og evt rette) til min opgave til eksamen 2011? oversættelsen: Hej bedstemor! Hvordan har du og bedstefar det? Her går det godt. Jeg har fundet en god veninde, som hedder Sara. Hun er mexicaner, og hun er lige kommet til Los Angeles med sine forældre. ... -
Askedsbrev fra den grimme æling til sin mor.
ForumindlægOpgaven hander om H.C. Andersens eventyr Den grimme æling. Man skal skrive et afskedsbrev, som man forstiller sig at ælingen vil skrive til sin mor, inden den tager afsted. Afskedsbrevet skal være på en hel side og afleveres mandag d. 13 september. Jeg er lidt tom for ideer. Derfor hvis i kan ko...
