Søgning på: billedkunst c noter. Resultater: 19641 til 19660 af 73643
-
HASTER... Young in Austria... HASTER
ForumindlægHåber der er nogle der vi kigge på denne tekst det haster overdrevet meget..Young in AustraliaOf course there are some rules in Austria like in Denmark and in this interview with Nikki tell us about some of the rules.When you are young in Austria you have to be 18 before you may drink. And when ... -
hjælp :( oversættelse: engelsk
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at oversætte denne tekst, men ved at den er fuld er fejl :( Er der en der vil være sød og rette i den? In A.S Byatts short story “Baglady” we are in the Far East with a company of British upper class ladies. They are on a trip with their husbands who is leading a b... -
Rettelse
ForumindlægNogen hjælpe mig med at rette min reesume. Jeg er ikke god til engelsk, men prøv allegevil at skrive en kort resumen. TAk the story is about two friends. one of them is Elly and the other is Sophie. The two girls are young, and they are very close together. It is Sunday morning with Chistmas fou... -
hjælp til engelsk
Forumindlæghej, jeg ville høre om der ikke er en som gider rette den her lille tekst, jeg skal nemlig bruge den til fremlæggelse (: Bullying is a very growing problem in Denmark, but of course not just in Denmark, but almost everywhere in the world. Bullying exists everywhere, in schools, offices and so o... -
Kombinatorik og sandsynlighed
ForumindlægEn kattefigur kan lande på fem forskellige måder: på benene, på venstre side, på højre side, på ryggen og på snuden. Eleverne i 10. A kaster et stort antal gange med en kattefigur og noterer for hvert kast, i hvilken stilling den lander. På baggrund af deres observationer opstiller de tabelle... -
rettelse af kort oversættelse. HASTER!
ForumindlægHej nogen der vil rette den lille tekst for mig (: "JFK" er titlen på Oliver Stones film om mordet på den amerikanske præsident i 1963, en kontroversiel film, som tegner til at blive årets mest omdiskuterede i USA. Samtidig med at historikere og andre sætter spørgsmålstegn ved teorierne... -
Engelsk Grammatik
ForumindlægHej allesammen:) Er der nogen der vil kigge på disse sætninger og fortælle mig, om jeg har brugt mådesadverbierne korrekt i sætningerne??? 1.He lived happily for another ten years. 2. The man screamed hysterically when he quickly ran down the street. 3. The general told them to face the situati... -
Hvad er definitionen på en stræber;)
ForumindlægMidt i alle de seriøse og spørgsmål, tillader jeg mig at komme med et useriøst indlæg;) Håber i vil bidrage med flere. 1 - Sidder forrest i klassen, med bøgerne og noterne fremme i hver time 2 - Nikker ivrigt, hver gang læren siger noget 3 - Er fast inventar hver uge i lekt... -
3 ligninger med 4 ubekendte?
ForumindlægHej En funktion er givet ved: f(x) = ax3 + bx2 + cx + d, hvor f'(3) = 0, f'(8) = 0 og f(8) = -4. Opgaven går ud på at finde konstanterne a, b, c og d. Jeg er kommet frem til følgende: Sættes f'(3) = 0 fås: 0 = 27a + 6b + c Sættes f'(8) = 0 fås: 0 = 192a + 16b +... -
cosinusrelation ???????
ForumindlægHej. Jeg er meget i tvivl om hvordan man indtaster cosinusrelationerne på CAS lommerregneren, når jeg skal begregne en vinkel. opgaven lyder på: Figuren viser trekant ABC, hvor vinkel C er stump. Målene er lABl= 258, lACl= 172 og vinkel B 34 grader. Jeg er lige begyndt at bruge lommeregner... -
Engelske sætninger rettelse
ForumindlægHej Jeg har oversat 16 sætninger fra dansk til englelsk, så ville jeg spørge om du/i vil rette dem.. det kunne bare være super. 1. Mange englændere går til "deres pub" hver dag. : Many englishmen gone to "theirs pub" every day. 2. De drikker et glas øl, snakker lidt ... -
mat B eksamen, spørgsmål
ForumindlægHej! jeg skal til mundtlig eksamen i mat B på fredag, og er nu i gang med forberedelserne.. Jeg håber derfor i vil hjælpe mig lidt, for der er nogle ting jeg er lidt i tvivl om.. 1) Jeg skal i et spørgsmål definere cosinus og sinus, derudover skal jeg lave beviset for sinusrelationerne,samt ar... -
Differentialregning, tangent ?
ForumindlægEn linje l har ligningen y = -2 x + 1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x) = x2 + bx + c i punktet P(1,f(1)) Gør rede for, at f ' (1) = -2 og f(1) = -1, og bestem tallene b og c. Kan nogen hjælpe? -
Matematik vektorer
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med en matematikopgave og er gået lidt i stå, så håber der er en eller nogle, der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål/opgaver: Der er givet tre punkter: A(1,3), B(4,6) og C(-2,-4) a. Bestem b. Bestem arealet af det parallelogram der udspændes af c. Bestem en ligning for... -
Beregning af pH-værdi
ForumindlægHej, jeg har fået disse opgaver, men ved ikke helt hvordan jeg skal løse dem 1. Beregn pH-værdien i følgende vande opløsninger: a) 0,082 M saltsyre b) 0,0018 M salpetersyre c) 0,00072 M saltsyre og 2. Beregn [H3O+] og [OH-] når pH-værdien er: a) 2,42 ... -
Løsning af differentialligning
ForumindlægHej, jeg skal finde den generell løsning til det vedhæftede ligningssystem idet [B]0=[C]0=0 (altså [B] og [C] til tiden 0). Hvad menes der med det "generelle"? Jeg har prøvet at løse den i maple med dsolve, men det giver virkelig ikke et pænt resultat, så jeg tror jeg har gj... -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej. Jeg skal finde siden AB, som så er lille c i dette tilfælde. Jeg får oplyst, at siden a er 9 cm, også har vi selvfølgelig den retvinklede side som er 90 grader. Hvad skal jeg gøre for at finde siden c? Jeg kender jo kun én side og én vinkel... Har prøvet med tan(A) men det var åbenbart fork... -
Regression
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver et opgavesæt om regression, men er gået i stå. Jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen forneden. Jeg har indtilvidere diffineret de to lister og fortaget en andengradsregression (kvadratisk regression) og aflæste a=0,38 og b=4,61 og c=1,51 Så altså har jeg lavet opgave ... -
Nem tysk grammatik.
ForumindlægNem tysk grammatik. Forord Den tyske grammatik er på mange måder anderledes end den danske, for eksempel er forholdsordene et helt kapitel for sig, de styrer nemlig kasus (fald), dels efter hvilket forholdsord det er, og dels efter om noget bevæger sig eller ligger stille. Eksempelvis er styre... -
1% NaCl
ForumindlægHej venner, hvordan løser jeg følgende problemstillinger: 1) En 1% NaCl opløsning er det samme som en... a) 0,171 Osmol/L NaCl opløsning b) 0,342 Osmol/L NaCl opløsning c) 0,342 M NaCl opløsning d) 0,171 M NaCl opløsning 2) En vandig opløsning af ......... er isoton med en osmolaritet på 3...
