Søgning på: idræt b drejebog dans. Resultater: 19641 til 19660 af 89623
-
Ligninger
ForumindlægHejsa :) a) 4(3x - 2) = 5x +13 ?????? b) 2x(3x - 4) = 2(3x² + 8) ??????? -
hint til lille hjernevrider på mat A :-)
ForumindlægHej Min familie ikke lige er matematikere, og det er ferie! Jeg har bare brug for et hint! Om to vektorer er det oplyst, at a har koordinaterne hhv. 3 og 7. Længden af vektor b er kvadratroden af 29, og skalarproduktet mellem vektorerne er lig skalarproduktet mellem vektor a og vektor b'... -
kosmologi
Forumindlæga) Beregn, ved hvilken bølgelængde den kosmiske baggrundsstråling har maksimal intensitet? b) Hvilken del af det elektromagnetiske spektrum svarer dette til? -
facebook brugere
ForumindlægDet gælder opgave 9 i det vedhæftede, jeg har svaret på a og b ved hjælp af tn-spire Håber jeg kan få hjælp til c -
Relativ tilvækst
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp... Det kunne være mega godt hvis i gad godt hjælpe mig med denne her opgave - da jeg overhovdet ikke forstår den... Er gået i stå! Jeg fatter ikke hvad man skal gøre her, altså hvilke formler jeg skal bruge og hvordan man skal beregne det ud... Opgaven: Om ... -
Træls trekant
ForumindlægHej! Vinkel B = 35 grader, sidestykke c = 258, sidestykke b = 172. Bestem vinkel C. Jeg har prøvet sinusrelationen og sagt: sin B / b = sin C / c sin (34) / 172 = sin c / 258 sin c = sin (34) * 258 / 172 sin -1 = 57,01 Men det kan bare ikke passe, da det også fremgår i opgaven, at vinkel c er stu... -
HJÆLP! Eksamenssæt HF
ForumindlægJeg har brug for hjælp til c. b har jeg fået til A=Sin-1(2,18/5,7)=22,49 grader. -
To ligninger med to ubekendte, differentialregning
ForumindlægHej Jeg har følgende opgave og sidder fast! For en funktion af formen f(x) = b*ax gælder, at f '(2) = ln(21/2/4) og at f(2) = 1,5 f '(x) = b*ax*ln a Jeg ved ikke, om opgaven kan løses som to ligninger med to ubekendte?? f(2) = b*a2 = 1,5 f '(2) = b*a2*ln a = ln(21/2/4) På for... -
matematik
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er to vektorer givet ved a=(3,t-2) og b = (2,7-t) , t∈R. Bestem for t=-2 gradtallet for vinklen mellem a og a+b. Bestem for t=-2 længden af projektionen af a og b. For t ≠ 5 udspænder vektorerne a og b et parallelogram. Bestem de værdier af t, for hvilke ar... -
Bestem højden h
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en aflevering, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse opgave b. Nogle der kan hjælpe? -
Rumfang
ForumindlægHej jeg har problemer med at løse denne opg som i kan se på billedet her. Kunne i måske skrive hvordan man gør i a,b, c og c. -
Buffer og PH
ForumindlægHej Jeg bøvler med b og c i denne opgave; hvilken formlel skal jeg bruge. Det vil være en stor hjælp med en forklaring på fremgangsmåden. På forhånd tak. -
Renter
ForumindlægOpgaveformulering er vedhæftet nedenfor. Jeg ved, ag svaret er Bank B, men hvis jeg skal argumentere for det, er det så ikke bare fordi, den har den højeste rente? -
Kan det passe?? Trekanter
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål om det kan passe at vinkel A er 30,9 grader og at vinkel B er 82,45 grader?? Tak på forhånd. -
Differentialregning
ForumindlægHej, har brug for hjælp til dette spørgsmål - håber der er nogle der har tid til at hjælpe :) 3: Idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x) = ax^2 + b og g( x ) = 2 * sqr(x) , x > 0 a) Bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1,2), og sål... -
Omvendt funktion
ForumindlægFind den omvendte funktion: a) f(x) = 4x-9 b) f(x) = 3 √2x + 5 -
Afstandsformel..
ForumindlægEr der en afstandsformel som hedder:((ax1+b-1) / SQAR (a^2 -1) )Dette skulle være afstanden mellem en linie; y = ax + b og et pkt. (x1,y1) -
population vokser ekponentielt
ForumindlægEn bestemt population vokser ekponentielt med 24 % i timen. a) Hvor mange procent vokser populationen i løbet af 3 timer? b) Hvor mange procent vokser populationen pr. minut? -
rumgeometri
ForumindlægHvordan forklarer man om ABCD udspænder et parallelogram?\nA(2,-4,1) B(4,2,3) C(3,8,2) D(1,2,0)\nUd fra disse oplysninger? -
underviser søges til undervisning i Erhvervsøkonomi
Forumindlæghej der ude jeg er en pige der har brug for hjælp i Erhversøkonomi,, jeg skal til op til maj, og har derfor lidt tid til ekstra undervisning så hvis der er nogen der har overskud til det må i meget gerne skrive,,,, hilsen sarap.s det b niveau
