Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19881 til 19900 af 32803
-
Hjælp til en svær brøk
Forumindlæg -
Funktioner/differentialregning - hjælp!
ForumindlægHvordan gør man, hvis man skal have alderen, a som funktion af M? Hvilken regel skal jeg bruge? Er helt lost... M=100·e^(-0,058·(a-18)), -
Ligning, uden hjælpemidler
Forumindlæg½x2 – 3x - 7/2 = 0 Skal løse denne ligning uden hjælpemidler, jeg er helt blank. Hvordan gør jeg? -
1,08-reglen???
ForumindlægHej alle:) - tænker om der er nogen der ved, om man stadig kan gange sit snit med 1,08 hvis man dropper ud fra 3.g og tager resten af de eksamener, man mangler som enkeltfag eller selvstuderende, hvis man stadig begynder på en videregående uddannelse inden for de 2år efter sidste eksamen? - Ha... -
Differentialligninger
ForumindlægJeg er begyndt på et nyt område i matematik A som jeg har lidt svært ved at regne ud, da jeg har det på flex. Emnet er differentialligninger, hvor jeg skal bestemme en funktion f, der løser forskellige differentialligninger. Mit spørgsm&#... -
Mønsterbryder spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg skal svare på følgende spørgsmål: Vurder såvel positive som negative konsekvenserne af mønsterbrydning. Er der nogen der har nogle ideer hvad jeg kan komme ind på? -
Anførelse af carbon- og hydrogenatomer samt angivelse af de oxygenholdige funktionelle grupper i dopaquinon?
ForumindlægHvordan laver jeg 2'eren? Jeg forstår ikke det med, at man skal anføre alle carbon- og hydrogenatomer på strukturformlen. Og jeg er ikke helt med på hvad oxygenholdige funktionelle grupper er, eller hvordan jeg viser dem. Håber der er en der vil forklare i stedet for at vise med det samme. ... -
Integralregning - beregne funktionsforskrift for vækst ud fra punkter
ForumindlægHej, hvorledes beregnes en funktionsforskrift for en vækstfunktion, hvor der kun er angivet punkterne P2(0,50) og P3(100,362)? Se nedenunder på vedhæftet fil. Det drejer sig om spørgsmål 1. Min tanke er, at bruge tretrinsreglens step 1. Men da får jeg ikke et tal, hvilket jeg tror er meningen m... -
Trigonometri - hvorfor får jeg dette svar?
ForumindlægEr der en, der kan gennemskue, hvad jeg gør forkert? Jeg bruger cosinusrelationerne. Jeg har vedhæftet mine beregninger her - og vedhæftet selve opgaven i en kommentar nedenunder. -
Musikvidenskab
Forumindlæghej. jeg sidder i de her dage og overvejer hvilke studier der er noget for mig. Her er jeg især igen blevet interreseret i musikvidenskab, men igen bliver jeg i tvivl omkring hvor vidt jeg kan klare optagelsesprøven til musikvidenskab. jeg har set inde på de forskellige universiteters hjemmesid... -
Løs ligningen!!!! JEG SKAL BRUGE HJÆLP
ForumindlægHej :) Jeg skal løse denne ligning: (x-3)^2-4=0 Er kommet lidt galt afsted med den, så håber jeg kan få hjælp herinde :). Forresten, kunne jeg også godt bruge hjælp til denne opgave. En funktion f har forskriften: f(x)=2x^3-5x^2+2 Jeg skal beregne en ligning for tangenten til grafen for f(x) ... -
forkert differentialligning?
ForumindlægJeg får at vide at r er en funktion af t, så har jeg en differentialligning der lyder: dr/dt= -0,025 r r(0)=0,017 jeg skal bestemme r som funktion af t. hvis jeg sætter r = 0 i differentialligningen så får jeg ikke 0,017... er det mig der har misforstået noget? hvordan løser jeg den opgave? -
24 timer årsprøve - rettelser
ForumindlægHey jeg skal til årsprøve i morgen, og sidder og arbejder med min tekst :) Jeg ville blive meget glad, hvis der var en der gad at rette de noter jeg har skrevet indtil videre. På forhånd tak. 1.) Præsentation Ich möchte den Text "Plötzlich war meine Hand auf seinem knie“ vorstellen. De... -
forhøjelse af gennemsnit
ForumindlægHvis man i 2.g står med et gennemsnit af afsluttede fag på 8,1, er det helt umuligt at forhøje sit gennemsnit til cirka 9,8 til 3.g? Det er jo næsten to karakter højere... Er der nogen der har prøvet at forhøje sit gennemsnit så meget i løbet af et år og tog det meget indsats? -
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne have hjælp til den sidste opgave i STX-eksamenssættet fra maj 2009. Det kan findes på http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan finde ud af at kombinere oplysningern... -
Suppleringsfag? Matematik C-B samt Historie B/Samfundsfag B
ForumindlægHJÆLP :-) Jeg arbejder som kontorelev hvor jeg er færdiguddannet i midten af november. Det har hele tiden været min plan at starte på en videregående uddannelse med start sommer 2011. Nu står jeg så og skal koordinere de suppleringskurser jeg mangler for at blive optaget på drømmestudiet. Jeg søg... -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
Forberedelse til Dansk skriftlig eksamen (HF)
ForumindlægHej. Jeg skal til Dansk A skriftlig eksamen her sidst i Maj, I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvorvidt man forbereder/øver sig til den, især de tre prøvegenrer. Er der evt. nogle som har været oppe i Dansk A på HF som har et par råd de vil dele med mig? Mvh. Camilla. -
cirklens ligning og ubekend
ForumindlægHej, sidder med en opgave: x^2+y^2-2k*x+6y-12=0, jeg skal bestemme k så radius = 5 Jeg kan ikke lige se hvordan den skal løses? tak på forhånd -
Skal have en differentialligning på formen y'+y=2e^x
ForumindlægJeg sidder lige nu med en differentialligning, jeg meget gerne skulle have over på formen y'+y=2exLigningen hedder: y'+3*y2=0 og den går gennem punket (0,4)Lige nu har jeg separeret de variable, så den kommer til at hedde dy+3y2=dxJeg ved ikke om dette er rigtigt eller i så fald, hvad min...
