Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19941 til 19960 af 153574
-
Opg. hjælp.
ForumindlægJeg har denne opg som jeg ikke kan finde ud af. Nogen der kan hjælpe? http://i26.photobucket.com/albums/c129/voodoo-doll/Unavngivet-1.jpg Tak på forhånd. -
Det gamle 13-tal - godt eller skidt?
ForumindlægUha... Hvad synes i om 13-tallet, er det noget uretfærdigt juks eller en karakter som har sit ret et eller andet sted? Jeg er personligt af den opfattelse af at det en karakter der ikke kan bruges til en skid. Om man får 13 eller 11 afhænger, ihvertfald i folkeskolen hvor jeg har gået indtil fo... -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
Volt?
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd :) Når man laver er forsøg i f/k med strøm, hvordan ved man så, hvor mange volt forsøget skal være på? Det skal dog lige siges, at jeg går i 8... -
hvem er glad for at de tog hf?
Forumindlæghej som overskriften også siger hvem er glad for at de tog hf? altså jeg overvejer lidt at tage hf efter 10 kl..og til den tid er jeg 17 år, når jeg starter på hf, og er der nogen ,som er glade for at de tog hf, og er de eksaminer svære når man skal afslutte sin første og andet år ... :) håber i ... -
restled
ForumindlægSe det vedhæftede dokument. Jeg skal vise, at den relativistiske energi er større end taylorekspansionen til E(v) af andenorden omkring v=0 i intervallet [0;c), men jeg tror ikke den metode jeg benytter er korrekt. Er den det? Og hvis ja, hvorfor får jeg så ikke noget, der giver mening? :) -
medicin studiet?
ForumindlægHej. Jeg har et gennemsnit på 10,3 med bonus. Min drøm har altid været at læse til medicin. Men tror i adgangskvotienterne vil stige i år ? -
Odontologi
ForumindlægHej! Jeg søger en, der læser til tandlæge herinde? Jeg vil gerne i kontakt med en tandlægestuderende, idet jeg overvejer at skifte studie og læse odontologi. Hvilke ting, skal jeg være opmærksom på, inden jeg søger? På forhånd tak! -
Potensudvikling: relativ vækst
ForumindlægJeg har et (dumt) spørgsmål til opg. c: Jeg forstår ikke helt, hvorfor man skulle sætte ? Jeg har fundet fremskrivningsfaktoren for x ved at løse ligningen: (jeg kiggede på facit, hvor de satte ) x skal ganges med 1.352, for at y bliver dobbelt så stor. Hvis et tal x vokser sig dobbelt s... -
Forskrift for harmonisk svingning
ForumindlægEn der kan hjælpe med denne opgave? :) -
Stamfunktioner
ForumindlægDer skal eftervises stamfunktioner (dem som står i formelsamlingerne).Mit spr. er så hvorledes fremgangsmåden er;fx hvis man har funktionen a (den øverste), hvis jeg diff. den så får jeg 0.5 a^2... men stamfunktinen er ax.. kan ikke lige se hvorledes dette skal vises... -
MATEMATIK!!!! Hjælp....
ForumindlægHej! Jeg har en opgave jeg simpelthen ikke kan finde en løsning på! Reducer:3√((x+y)^3*a^9*b^3)((x+y)*a^7*b^5) -
Færdiggøre bevis HJÆLP
ForumindlægHej, Er der en, der kan hjælpe mig med at færdiggøre dette bevis... Jeg skal ikke aflevere det eller lign.: Det skal blive det samme, altså der skal differentieres og ganges ud osv... (e-A(x) * ∫b(x)*eA(x)dx+c*e-A(x) ) ' +a(x)*(e-A(x) *∫b(x)*eA(x)dx+c*e-A(x)) = b(x) Jeg har forsøgt at... -
differencetialligning!
Forumindlæghvordan løser jeg denne opg?: y´´= -(1/25) y Grafen for f går igennem punkterne A(0,3) og B((5pi)/2,2) er der nogen der kan hjælpe----på forhånd tak! -
Problemer med ens sandsynlighedsopgave
ForumindlægJeg sidder her med en opgave omkring sandsynligheds regning. jeg har prøvet lidt frem og tilbage, men er ikke sikker på jeg forstår opgaven rigtigt. Opgaven lyder følgende: Vis, at to hændelser A og B, hvor P(B)>0, er uafhængige, hvis og kun hvis P(A|B)=P(A. Oplysningen om P)B)>0 er vel e... -
Færdighedsregning 2007 - Reducering
ForumindlægHej. Min lillesøster har fået en færdighedsregning fra 2007 med følgende opgaver (a+b)-a og (7+a)2 Hendes matematiklærer vil have det til at give B og 49+14+a2 Men er det så fordi det er en plus parentes så den bliver ophævet, og den så derved hedder a+b-a For så er a-a = 0 og så... -
Hjælp til reduction - HASTER
ForumindlægHJÆLP!! to opgaver som jeg ikke forstår .. OPG1 (a+2b)^2 - 4ab - (a+b)(a-b) OPG2 a(a-b)+b(a+b) -
hjæælp til potensregneregler
ForumindlægHej Jeg skal have hjælp til følgende regnestykker 1) a7*a3/a5 2) a3/a5-(a2)2 3) (a2 * a)3/ a6 4) a= 22 * 53' 5) (1/3)3 * (1/3)2 6) (9/2)5 * (2/9)5 7) (1/2)3 / (1/4)3 8) 49 1/2 9) (4/9)1/2 10) 27-1/3 11) 640 12) 12√a^3*b^4 * 3√ a^2*b^3 13) a1/2 * a-1 *√a^... -
Pythagoras hurtigt....
ForumindlægEn retvinklede trekant. Hvor en af kateterne er 8 altså længden er 8. Og hvor en af vinklerne er 20* grader. Formlen jeg skal bruge hedder: a= b*tan-1(A) = er resultatet ikke -- 12.16 og derefter kan man regne c ud. Altså hypotenusen? :) 82 + 12.162 = c2??? -
Opgave 4 Hjælp..
ForumindlægHvilke af disse forhold er ens?_____________________________________________ a. A er 20% større end B.. b. A : B er som 6 : 5.. c. B : A er som 4 : 6.. d. A svarer til 1,2 gange B.. e. A kan være 42 og B kan være 28.
