Søgning på: matematik C. Resultater: 19941 til 19960 af 83846
-
Afstem reaktionskema
ForumindlægHej. Jeg har fået opgaven: Afstem følgende reaktion, idet det antages, at der kun dannes fire kuldioxid molekyler pr. stearinsyremolekyle resten af C-atomerne i stearin danner C: C17H35COOH(l) + O2(g) → CO2(g) + C + H2O(g) Jeg er kørt død i det og h... -
Opg. Ekspontiel funktioner -hjælp
ForumindlægJeg har matematik projekt for. Men sidder fast. Jeg har givet følgende tal: Tid: 15, 59, 146, 362, 571, 900 (y værdier i koordinat system). (det er sek) GrC: 72, 69, 67, 65, 64, 63 (x værdier i koordinat system). Opgaven er så at tegne på dobbelt log papir, alm log papir og alm papir og bes... -
2.grads polynomier (x,y)
ForumindlægHej, jeg sidder og laver matematik og ingen fra klassen gider hjælpe, og sidste gang jeg spurgte her, fik jeg svar på mindre en 30 sec... så det prøver vi igen. g(x)=-1/2 x^2-3x+1/2 (g(x) fordi det her er opgave b, og i a var f(x) taget) Jeg har fundet diskriminanten ved at sige: 3^2-4*-... -
hjælp til en opgave jeg ikke kan finde ud af! Sfærisk navigation
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med SRP, men den matematiske del er lidt mere end uforståelig for mig, jeg har forsøgt men synes ikke det giver mening, og kan derfor har jeg brug for hjælp. Jeg vil bare gerne have forklaret hvad man skal, og ikke få lavet opgave. Jeg kan give et eksempel af opgaven... -
Normalvektor
ForumindlægJeg har fået opgivet linjen l: 2x-y+1=0, for så at skulle finde en ligning for den linje der står vinkelret på l. Det må jo sige at det er ligningen for normalvektoren. Men hvordan er det jeg finder min normalvektor ud fra ligningen her? -
Find lokal maxima og minima for følgende funktion f(x)= 47+9x^2
ForumindlægJeg har diffireniteret funktionen og sat den =0, og fået 1269x^2.=0. Jeg tænkte på at bruge nulreglen nu, men ved ikke hvordan det skal gøres. Kan jeg bruge determinantformlen istedet ? Er der nogen der kan hjælpe mig videre? -
Harmoniske svingninger opgaver
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med vedhæftede opgave b) og c)? -
sandsyndlighed
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgav b og c Det ville være en kæmpe hjælp -
3 ligninger med 3 ubekendte
Forumindlæg0=a×02+b×0+c 35=a×502×50+c 0=a×1002+b×100+c Hvad bliver a hvad bliver b Hvad bliver c -
Omvendte funktion af celcius og fahrenheit
ForumindlægJeg har en funktion der fortælle antal fahrenheit ved en givende temperatur i Celcius - funktionen f(c) For at finde funktionen, der giver antal celcius ved en givende temperatur i fahrenheit laver jeg en omvendt funktion... Men her bliver funktionen forkert hvis jeg isolerer c, men når jeg i... -
To andengradspolynomier
ForumindlægTo andengradspolynomier f og g er givet ved f(x)=-x^2 g(x)=2x^2+bx+c Graferne for de to funktioner har en fælles tangent i punktet P(1,f(1)) Bestem tallene b og c. Indtil videre har jeg gjort følgende: f(1)=-1^2=-1 g(1)=2*1^2+bx+c = 2+bx + c f'(x)=-2x g'(x)=4x+b f'(1)=-2*1=-2 g&... -
hjælp til at finde molekylformel for en forbindelse!
ForumindlægEn organisk forbindelse med en molaremasse under 125 g/mol har sammensætningen i masseprocent: C=48,65% H=8,15% O=43,20 a) beregn forbindelsens molekylformel. Jeg har har gjort følgende: 1) omregnet til mol: C=48,65 / 12,011 = 4,05045 mol H=8,15 / 1,00794 = 8,0858 mol O=43,20 / 15,9994 = 2,7001m... -
hadefag?
ForumindlægJaah hvad er dit hadefag?Mit er tysk, og dernæst dansk. Fatter ikke noget af de fag. -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
Mængdeberegninger og titrering
ForumindlægJeg har opstillet et 'udvidet' mængdeberegning skema med c V m M N Også jeg skrevet OH- som en af reaktionerne øverst i mængdeberegningsskemaet Men kan man godt sige c(OH-)? eller er det [OH-]? desuden, hvis V(NaOH)=5 mL er V(OH-)=5 mL? -
Ideer til fys/mat eller fys/his
ForumindlægHej Alle. Jeg skal som mange andre også snart i gang med at skrive SRP.. Jeg skal vælge mine to fag i morgen. Jeg overvejer enten Fysik - Historie eller Fysik - Matematik, hvor fysik i begge tilfælde er hovedfaget. Det skal lige tilføjes at jeg har Fys(A) og Mat(A). Men for at jeg kan beslutte m... -
Opskrive en ligning ud fra to andre ligninger
ForumindlægHej, Har blandt andet forsøgt at løse opgaven ved at lægge ligningerne (1) og (2) sammen, tilføje andre a, b, c, d, a', b', c' og d' og andre ting men uden held. Er der nogen der kan hjælpe? Opgaven: a + b' = a' + b (1) c + d' = c' + d (2) ac + bd + a&... -
Eksamensspørgsmål differentialligninger og vækstmodeller
ForumindlægHej alle! Jeg har et eksamensspørgsmål til mundtlig matematik A, der lyder: 1. Gør rede for forskrift og graf for lineær, eksponentiel og potenssammenhæng. 2. Forklar og bevis, hvad differentialligningerne y'=k og y'=ky har med disse vækstmodeller at gøre. 3. Gør rede for, hvordan... -
Hjææælp Hjææælp
ForumindlægHejsa, jeg er igang med min matematik opgave men jeg er gået helt i stå, jeg håber i kan hjælpe med en god forklaring: Der indsættes 5000 kr. på en konto i en bank med en fast årlig rente på 2,5%. opskriv tre udtryk for kontoens indestående K=b*a^t=b*e^kt=b*2^t/T2 efter t år. Håber i hjælpeeee... -
Brøker
Forumindlæg974 Opløs hvis det er muligt, tæller og nævner i faktorer, og forkort om muligt hver af brøkerne, og angiv for hvilke x omskrivningen er gyldig: (–x^2+4)/(2x^2+2x+4) (x-1)/(2x^2+4x-6) (x^2+4x)/(x^2-4x+4) (x^3-9x)/(x^3+x^2-6x) Hejsa, er der nogle kloge matematik hoveder,...
