Matematik
Integration ved substitution
Hej SP. Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg kommer videre herfra? Jeg prøver at lære at integrere ved brug af substitution.
Jeg vil integrere dette:

Min fremgangsmåde:


Er der nogen der kan forklare mig, hvad jeg så skal gøre nu? Og hvorfor jeg skal det gøre det?
På forhånd tak
Svar #1
10. maj 2014 af peter lind
Hvis du skrev integralet på standartform vil det nok være noget lettere.
∫((x2+3)-1 *2xdx her erstatter du x2+3 med u og 2xdx med du hvilket giver
∫u-1*du
Skriv et svar til: Integration ved substitution
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
