Matematik
gør rede for... hlæææælp
13. november 2015 af
meta246 (Slettet)
-
Niveau: A-niveau
først skal jeg bestemme liningn for tangenten til grafen for fuktionen g(x)=e^x i punktet (0.1)
Dette har jeg gjort (eller forsøgt) jeg har gjordt nedstående og fået en ligning som hedder;
g(x):=?e^(x) ? Udført
g(x) ? ?e^(x)
tangentLine(g(x),x=0) ? x+1
y=x+1 ? y=x+1
jeg skal nu ved hjælp herfra gøre rede for, at e^x ≈x+1, når x er tæt på 0.
Hvordan gør jeg dette??
Skriv et svar til: gør rede for... hlæææælp
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
