Matematik
Maple - Gør jeg dette rigtigt?
Hej, jeg kan ikke få mit maple til at give et "ordentlig" svar.
Jeg skal bestemme kumulerede frekvenser af nogle værdier. Jeg har tjekket om tallene er tastet rigtigt ind og det er de. Men Maple viser kun resultater for nogle af aldrene, ikke for selve aldersgruppen. Nogen der kan spotte fejlen?
Svar #1
15. marts 2018 af peter lind
Der er ingen fejl. Hvad mener du med at der kun er fejl for nogen af grupperne. Hvilken mangler?
Svar #2
15. marts 2018 af AMelev
Jeg tror lige, du skal læse en ekstra gang om hvad kummuleret frekven/hyppighed betyder.
Intervallerne er ]15,20], ]20,25], ]25,30] osv.
Kummuleret frekvens F(x) = andel, der er ≤ x. Det eneste, du ved er jo netop, hvor mange, der er ≤ intervalendepunkterne.
Prøv at beregne intervalfrekvenserne og overvej så, hvor mange der er ≤ 15, ≤ 20, ≤ 25 osv.
Svar #3
15. marts 2018 af Roxanna
Hmm, min opgaver siger netop jeg skal bestemme de kumulerede frekvenser. Jeg har fulgt denne vejledning https://www.youtube.com/watch?v=FUz9BmkuMSA&t=123s og han skriver på samme måde som jeg har gjort?
Svar #4
15. marts 2018 af AMelev
Ja, og det har du jo også gjort, men det virkede bestemt ikke på dit spørgsmål til, at du ved hvad det egentlig er, du har med at gøre.
Svar #5
15. marts 2018 af guuoo2 (Slettet)
Pakken der indeholder funktionen kumuleretFrekvens er vel bare blevet opdateret, så den nu giver det output du får, som klart er mere retvisende end det i videoen.
Skriv et svar til: Maple - Gør jeg dette rigtigt?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.