Matematik

Mængder

03. december 2019 af Duvedhv19 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

jeg har lidt problemer med at løse denne opgave, jeg har fundet ud af at l og o er rigtige, men er lidt i tvivl med de andre, hvor der indegår tal og ikke bogstaver

på fornhånd tak.

Vedhæftet fil: opg 5.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. december 2019 af chyvak

En mængde er en samling af objekter hvor orden og almindeligvis multiplicitet er ligegyldig. Objekternes art er ligegyldig. Mængdeoperatorerne fællesmængde og foreningsmængde er kommutative, associative og distributive. Hvis du vil have mere specifik hjælp så vær mere specifik i din forklaring af hvad du selv gør dig af tanker og ikke forstår, ellers er det vanskeligt at hjælpe udover generelle bemærkninger.


Svar #2
03. december 2019 af Duvedhv19

Jeg har brug for hjælp til at udrenge mængder når det er med tal og ikke bogstaver,

Hvis du ser på spr A, i det billede jeg har vedhæftet er mængden med tal, men ved ikke hvordan man regner det ud når det er således.


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. december 2019 af chyvak

Der er som sagt ingen forskel overhovedet. Det er bare objekter. Spørgsmål a finder sit svar i mit forrige svar - at orden og multiplicitet er ligegyldig.


Svar #4
03. december 2019 af Duvedhv19

Så det betyder at i denne opgaven er A,B,E,I og O de eneste rigtige


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. december 2019 af chyvak

Nej, De forkerte er:

f) fordi mængdeproduktet ikke er kommutativt,

g) fordi multiplicitet ikke tæller

i) fordi 2 er ikke et af elementerne {1,2}, 3,

k) gælder kun hvis C = C fælles med B hvilket ikke kan antages,

m) en mængde fraregnet sin komplementærmængde er mængden selv (de har jo tom fællesmængde)


Skriv et svar til: Mængder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.