Kemi

jeg sidde her og bruge løse den opgave, men ved ik . må jeg får hjælpe for det tak

25. marts 2021 af Sisenk - Niveau: B-niveau

gassen hydrogenfluorid opløse let i vand ved 25,0 c opløsning formelle koncentration er 0,83 m, hydrogenfluorid har en styrkeekponent pk=3,17 ved 25,0

a) opksrive reaktionsskemaet den ligerægt, det indstiller sig, når hydrogen fluorid opløses i vand 

b) bregen den aktuelle koncentration af hydrogenfluorid i opløsning 

c) bregen PH i opløsning 


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. marts 2021 af mathon

                \small \small \begin{array}{llllll} \textbf{a)}\\&& HF\,_{\textit{(g)}}\;+\;H_2O\,_{\textit{(l)}}\;\rightleftharpoons \;F^-\,_{\textit{(aq)}}\;+\;H_3O^+\,_{\textit{(aq)}} \\\\ \textbf{b)}\\&\textup{middelst\ae rk syre:}& \frac{\left [ H_3O^+ \right ]^2}{\left (0.83\;M \right )-\left [ H_3O^+ \right ]}=10^{-3.17}\qquad 0<\left [ H_3O^+ \right ]<0.83\;M\\\\&& \left [ H_3O^+ \right ]=0.0234\;M\\\\ \textbf{c)}\\&&pH=-\log(0.0234)=1.6 \end{array}


Svar #2
25. marts 2021 af Sisenk

1000 tak men ven :)


Svar #3
25. marts 2021 af Sisenk

jeg en anden opgave kan du hjæpe mig med tak ? jeg mener ik kun at tage løsning, men jeg vil også lære, og grund af disse omstændihede kan jeg ik følge læreren via computeren 

0,245 l ammoniak NH3 g opløses i vand til et slutvolumen på 250 ml tempereturen er 25,0 c trykket 1,01 bar 

a) vis ved beregning, at den formelle koncetration af ammoniak i opløsningen blive o,o400 m 

Ammoniak har en stykekonstant Kb=1,78*10^-5 ved 25,0 

b)opskrive reaktionsskemaet for den lig vægt, det indstiller sig, når ammoniak opløse i vand og beregn  den aktuelle koncentration af ammonium i opløsning 

c) beregn PH opløsning 


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. marts 2021 af mathon

Du skal først beregne antal mol \small NH_3\,_{\textit{(g)}}


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. marts 2021 af mathon

Den tilføjede opgave
er beregnet i


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. marts 2021 af mathon

Den tilføjede opgave er beregnet
i
            https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2006219#2006246


Skriv et svar til: jeg sidde her og bruge løse den opgave, men ved ik . må jeg får hjælpe for det tak

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.