Resultater: 17901 til 17920 af 436241
-
Trigonometri
ForumindlægJeg er totalt lost pt. :( Min opgave: Find de manglende vinkler og sider i trekant ABC, når det er givet at A = 32 grader, b = 10 cm og a = 5 cm. Jeg har fundet frem til, at det har noget at gøre med sinusrelationen. Men så er jeg heller ikke nået så meget længere. Hjælp! -
Forkort..
ForumindlægHvordan kan det være man må skrive således:dy/dx = e^x-y = e^x/e^y =Integralet e^y dy integralet e^x dxHvorfor skal der ikke stå integralet af e^-y ?? Da det jo stod under e^x?? Håber virkelg på et svar før i morgen... -
Polynomiumsbrøker
ForumindlægHej .. Jeg skal finde Dm(f), Np, og fortegnsvariation ved denne opgave f(x) = x - 1 / x^2 + 1 men kan ikke få det til at passe Indtil videre har jeg fået Dm(f) = R \ {1} ? er det rigtigt ? Og nulpunkterne kan ikke passe, nogle der kan hjælpe ?? -
Def mg.
ForumindlægJeg skal besteme Dm(f) mgd. til følgende:1/(ln|1+x|+0.5)så har jeg sat:ln|1+x|+0.5 >0 <=>ln|1+x| > -0.5 <=>Men hvordan kommer jeg så videre..``??Håber rigtigt meget på et svar! -
lokalt / globalt ekstrama??
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl der kunne forklare mig hvordan man holder styr på om det er lokale eller globale ekstremaer man har fundet??? -
Alkoholer
Forumindlæghey derude, der er en opg jeg ikk helt kan regne. håbber I kan hjælpe. 2. Benzin indeholder foorbindelser af typen CnH2+2, alkaner, som har mellem fem og ti carbonatomer pr. molekyle. Molekylet heptan, C7H16, lader vi repræsentere benzin i det følgende: a. skriv reaktionsskemaer for den ful... -
ligning
ForumindlægHvordan løser jeg denne ligning:e^(2x)-2e^x = 0Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det... Håber I gider hjælpe.. -
Tjekke en mat.opg.
ForumindlægHejI et koordinatsystem er givet to punkter A og B.Punktet A har kopordinatsættet (2,-1) og vektor AB=(3,7).Beregn koordinatsættet til punktet B.Hvodan skal man stille det op, det er faktisk det jeg vil spørge om, da man ved hovedregning kan se at det giver med det sammeB(5,6) da AB(5-2,6-(-1))=(... -
Mat: Simpelt spørgsmål
ForumindlægMin hjerne går i tomgang over et meget simpelt spørgsmål. Hvordan skrives tallet:10-6 (Hvor -6 er ophøjet)Jeg kan ikke huske om det ender med 6 eller 7 nuller. Og hvis du gider at forklare hvorfor det er sådan.Jennifer -
Mat.(paramfr.)
ForumindlægHejI et koordinatsystem er linjen l givet ved parameterfremstillingen(x,y)=(-2,5)+t(3,-6).Gør rede for, at vektoren a=(1,½) står vinkelret på l.Hvordan gør man det Please hjælp mig TAK -
Matematik
ForumindlægHej En plan alfa er bestemt ved ligningenx+2y-2z-2=0.Bestem en ligning for den kugle, der har centrum i punktet C(-1,7,-2) og har alfa som tangentplan.Hvordan gør man det?TAK:-) -
LN regneregler
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvordan man kan ophæve e og ln:fx hvis man har:ln(2+x) = 34 kan man så godt sige: (2+x) = e^34 ?Men kan hvorfor kan man så ikke skrive:ln(2+3) er det samme som e^(2+3) ?? -
Mat.(Tabel)
ForumindlægHejJeg kan slet ikke finde ud af den her opgave:Tabellen viser nogle funktionsværdier for tre differentiable funktioner f, g og h.x f(x) g(x) h(x)0 2 0 0 1 8 5 22 14 16 123 20 33 364 26 56 805 32 85 150Det oplyses, at g(x)=h'(x) og f(x)=g'... -
inertimoment
ForumindlægInertimomentet er givet ved: I =∑miri^2 Jeg har bare lidt svært ved at se, hvorfor afstanden r kvadreres. Hvis nu radius i en rotationscirkel gøres dobbelt så stor, så vil hvert punkt jo skulle bevæge sig med dobbelt så stor hastighed for stadig at rotere én omgang på samme tid, så for... -
bestemt integrale
ForumindlægEr der ikke mok nogen der kan hjælpe mig med det sidste integrale i opgave 6 a http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0281v.pdfIndtil videre har jeg substitueret med t= sin Xog får så int( t/(2+t^2)) dtMen hvordan kommer jeg videre derfra??? og er det overhovedet rigtigt? -
Rumfang
ForumindlægJeg skal bestemme rumfanget af et legeme som drejer rundt om x-aksen. integralet er: -(e^2x-2e^x)^2dx= -pi(e^4x-4e^2x)= -pi [0.25e^4x-2e^2x]Integralet fra 0 til ln2-pi(0.25 e^4(ln2) -2e^(2ln2) -0.25+2=2,25, men det skal give 0,4166.Hvad har jeg gjort forkert..?? -
lille mat. opg
ForumindlægHej!Hvordan får jeg startet på denne opg."En parabel med grenene opad skærer x-aksen i (0,2) og (5,0). Bestem en ligning for parablen, når arealet af det område i 4. kvardrant, der afgrænses af parablen og x-aksen, er 50"Har prøvet at lave en lille skitse, men synes at jeg mangler for m... -
fortolkning af Klods hans
ForumindlægFortolkning af Klods hans?? hurtigt nogen der kan hjælpe Mvh. Stine -
Mundtlig dansk...
ForumindlægHejza...Der må da være en del herinde der ligesom mig går på HH og snart skal op i mundtlig dansk...Er der nogen gode råd i kan give mig?? Og kender i nogle gode hjemmesider hvor man kan finde noget om de forskellige litteraturhistoriske tider som middelalderen, reformationen osv.??På forhånd tak... -
Mat.(Diff.lign)
ForumindlægHejGør rede for, at funktionenf(x)=e^(x)+x er løsning til differentialligningendy/dx=y-x+1.Jeg kan ikke huske hvordan man regner sådan et opgave, nogen der kan hjælpeTAK
