Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18621 til 18640 af 106471
-
Ligestilling
ForumindlægVi skal bruge svar som gruppe på, hvorfor ligestillng er et kæmpe problem? Hvad er det helt store problem? -
lineær ligning
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x)= 4x + 5 og g(x) = - 2x + 12 a) bestem f(15) og løs ligningen g(x) = 16 Hvordan er det nu man løser denne ligning, er det noget med at sætte det lig med hinanden eller sådan ? -
Hvordan får man gode karakterer i matematik A?
ForumindlægHej SP Jeg har matematik på A-niveau (STX), og vil gerne vide hvordan man mest effektivt udvikler sig og bliver god til matematik? Jeg ved, at det er vigtigt at øve sig rigtig meget - men har I mere specifikke råd? Hilsen Aspiranten -
Rettelse af del af tyskstil
ForumindlægHej alle. Jeg er virkelig dårlig til tysk.. Er der nogle der vil rette dette: Wenn ich denke Taschengeld, ich denke ”viele geld!” Ich bekomme 50 Dänische Kronen für meine Eltern pro woche Ich leere die Spülmaschine und Abdeckplatte. Ich bekomme auch 125 dk. Zu Gartenarbeit für meine ... -
funktion
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f (x)=(x−3)2. a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1, f (1)). Tangenten til grafen for f i punktet P(a, f (a)) skærer koordinatsystemets akser i punkterne Q og R, når 0≤a<3 . b) Bestem koordinatsættene til hvert af punkterne Q... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej, Ejeren af et hus regner med at sælge sin bolig i 2013 for en pris på 2 mio kr.. Sandsynligheden for oversvømmelse er på 0,0001 pr år for perioden 2010-2013. Han regner med at han kan få højere salgspris på 0.1 mio kr. Skaden for en oversvømmelse kan sættes til 0.5 mio kr. Diskonteringsrente... -
Mat HF B 26 maj 2011
ForumindlægHej jeg har lige et par opgaver jeg meget gerne vil vide resultaterne på. Opgavesættet kan findes her: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110526%20hfe111_MAT_B.ashx Det er primært opgave 4,6 og 7 jeg gerne vil have svar på. Da man skal bruge billedet/grafen i... -
Kemi A skriftlig eksamen d. 30. maj 2011
ForumindlægHvordan synes I, at det gik? Her er min besvarelse - hvor meget af det forhåbentligt er rigtig nok. -
Lineær regression
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede mig til eksamen i mundtlig matematik. I et af de spørsmål, som min lærer opgiver til eksamen, skal man bevise lineær regression - altså en linje der skal beskrive nogle givne punkter bedst muligt. Er der nogen der kan hjælpe mig det her bevis? Jeg har ledt i a... -
Må sencor være så hård, - og klage muligheder ?
ForumindlægEr der nogle regler omkring hvilke censorer man skal have til folkeskolens afgangseksamener ? Jeg har lige været oppe i mundtligt dansk og træk et digt og fik karakteren 02, jeg synes det gik fint, jeg fik rundet godt af. De sagde jeg manglede lidt billedesprog, men det kan da ikke give 02. Jeg ... -
redegørelse for ensvinklede trekanter
Forumindlægohøj"! Jeg skal løse opg. 126 a, i den opgave jeg har vedhæftet. Jeg kan umiddelbart ikke ikke se, hvordan jeg skal "løse" den. Nogle ideer? -
"Mein Onkel Fred" - Hjælp til forståelse
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med en 24 timers forberedelse til Tysk A eksamen, og jeg har trukket teksten "Mein Onkel Fred" af Heinrich Böll, som er skrevet i 1951, og som hører under temaet "De 50er Jahre". Jeg forstår godt teksten og hvad den går ud på, men jeg har svært ved at s... -
I tvivl om komma ved 'which'
ForumindlægBladrede rundt i dagens reklamer og fandt så en reklame for en flaske fisk. (http://www.letsdrink.dk/fisk-special-edition-164-100-cl.aspx) Ved teksten, som ikke er ret synlig på linktet, står der bl.a. følgende: Many have without luck tried to imitate this unique recipe(,) which is only known by ... -
Logoritmer?:(
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg slet ikke kan finde ud af:( opgaven hedder: Hvis det er givet at log2(32x /8y ) også kan skrives som px+qy, så find værdien af p og q. er det ikke en der er sød at forklare den for mig? -
Hardcore elektrisk kredsløb problem.
ForumindlægHej, jeg er stødt på et utroligt svært elektrisk kredsløb problem i min fysik bog: Opgave 12) De simple formler slår ikke altid til kortlink.dk/google/d2cx Jeg ved at jeg skal løse problemet vha. Ohm's lov, knudereglen (Kirchoff's 1. lov), ... Men jeg ingen ide om hvordan jeg skal l... -
Hæve og reducere med paranteser?
ForumindlægHej. Jeg har virkelig store problemer med en matematikaflvering, der er til i morgen. Så det ville være super, hvis nogle kunne hjælpe mig hurtigst muligt. Her er opgaverne: 1: 7a-(-3+4) 2: 2a+3a*(2a+4) 3: (a-b)*(a-b) 4: 3a*(1-2a+3b) På forhånd tak :-) -
Procent (notationen)
ForumindlægJeg har siddet og undret mig over notationen for procentafvigelser i vores forskellige lærerbøger. Jeg forstår udmærket begrebet. Jeg har dog spekuleret på hvad der er mest rigtigt at skrive Hvis man skal finde ud af hvor meget a er steget ifht. b kan man gøre sådan her: (b-a)/b * 100 % = x... -
korrektur af 4 brøkstykker (reduktion) (:
ForumindlægHejsa. Jeg fik til opgave, at reducere nogle brøkstykker, og det har jeg gjort nu. Så tænkte på, om der ikke var en, der lige ville kigge det igennem, og se, om jeg har forstået det, og gjort det rigtigt? (: 1. 5a + 25b/35b - 15a (5a + 25b/35b - 15a) : 5 1a + 5b/7b - 3a 1 + 5/7 - 3 ... -
Differentialligning - Separation
ForumindlægHej. Jeg sidder fast i et spørgsmål der lyder: Løs differentialligningen: (1 + x^2)yy' = x(1 + y2) med begyndelsesbetingelsen y(3) = 1 Opgaven skal løses ved separation. Jeg er kommet frem til følgende: ∫y / (y^2 + 1) dy = ½ * ln(y^2 + 1) + C1 og ∫x / (x^2 + 1... -
Vektorer i brug
ForumindlægGod aften SP jeg har en lille opgave jeg er gået i stå med. Jeg har en model af et hus hvor jeg har bestemt koordinatsættet til husets hjørner. Koordinatsættet til husets hjørner er følgende punkter: A=<10,0,0>, B=<10,16,0>, C=<0,16,0>, D=<0,0,4>, E=<10,0,4>, F=&...
