Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8321 til 8340 af 9751
-
Profit i kartel-samarbejde
ForumindlægHar en opgave her som jeg er lidt usikker på: 10 virksomheder indgår i et kartel, hvor de aftaler en fælles mængde og pris De har alle samme identiske omkostninger C(Q)=2q2+5 og markedsefterspørgslen er givet ved: D(p)=100-p Til hvilken pris og mængde vil kartellet optimere virksomhederne... -
11 eller 13, dansk stil- FSA
ForumindlægGodmorgen ! :D Jeg er typen, som tit får 10-taller for sine skriftlige fremstillinger i dansk. Også er det jo man ofte ønsker en bedre karakter- eller det gør jeg i hvert fald :P Så ville lige spørge om fif og råd til et 11-tal eller evt. 13 :P (skriftlig dansk- FSA) Hermed tænker jeg mest på sk... -
funktion
ForumindlægHvordan kommer man fra f(x)=200/x*1000+½*x*20 til f(x)= 200.000*1/x+10x Vh. -
Tyrkiets Optagelse i EU
ForumindlægHej, jeg ville høre hvad folk herinde mente med hensyn til Tyrkiet som medlem af EU.?? Er de klar og passer de ind i EU standarderne osv?? -
den korrekte kommaer i englsk stil
ForumindlægHvordan sætter man kommaer i englsk tekst, sætter man færre kommaer i englsk tekst end dansk tekst? Hvad er reglen? Nogen siger, at man skal sætte så få komma som muligt, når man skriver englskstil. Kan det passe? -
blodkredsløbet
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig :) Hvordan kan modstanden i den perifere del af kredsløbet stige, og hvilken reguleringsmekanisme styrer denne stigning? -
Er nogen der vil se min stil igennen og bedømme den til en karakter
ForumindlægHeyy! jeg var til studentereksamen(STX) i dansk skriftlig i tirsdags.Jeg valgte at skrive om opgave 1, som var et essay. Jeg tænkte på om der er nogle herinde, som ville læse den og bedømme den til en karakter. På forhånd tak mvh Gökhan NB: jeg kan sende stilen til jeres mail for dem der inte... -
At lyve for piger
ForumindlægEr det forkert at lyve for en pige. For eksempel at man siger, at man holder af hende osv.. men i virkeligheden er det fordi man vil eksperimentere. Det er ikke fordi at jeg gør det, men jeg vil gerne høre jeres mening. Så efter et par måneder siger man, at man har haft andre piger og ikke vil v... -
Nogle der vil hjælpe mig med de her sætninger
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå om tegnsætningen i disse sætninger er korrekt sat...1000 tak She did not say where she was going. I asked her what time it was? The lawyer surprisingly was wrong. Stephens in the Ferrari was conerning superbly. -
Sigma-algebra
ForumindlægHej igen.. Jeg forsøger stadig at forstå sigma-algebra... Jeg er nu gået over i en mere grafisk tankegang... Hvis X er defineret ved Og lad A1 og A2 være defineret ved Så har vi en σ-algebra defineret ved Σ = {X, A1, A2, A1c, A2c, (A1∪A2), (A1∪A2c), (A1c∪A2),... -
Hvad er "Showing not telling"
ForumindlægHejsa! Hvia man nu siger at man i 1890 gjorde meget brug af showing not telling, hvad vil det så sige? På forhånd tak! -
Er sætningen rigtig?
ForumindlægThey spoked for an our. Tak på forhånd. -
Rettelse af 400 ord - har brug for hjælp inden i aften!!
ForumindlægHej, jeg har et tekststykke på præcis 400 ord som jeg håber der er en der vil hjælpe mig med at rette: Ich möchte gern den Text Frau Holle von Brüder Grimm vorstellen. Die Erzählung ist ein Märchen, das vor viele Jahre geschrieben ist. Das Märchen handelt von einem schönen und fleissigen Mädchen.... -
Tvivl om bevægelse vs. stilstand (Dat./Akk.)
ForumindlægEmnet er forholdsord (de dobbeltstyrende): Er i tvivl om følgende sætning, som skal oversættes: Nu arbejder han på knallerten --> Jetzt arbeitet er auf das/dem Auto. Som i kan se, er jeg i tvivl, om 'auf' i dette tilfælde styrer Dativ eller Akkusativ. Arbeiten kunne vel godt være en be... -
Dødsstraf.
ForumindlægHej allesammen :) Jeg vil hører om I går ind for dødsstraf ? hvorfor henretter man mordere? For at vise, det er forkert at slå ihjel? synes I ikke at det er dobbeltmoralsk¨? Personligt er jeg Imod dødstraf - og går i stedet ind for livstid. -
Fedtstoffer, upolær, polær?
ForumindlægEr der nogle som ved om kulhydrater er opløselig i vand? og hvad med fedtstoffer? fedtstoffer er vel ikke? = upolær kulhydrater er vel? = polær eller er jeg helt forkert på den? Og hvordan skal jeg kunne forklare det? 1) Hvad sker der med de organiske stoffer, når de bruges som energikilde. Opskr... -
Habermas og Foucault - whistleblowing
ForumindlægHej folkens, Nu har jeg desperat kigget nettet tyndt, og jeg synes bare ikke at kunne finde et fokuseret samfundsteoretisk forum hvor jeg kan stille mit spørgsmål, så jeg prøver lykken her og håber på nogle kloge hoveder. Jeg er i gang med at afvikle en velkendt stor opgave, og i min opgave bes... -
tid
ForumindlægHej, hvordan løser man denne her opgave? Hvor meget længere er en dag der starter fra 05:27 til 21:05 end en dag der starter 08:59 og slutter 15:38? -
Analyserende artikel - Dansk aflevering
ForumindlægHejsa folkens, jeg har været så heldig, at få en aflevering for i dansk, men jeg forstår virkelig ikke, hvad det er jeg skal gøre ;/ Er der nogle der evt. kan forklare lidt bedre hvad det jeg rent faktisk skal gøre? Kan ikke rigtig nå at snakke med min lærer om det "I skal med afsæt i hhv.... -
monogene sygdomme og stamtræ
ForumindlægHej jeg har et par spørgsmål vedr. sygdomme de er vedhæftet nedenunder svar på allr spørgsmål ville være dejligt, tak på forhånd :-)
