Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 11381 til 11400 af 15240
-
Eksponentiel graf
Forumindlægheysa håber i kan hjælpe mig jeg har fået oplyst at en graf har ligningen f(t)=3,0-3,0*e^-0,0116t og har så fået opgaven at beskrive grafen men jeg er lidt tabt da jeg får halveringstiden til at blive ca 59,75 sekund men når jeg tegner den på lommeregneren er det en stigende graf :S -
Georg Mohr opgaver med svar
ForumindlægJeg har lavet en samling af Georg Mohr opgaver som tidligere er stillet på Studieportalen.dk med forslag til løsninger. Opgaver. 1) I en klasse er der 20 elever. Af disse har 13 været i Spanien og 12 i Italien. 4 har ikke været nogen af stederne. - Hvor man elever har været begge steder? 2) T... -
Hurtig hjælp hvordan siger man "vi fik vide af læreren på engel?
Forumindlæghjælppppppppppppp -
Kanonens historie?
ForumindlægHejsa.. Jeg er ved at skrive en opgave om skibskanonen i senmiddelalderen fra 1300-1500 tallet, hvor jeg skal beskrive hvem der udviklede den, hvornår den første kanon blev lavet og brugt, og på hvilken samfundsmæssige måde, som kanonen påvirkede Europa. Jeg har prøvet at søge på nettet omkrin... -
Tysk eksamen
ForumindlægHeeej.. Nogen der ved hvordan det kommer til at foregå til tysk eksamen i 2.g? Vi har jo 24 timers forberedelse til A teksten, hvor vi bare skal analysere den og fortolke etc. Hvad med B teksten, hvad skal man gøre der? På forhånd tak ;-) -
Hvad syntes i om Biologi(A) eksamen 2007?
ForumindlægHej Alle. Jeg vil godt høre hvad jeres mening er om den skriftlige eksamen i BiologiA i år, 2007? Efter min mening var sættet sværere end mange andre eksamenssæt som vi har løst i årenes løb? Hvilke opgave valgte i, og hvorfor? Og hvad mente i var faldgruberne? -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej, skal op i Fysik/Kemi eksamen på Fredag kl. 800. Så er i fuld gang med at forberede, altså læse alle de kopi sider jeg har fået. Og lavet en disposition - for hvert emne. - Emner man kan komme ind på - Forskellige ting, jeg kan fortælle om og komme ind på - til eksamen Den sidste er hvad d... -
Hjælp søges til at bestemme værdien af I og potentialet af VA
ForumindlægHej alle sammen. Jeg søger hjælp til følgende opgave, som lyder således "Find strømgeneratorens I og potentialet VA. Jeg har vedhæftet et billede af diagramet over kredsløbet. -
sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej:) Jeg sidder her og skal op til mundtlig matematik i morgen. Jeg tænkte på om der var nogen der kunne forklare (eller henvise til enforklaring) om sinus- og cosinusrelationerne. Jeg er ikke specielt skarp når det gælder til matematik, så helst ikke for mange psykopat-fagudtryk og sådan noget,... -
Vurdering af skriftlig matematik
ForumindlægJeg er frustreret! Jeg skal i 3g efter sommerferien, har matematik på højniveau, og vi har indtil videre haft TRE forskellige matematiklærere. De har hver især lært os noget forskelligt mht. skriftlig matematik. Dvs. hvorvidt man skal angive dit og dat, opstillingen, om tegninger skal laves osv.... -
Sokrates' anklage
ForumindlægHvad var det sokrates belv anklaget for mht. ungdommen? Hvad gjorde han ved ungdommen som han blev dømt for? På forhånd tak .. SVAR HURTIGT SKAL OP I MORGEN :D -
Køb af bærbar - trådløst internet?
ForumindlægJeg er i gang med at kigge på bærbare og kom i tvivl om, om den har trådløst internet (jeg ved, at man kan købe netværkskort, hvis computeren ikke allerede har det). Der er tale om flg. computer: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382245 Betyder følgende, at den har: "Bluetooth... -
Tyrkerne - Europas syge mand før 1914
ForumindlægHejsa :) Jeg har lige et spørgsmål angående tyrkerne før 1.verdenskrig. Hvorfor blev de kaldt Europas syge mand? MVH Pokemonorm ;) -
Akk/dativ
ForumindlægHej skal det være akkusativ eller dativ her? Det der skal stå på dansk er: Han ser en mand på plejehjemmet Er sieht einen Mann auf das Pflegeheim. eller: Er sieht einen Mann auf dem Pflegenheim -
Differentialligning
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet opgaven; f'(x)=x^2*f(x)-4x^2. Jeg går ud fra at jeg skal have isoleret f(x), så jeg kan finde den fuldstændige løsning, jeg aner dog slet ikke hvordan jeg give mig i kast med den. Jeg vil ikke have det endelige resultat, kunne bare meget godt tænke mig en hjælpende h... -
Oversættelse relative pronominer
ForumindlægHej :-) Jeg har lavet en oversættelse fra dansk til engelsk, hvor jeg fokuserede på korrekt brug af relative pronomier. Da jeg har lidt svært ved netop relative pronomier vil jeg blive rigtig glad for at få lidt respons på om det arbejde jeg har lavet er korrekt. Jeg har for at gøre... -
Wikipedia som fodnote?
ForumindlægMange er jo meget kildekritisk overfor wikipedia, men jeg har nu brugt den i forbindelse med mit projekt. Vil det trække ned, hvis man har det stående i fodnoten? -
Store pi
ForumindlægJeg kan ikke rigtig få dette ind i mit hovede: Pft. -
Hypotese
ForumindlægHej er der, nogen der kan hjælpe mig med en hypotese. Emnet er katalyses enzymaktivitet og formålet er at undersøge enzymaktiviteten ved forskellige substratkoncentrationer. -
Fortyndingsfaktor
Forumindlæghvordan udregner man fortyndingfaktor? 10 mL overføres til 100 mL målekolbe, hvorefter der fyldes med dem-vand. Hvad bliver fortyndingsfaktoren? Hvordan er det nu med fortyndingsfaktor?
