Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 11441 til 11460 af 17507
-
Beregning af peroxidtal
ForumindlægHej, jeg vil gerne beregne stofmængde af peroxid tal, men jeg ved ikke hvordan? så videre har jeg stofmængde for I2, S2O32- og Na2S2O3. Det er eksperimentet fra basiskemi B - Bestemmelse af peroxidtal. -
Data i procent
ForumindlægJeg skal sammenligne tallene i tabellen. Jeg har skrevet dem ind i TI-Nspire for at finde forskellen ved (a-b/b). Nogle steder, ser det mærkeligt ud, hvis jeg ganger med 100, nogle steder er resultatet umiddelbart forkert, når jeg ikke ganger. Skal jeg i stedet sige (a-b)? Her er jeg stadig i t... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej Ville være rigtig glad hvis nogen lige gad kigge på følgende oversættelse.På forhånd tusind tak .Det er meget vigtigt for virksomheder at have gode medarbejdere. Det betyder noget , at arbejdskraften er stabil og kun har lidt sygefravær. It is very important for many companies, to have gut em... -
TLC på aldehyder og ketoner
ForumindlægHej, jeg har en aldehyd og en keton, jeg gerne vil påvise er dannet ved TLC. Jf. bogen "Experimental Organic Chemistry" kan jeg anvende 2,4-dinitrophenylhydrazin som fremkalder for både aldehyden og ketonen.Ved fremkaldelse af disse funktionelle grupper, vil der dannes en farvet forbind... -
optimering
ForumindlægTænkte på om der ikk var en venlig sjæl, som kunne give et hint til opgave 6a i følgende link:http://peecee.dk/?id=36603Jeg kan simpelthen bare ikk komme i gang med den... på forhånd tak -
fif
ForumindlægMin lærer siger til os, at vi ikke skal gøre tysk sproget sværere end det er. Derfor mener han (når der ikke er tale om en bisætning) at vi sådan set bare kan oversætte direkte fra dansk til tysk for det meste... men men, det antyder mange andre som en fejl, og eftersom vi ikke har lært den rette... -
Islam, Vesten
ForumindlægJeg mangler nogle indput til min samfundsfagaflevering. Spørgmålet er, om modsætningen mellem Islam og Vesten en økonomisk konflikt? Eller om det er en ideologisk konflikt, der drejer sig om livsværdier? Jeg er selv lidt i tvivl. Håber I kloge hoveder kan hjælpe. -
rettelse af mini tekst
Forumindlægdette er min første indlæg. Håber der nogle der gider at rette grammatiske fejl :Dps: 8 klasse niveamvh. maria ^^Das Buch "Der Freispieler" handlen von eine Junge. Er heisst Lutz und wohnt in Hamburg. Er ist 20-21 Jahre alt. Mark ist Lutz besten freund. Lutz geht eine Bar und er möchte... -
monotoniforhold, for 4-gradsligning?
ForumindlægHey alle..Jeg skal bestemme monotoniforholdene for f(x)=3x^4-2,5^3 med tilhørende f'(x)=12x^3-7,5x^2Er de tnoget med a man skal sætte x uden for en parentes og bruge nulregelen? eller hvordan måske? -
Er dette rigtigt? (tangent, forskrift)
ForumindlægFølgende oplysninger er givet:dy/dx=(1/2x)*√y y>0, P(e,4)Bestem en ligning for tangenten til f i punktet P.Først hældningen:d4/de=(1/2e)*√4=1/eOplysninger sættes ind i tangentens ligning som er:y-y0=y'(x-x0)y-4=(1/e)x-1 <=> y=(1/e)x+3Forskrift for f:dy/dx=(1/2x)*√yy... -
kan det passe
Forumindlægjeg har en lærer der har været problemer med på skolen gennem flere årgange og der har været indgivet mange klager på ham. for vores klasse er bægert bare ved at flyder over. han har mere fravær en nogen af eleverne, han er alkoholiker og tager skibber gerne en undervisningstime for at tage klass... -
Folkeskolen - skriflig eksamen - fysik/bio
ForumindlægHej :)Er der nogen der har været oppe i Skriftlig eksamen i naturfag (fysik/biologi) som kan fortælle hvad den handler om, så jeg nogenlunde ved hvad jeg skal læse på.Og måske nogle af spørgsmålene.Jeg skal til den på tirsdag, d. 16/5.På forhånd tak :D -
Delprøve 1
ForumindlægHeysa, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen snart og jeg vil gerne øve mig med delprøve 1(altså en dansk prosatekst, hvor man laver et resume på engelsk ca.200 ord). Er der nogle der kan give mig nogle råd? -
Xenofons udgave af Sokrates' forsvarstale
ForumindlægHej hejEr der nogen der har nogle gode idéer hvordan man skal gribe denne tekst an hvis man trækker den.Altså hvilke emner der er gode at komme ind på.Og hvad man kan perspektivere til. -
skriv under
ForumindlægNogen interesserede så skriv lige under her;)Man skal jo starte et sted.http://www.negerboller.underskrifter.dk/ -
Logaritmepapir
ForumindlægHvordan definerer man et logaritmepapir, og hvor meget kan man redegøre for logaritmepapirer?Hvor meget ville I fortælle om det?Tak på forhpnd!kevin. -
Toiletter i syden??
ForumindlægHej! jeg er lige kommet hjem fra en ferie i Lissabon! I Lissabon har de sådan nogle toiletter, hvor det man nu laver ikke ryger ned i vand, men rammer sådan en skrå del af toilettet, hvorefter det glider ned i vandet!?Har også set toiletter der minder om dem i Tyskland, men tænkte bare... er der... -
Cirkel centrum & Radius..
ForumindlægJeg sidder med en cirkel i et xy-koordinatsystem, med ligningen X^2 + Y^2 - 6x + 8x = 0 og jeg skal finde centrum koordinaterne samt radius.Jeg kan udfra min fantasi gætte mig til at -6x,8y er relateret til cirklens centrum koordinater, men derudover er jeg fuldkommen blank vedrørende hvordan jeg... -
integral regning
ForumindlægAngiv følgende ubestemte intrgraler:a)S (sin^2(x))dx + S (cos^2(x))dx =(x/2)-(sin2x/4) + (x/2)+(sin2x/4)b) S (x^2)dx - S x(x-2)dx =(1/3)x^3 - (1/3)x^3 + 2c) S (4^x)dx - S (2^x-1)^2 dx =(4^x/ln4) hvem så kommer problemet hvad skal jeg gøre med det resterende??? -
"Tyske lege"
ForumindlæghejsaDet tyske grammatik driller mig lidt.Oversæt til tysk?eks. die freundin von Heinz1. Mandens bil = Das auto von mannes?2. Forældrenes problem = die Elterns problem3. Pigens bror = das mädchen Bruder??4. Moderens taske = Die Mörder von Tasche?Oversæt til dansk..1.Er stellt die Heinzung des ...
