Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 13501 til 13520 af 23489
-
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
Forklaring af matematik opgave
ForumindlægHej Studieportal, Jeg har et spørgsmål vedr. en opgave og min lærer og jeg er uenige i, hvordan den skal fortolkes. I ville nok med det samme tænke, jamen læreren har jo ret, men jeg synes ikke hans argument er særligt godt. Vi er blevet stillet opgaven: Visse personer lider af kronisk hoved... -
Kurvelængde hjælp
ForumindlægJeg har prøvet og differentieret den på adskillige måder, men jeg er maks forvirret. Min hjerne fungerer ik lige nu -
Brydningsloven og totalrefleksion - Fysik mundtlig årsprøve
ForumindlægHej jeg er lidt forvirret omkring brydningsloven. Hvad er det helt præcist brydningsloven er, og hvad betyder Jeg ved at det har noget med forholdet at gøre mellem indfaldsvinklen, og brydningsvinklen men jeg forstår ikke helt hvad n betyder. Derudover forstår jeg heller ikke hvad forskellen ... -
Læge
ForumindlægHej venner Hvor mange år i alt skal man gå i skole, for at være læge. Inkluderende gym, uni og hvad der kommer efter. -
Forklar hvorfor trykket stiger med dybden i en væskesøjle
ForumindlægForklar hvorfor trykket stiger med dybden i en væskesøjle Er der nogen der kan hjælpe her? er lost!! -
Hjælp til religionsprodukt
ForumindlægGod aften! Her på tirsdag skal jeg aflevere mit produkt samt min synopse, men jeg har problemer med at lave mit produkt. Først og fremmest har min lærer fortalt mig, at det er en god ide at lave et produkt, der kan bruges som disposition til min fremlæggelse. Derfor har jeg besluttet mig for at ... -
Refleksive verber...
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare brug af og vise hvordan man bøjer refleksive verber ud fra dette eksempel: "Se concentrer".. ? -
Lineær funktion.
ForumindlægSkal lige låne en smule hjælp, hvordan tegner Jeg dette ind i en graf ? -
Galilei
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan kunne Gallilei bevise at jorden bevæger sig og at det er solen der en i centrum? hvis I har nogle kilder måske?:)) -
Acetylsalicylsyre
ForumindlægJeg har set flere forskellige steder, at svovlsyren fungerer som en katalysator og suger vandet og forskyder dermed ligevægten mod højre, men hvor er det, at vandet befinder sig henne i reaktionen?? Er der ikke nogen der please kan skrive reaktionen op, for jeg forstår det ikke -
Grafen for f1 er en parabel. Buestykket ABC er en del af denne parabel..
ForumindlægHejsa, nogen der kan løse denne vedhæftede opgave? med mellemregninger, ville være en stor hjælp... -
Nogle der vil hjælpe med emnet
ForumindlægDiskuter hvordan man kan fremme sin fysiske præsentation. Du kan inddrage følgende fagtermer; Respiration, mælkesyre, glukose, proteiner, blodkredsløb, vitalkapacitet og doping. Nogle der kan give komme med et eksempel på : Hvordan kan man starter med at tale om spørgsmålet ? Jeg har en d... -
procent
Forumindlæghvor meget er 5 i forhold til 25 jeg er ikke helt sikker om jeg har regnet det ud rigtig for når jeg taster det ind på lommeregner får jeg det til 3. jeg regner det ud sådan her (5/25)*100 er det rigtigt? -
Logistisk differentialligning
ForumindlægHejsa sidder lige med følgende opgave jeg ikke helt forstår Find den løsning y til den logistiske differentialligning: Som opfylder begyndelsesværdi-betingelsen y(0) = 1. Nogen der kan hjælpe med denne opgave? -
nv-eksamen?!
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i nv (naturvidenskab) her imorgen, og jeg skal selv fremlægge et forsøg de første 5 min. Vores lærer har sendt et dokument hvor der står de ting vi skal 'have med' (altså fremlægge om). Der står bla. at vi skal have variabel og variabelkontrol med, men eg v... -
Ellære
ForumindlægFyrer lige et par spørgsmål af :) Hvad forstår man ved karakteristikken for en komponent? Hvordan ser karakteristikken ud for en glødepære? – For en diode? - Jeg tænker at karakteristikken for en glødepære må være at dens resistans ikke er ens, men ændrer sig med temperaturen, men bliver ... -
Hvorfor tager vi selfies?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at skrive en klumme i dansk omkring hvorfor vi tager selfies nu til dags. Jeg har brug for hjælp til at skrive om det, så derfor synes jeg at det vil være en god ide at hører forskellige meninger omkring hvorfor vi tager selfies. Jeg vil også gerne vide hvad i ... -
Finder længde på lodret katete i en retvinkel trekant
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp! Kan nogen give mig en god beregning på hvordan jeg kan finde længden på den lodrette katete? -
hjælpe mig plz
Forumindlæget cykelhjul er typisk 26". hvor mange gange drejer cykelhjul på en kilometter?????
