Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14001 til 14020 af 36004
-
Svar til nogle spørgsmål omkring velfærdssamfundet
ForumindlægHej, det ville være så dejligt hvis der var nogle der ville svare på følgende spørgsmål med en grundig forklaring. Skal bruge svarene i morgen, så helst hurtigst muligt. Her kommer de: Er det rimeligt, at der stilles andre krav til invandrere? Hvad er forskellen på efterløn og pension? Hv... -
psykologi lavt snit?
ForumindlægHej. Med et snit på 8,5 er der så ingen chancer for at komme ind?? -
Ny karakterskala
ForumindlægBekendtgørelsen om ny karaterskala er nu vedtaget og træder i kraft i gymnasiet for alle nuværende 1.g-ere og fremtidige elever pr. 1. august 2006.Øvrige uddannelser følger efter den 1. august 2007.Bekendtgørelsen kan læses i sin fulde tekst her:http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20060044805-... -
Fra HF til STX?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står i en meget svær situation lige nu. Jeg går i 1.hf på et gymnasium, men havde i sommerferien fortrudt mit valg, jeg kunne ikke ringe op til kontoret og få det ændret, da der var lukket. Da sommerferien var slut gik jeg op til kontoret, men de sagde at der ikke var fle... -
Usa=supermagt.. Nej TAk!
ForumindlægNår vi nu ser et land som USA, der den nuværende supermagt her på jorden, kommer jeg til at tænke på at et land som dette, slet ikke bør have al den magt.. ud af verdens samlede befolkning udgør USA kun 5%, ergo, USA varetager interesse for 5% af verdens befolkning + allierede. samtidig er USA ... -
Gæt på hovedemne i 3g's AT-eksamen?
ForumindlægI morgen bliver det offentliggjort hvad årets eksamensemne i almen studieforberedelse er, og der er jo i milliard ting at gætte på. En fra min klasse "har hørt en fugl synge" om at hovedemnet i år bliver "Drivhuseffekten". Hvis det er sandt, er jeg pænt meget på røven, for det... -
HASTER - 24 imers eksamen -
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har her til morgen trukket, mit samfundsfag B eksmaen sæt, og det er den klemte velfærdsstat der er tema. Det er sådan okay lige til, at gå til, men ville være rart med lidt indput. Jeg har indtil nu, tænk klemmerne, lav/høj kunjunktur, evt. velfærdsmodellerne. Jeg sy... -
Oversættelse
ForumindlægHej! Er der nogle der kan lære mig at oversætte latinske sætninger til dansk? :-) -
Rette stil
ForumindlægHej med jer :-) Jeg går i 3.g og har brug for at få en til at læse en stil igennem, bare lige for at se om sproget er flot og om jeg har sat komma og punktummer de rigtige steder :-) Det er en litterær artikel om Yahya Hassan på ca. 3½ side. Vil gerne give penge, hvis det er .. :-)) Mvh... -
Spørgsmål omkring farmacistudiet
ForumindlægHej, Er der nogle farmacistuderende, der kan fortælle mig lidt om deres studie ift. hvad de lærer og hvilke fag de har? Jeg er lige startet på medicinstudiet, men jeg overvejer stærkt at skifte studie grundet min store interesse for kemi og produktionen af lægemidler. -
Det globale
ForumindlægHej, det er denne opgave... Kunne I ikke rette mine bud ? http://peecee.dk/?id=44097 1. En fagforening er et fagforbund. Arbejderne begyndte at organisere sig dvs. danne fagforeninger. Udgangspunktet var at arbejderne så stod stærkere over for arbejdsgiverne, når der skulle forhandles løn, arbejd... -
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha... -
Analyse i alle kasus - hjælp plz :(
ForumindlægJeg har tysk på b- nivau men er Virkelig dårlig til grammatik, så er der nogle der gider bare bruge et par min på at rette den igennem, det kunne være en virkelig stor hjælp :) på forhånd tak -
Ølbrygnings spørgsmål
ForumindlægHar haft 15 spørgsmål om ølbrygning et par få af dem har jeg svært ved at svar på: 1. Ved rengøring blandes 2,5 mL idophor 5% med 10 L vand. Beregn hvor mange ppm denne opløsning svarer til (1ppm =1/1*106). 3. Hvorfor skal der mæskes ved forskellige temperaturer? 5. Hvorfor ka... -
Mat årsprøve 1g
ForumindlægHej!Jeg skal op til mat årsprøve i næste uge, og jeg har fået 12 beviser jeg kan komme op i. Jeg er bare lige blevet itvivl om noget, da jeg fx gennemgik cosinusrelationerne som er et af beviserne.. Selve beviset er let nok, men når jeg skal lave et eksempel. Kan jeg jo ikke cos til et eller ande... -
Sandsynlighed - tælling og chance
ForumindlægHej! Jeg har fået noget matematik for i dag, hvilket ikke plejer og være det store problem. Men lige nu er jeg simpelthen kommet i tvivl om et spørgsmål - Så jeg håber lidt på, at der er nogen, der kan hjælpe mig ! Det lyder sådan her: En række nyproducerede cykler skal have et fabriksnummer. ... -
Herons Læresætning
ForumindlægHejsa\n\nJeg ved det er muligt at finde en del om netop dette emne rundt omkring på nettet - ligeledes også på denne side. Har ikke sat mig så meget ind i det endnu.\n\nMen er der ikke en der gider forklare lidt grundprincipper bag Herons formel/læresætning - altså, hvad den bruges til, evt. kan ... -
Vektor-regning (parallelogram og projektion)
ForumindlægOk efter en efterårsferie i forlængelse af en studietur ligger matematikken nu LANGT væk. Jeg sidder nu med en matematik-aflevering og føler mig total lost. Hvis nogle kan give nogle hints til, hvordan de forskellige opgaver kan løses, for eksempel i form af formler, ville jeg være super taknemm... -
differentialligning
ForumindlægJeg har en differentialligning på en eller anden form, der ikke er så vigtig. Tit når min bog løser denne differentialligning, så indfører den en ny variabel x' = ax, for at gøre x dimensionsløs (hvilket jeg stadig synes er meget mærkeligt), og de skriver så differentialligningen op for v... -
Proportionalitet spørgsmål
ForumindlægHej Jeg sidder med et lille matematisk i problem. Hvis noget er ligefrem proportionalt med noget andet, kan en lineær ligning opskrives for dette. Et eksempel ville være, at y og x er ligefrem proportionale og derfor kan y = a*x opskrives. Hvordan kan en ligning så opskrives, hvis y er p...
