Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 14521 til 14540 af 179765
  • reducere

    Forumindlæg
    Hej. :) nogen der kan hjælpe mig, med at reducere dette? -(b+c)2+(b-c) • 2c tak på forhånd.
  • Reducér

    Forumindlæg
    Nogen der vil hjælpe mig med at Reducér. ? ( Tak på forhånd) 1. (a + b)2 – (a +b)(a – b) – 2b(a – b) 2. (2a + b) 2 – 3a (a - 2b) – 10ab 3. (x - y) 2 + 3y (x – 3y) – x ( y + x)
  • Reducering

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til at reducere følgende udtryk? (a+b)2 +2(b2 - ab) - 9b3 / 3b
  • 3. grads polinomium med ubekendte

    Forumindlæg
    jeg har fået opgaven: f(x)=ax^3+bx^2 går igennem punktet (2,1) har et lokalt max/min i x=2(f'(x)=2) Jeg skal finde a og b Nogen forslag? er helt lost:-s
  • Modsat vektor?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er lige begyndt på emnet vektorregning i matematik og har et spørgsmål. Jeg har vektoren: a=(2 3) - altså 2 til siden og 3 op. Jeg skal nu tegne en vektor der hedder: -(2a) og en der hedder (-2)a Hvad er forskellen på de to vektorer? kan forestille mig at de er modsatrettede men kan ikk...
  • Ligning med rødder

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med følgende opgave? Lærer Andersen ønsker, at hans klasse skal løse en andengradsligning, der har rødderne -2 og 3 - Hvordan kan sådan en andengradsligning se ud? Angiv derefter en andengradsligning, hvis rødder er 2 større end rødderne i x^2+2x-15=0
  • Reducering

    Forumindlæg
    Hej vil bare lige have lidt hjælp til at reducere et udtryk som jeg har fået for? Udtrykket er (3x+6)^2-9(x^2+4) Er ikke helt sikker på om jeg har reduceret det rigtig. Jeg er godt klar over at x=36 Men har fået det til 2(3^2+9) hvor det også giver 36? Men ved ikke om man kunne have gjordt det...
  • Teknisk Matematik - algebra

    Forumindlæg
    Er der nogen her, der kan hjælpe med at reducere følgende udtryk? (b^-2 *c^2 * a^-2 * a^3 * b^4 : (a^-2 (brøk) c^4 * b^-2 ) (brøk ) c^4 * b^-2) Hilsen Jeppe
  • mat --->differentier.

    Forumindlæg
    Hej, er dette korrekt?f(x) =(x^-2+4)xf'(x)=-2x^2+(x^-2+4)1
  • Naturlig logaritme

    Forumindlæg
    Ln(x^2+2)-x^2=0 Hvordan faen finder jeg x's værdi :S
  • Løs følgende ligninger

    Forumindlæg
    hej er da nogle da kan hjælpe mig med at løse den her ligning -(6x+2) = 2( x - 2) På forhånd Tak ;)
  • regneregel

    Forumindlæg
    Hvis noget står i anden fx: (14^2)^2 vil 2 erne gå ud med hinanden?
  • Skæring ml. linie og cirkel.

    Forumindlæg
    Hej.Cirklens ligning: x^2-8x+y^2+4y-30 = 0.Liniens ligning: y = 3x+6(Cirklens centrum er (4,-2) og radius er kv.rod(50)).Linien skal skære cirklen i 2 punkter.Så jeg indsætter liniens "y=3x+6" i cirklens ligning:x^2-8x(3x+6)^2+4(3x+6)-30 = 0<=>x^2-8x+9x^2+36+12x+24-30 = 0<=>...
  • Nemt potens spørgsmål *HASTER*

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave der lyder:Tallet (6*10^-2 * 2^3 * 5^3)/(3*10^-4) kan skrives på formen b*10^a, hvor b er et element i [1;10[Hvordan gør jeg dette? :/
  • isolering af x

    Forumindlæg
    Hej er der en der kan isolere x i dette:0 = 2a(x0)x - 2a(x0)^2 + ax^2, jeg kan sige at det gerne skulle give 0,5x0, ifølge facit!
  • Eksponentialfunktioner

    Forumindlæg
    Forklar hvorfor der med skærmbilledet til højre(nedenunder), med 4 tændte funktionsforskrifter på grafregneren, kun tegnes 2 grafer.0,5*2^X2^(x-1)3*(1/3)^X(1/3)^(X-1)En smule hjælp søges :)
  • Tredjegradfunktion

    Forumindlæg
    hej ! Sidder lige med en opgave hvor jeg skal finde forskriften til en tredjegradsfunktion. jeg får oplyst at nulpunkterne er: (-1/2) (1) (-2) samt at f(2) = 20 men hvordan er det nu lige at jeg kommere videre herfra ?
  • funktion

    Forumindlæg
    opgave 4: en funktion f er bestemt ved: f(x ) = x^3/ x^2+ 2 b) gøre rede for, at f er voksende ved hjælp af f' Hvordan gør man rede for det? (f'=1)
  • ligning..

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe mig med at regne denne her ligning ud? Kan ik rigtig finde ud af det:S (5-t)*4+2*(t+1) = 0 22 - 2*t = 0 Hvordan kommer jeg videre?
  • differentialregning (haster)

    Forumindlæg
    hej, jeg har en opgave der lyder "bestem for funktionen f(x) = x^2 tallene f'(-3), f'(-2) og f'(10)" jeg forstår ikke helt hvad der menes? er der nogen der kan hjælpe?