Søgning på: religion noter etik. Resultater: 15261 til 15280 af 19479
-
Reducer 2x^2-2x-4/2x+2
ForumindlægHejsa, Jeg har brug for hjælp til dette Mat B spørgsmål uden hjælpemidler: a) Reducer 2x2-2x-4 / 2x+2 -
Bestemte integraler (1. og 2 metode)
ForumindlægHej, Jeg forsrtår ikke hvorfor t' = ½dt, er det pga regnereglen for integration? Eller hvordan bliver 2dx til ½dt? Jeg her vedhæftet et dokument med hele opgaven som lyder - Bestem integralet ved substitution ved brug af metode 1 (udregn det tilsvarende ubestemte in... -
Traditionel aflevering
ForumindlægNogle der kan løse disse? Opgave 1: En linie m har ligningen 3x + 4y – 28 = 0 Bestem ligningen for den cirkel, som har centrum i (3,-2) og som tangerer m. Opgave 2: En firkant har vinkelspidserne A(2,5), B(4,9), C(10,-3) og D(6,-7). Midtpunkterne af firkantens sider er vinkelspidser i en ... -
Matematik på PC.
ForumindlægHey. Hvordan laver man tegn under svaret på word ? Hvordan insætter man brøker osv ? jeg plejer altid at skrive matematik-afleveringen i hånden, men vil gerne snart til at skrive på computer :) hjælp! -
lynkig på sætninger fra dansk til engelsk?
ForumindlægHej. er der nogen som har tid i denne weekend og kigge på nogle sætninger jeg har oversat, og måske rette dem hvis de er forkerte? det vil være en stor fornøjelse fra min side. mange tak & god weekend. -
Øve sig på gramatikken
ForumindlægJeg vil gerne vide m nogle kender nogen sider, hvor jeg kan øve mig på gramatikken -
Har meget brug for hjælp til disse ligninger
Forumindlæg(3x-50) / 4 - 0,1615 = 0 (y-3) / 2 - 16,296 = 0 Min far og jeg har meget brug fir hjælp til disse ligninger, vi har brugt den sidste time på at løse dem, men er hver gang kommet frem til et forkert resultat, håber virkelig at i kan hjælpe os med at finde frem til ... -
Dannelse af olie og gas
ForumindlægHej alle Jeg har meget svært ved at forklare DETALJERET hvordan olie og gas bliver dannet. Har svært ved at forklare det på en sammenhængende måde..Nogle der kan hjælpe ? -
BILLEDKUNST EKSAMEN!
ForumindlægHej! Jeg skal op i billedkunst om en uges tid, og er virkelig nervøs. Jeg har ikke haft billedkunst i starten af skole året og er derfor (mega) bagud med de første tre emner som klassen har gennemgået. /: De lyder således: Perspektiv og Henning Larsen, Barokken, og Samtidskunst. Jeg har søgt så m... -
Dansk Mundtlig Eksamen ......?
ForumindlægHej, jeg skal op i Dansk Mundtlig Eksamen om en uge. Jeg skal analysere en Novelle, hvilket ikke er det helt store problem for mig, og skriftligt er det lige til et 10-tal. Men problemer er, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal forberede mig. ( Det er B-prøven ) Hvordan skal jeg kunne huske ... -
Kommende 1.g'er (STX)
ForumindlægHej med jer derude, Hvad skal man specielt lægge mærke til i 1.g og hvad skal man gøre for at blive god i klassen? og hvad kommer jeg til at støde ind på i 1.g? jeg fik at vide, at det bliver en repetition af 9. klasse? -
dansk- engelsk oversættelse.
ForumindlægI år er der verdensmesterskab i fodbold i Japan og Korea og alle elsker jo fodbold. Aldrig før har jeg set så mange TV-reklamer og informationer om en begivenhed. Alle aviserne og ugebladene er fyldt med artikler om de utroligt berømte spillere, som snart skal kæmpe for deres lands ære. Mange d... -
Gode råd?
ForumindlægEr der nogen, som har nogle gode råd til mundtlig matematik? På forhånd tak! -
Rettelse og kritik af stil
ForumindlægHere it goes: Titlen er "Music you must listen to", hvor vi skal beskrive Bruce Springsteens sang 41 shots og samtidig skrive noget om selve artiklen, der var vedhæftet til opgaven. Al konstruktiv kritik og evt. grammatiske rettelser er velkomne. Jeg har vedlagt en fil (word 2003): ... -
God måde at huske på?
ForumindlægHej Jeg synes aldrig at jeg kan huske hvad der er kønnet celledeling (meiose) og hvad der er ukønnet celledeling (mitose). Lige nu ved jeg det, fordi jeg har slået det op i bogen foran mig, men jeg har brug for en god metode at lære det uden ad på. Er der nogen der kan komme i tanke om en l... -
differentiere
ForumindlægHej. Har brug for hjælp til differentielregning. opg. en fnk er givet ved f(x)=(7*x+3)^3 bestem f'(x) med brug af CAS f'(x)= 21*(7*x+3)^3 er dårlig til mat. vil detaljeret hvordan jeg kommer til løsning uden CAS på forhånd TAK. -
En cirkel har ligningen x^2-2x+y^2+6y+8=0
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet opgaven. Jeg har brug for hjælp til at omformen ligningen, jeg har prøvet at følge https://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/geometri/omformning-af-cirklens-ligning Men det er der ikke kommet noget godt ud af :/ -
Differentialligning af 1. orden
ForumindlægHej, Jeg har svært ved at løse dette regnestykke. Kan ikke gemmeskue hvad jeg skal. Vil gerne forstå det og ikke bare få et svar, hvis nogle kan hjælpe. -
7/x-2=4 ??
ForumindlægHvad gør man? Sætter man ikke 4 ind på x's plads? -
En som er sød og hjælpe ? :)
Forumindlæghej folkens :) Jeg har lavet en engelsk aflevering på en a4 side, er der en som gider at rette fejl evt give respons ?? :) håber på hjælp, det haster
