Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15981 til 16000 af 19042
-
Logeritmeregler
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne ligning? Den skal beregnes uden hjælpemidler: 5*ln(x2) = 4*ln(x3)+6 Mit problem er, at jeg let nok kan få potenserne ned ved brug af regneregel nr. 3, men det er jo x, jeg gerne vil isolere, og altså fjerne "Ln" på en eller anden måde. -
Identitet
ForumindlægHvad er Identitet og socialisering? -
Grundvand og overfladevand
ForumindlægHej alle! Vi er 2 piger der er i gang med en geografi opgave omkring grundvand. Vi har så fået nogle spørgsmål, som vi ikke helt syntes at vi har kunne finde et godt og konkret svar på. Det ville være dejligt hvis i ville hjælpe, eller hvis i kender en god hjemmeside vi kan gå ind på Spørgsmål... -
Integralregning:
ForumindlægHej til Alle. Her har jeg eksamensspørgsmål, som jeg kæmper med. Kunne nogen hjælpe med dette spørgsmål? Gør rede for regneregler for det bestemte integrale, herunder integration ved substitution. -
Novelle
ForumindlægNogen som vil være søde at rette min dansk stil. Det en novelle, kun 2 sidder. -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa, leder efter et svar på denne opgave, har prøvet mig frem i et stykke tid og der er simpelt hen intet der siger mig noget. har prøvet igennem maple men det kunne jeg heller ikke finde ud af :I Spørgsmålet lyder; En differentialligning er givet ved: dy/dx-2y=e^-x a) vis, at funktionen f(x... -
Rødovre Gymnasium - Er der nogle der skal starte i år?
ForumindlægHeeeej, er der nogle der starter i år på RG? :) -
atomer/U og mol/g
Forumindlæghej er der nogen der ved hvad en N-atom, S-atom og C-atom er har et spm: redegøre Atommasse/molarmasse, herunder U, mol, masse og Avogadro tal takker -
Ringe dansk i et kompendium
ForumindlægSproget i kompendiet "Købsadfærdanalyse, -->kultuelle forhold" er så dårligt og primitivt at det aldrig burde være sluppet ud til læserne. -
intregration
ForumindlægNogle der kan hjælpe med den her: -
Bestem massen af Pb-210 i den nye jordprøve
ForumindlægDet drejer sig om opgave 3b i følgende eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120607%202stx121_FYS_A.ashx Jeg skal bestemme massen af Pb-210 i den nye jordprøve, men problemet er, at jeg får antallet af Pb-210 kerner til at være omkring 0,07, hvilk... -
Bevægelse funktion
ForumindlægHej. Jeg er lidt usikker på denne her forskrift: s(t) = -1.5 m/s2*t2 +500 m Der står -1.5 m/s2, angiver dette tal acceleration eller hastighed, fordi enheden er m/s2, som bruges til acceleration. Og hvorfor er t2, plejer det ikke bare være t. Jeg skal bruge denne forskrift til at finde v(... -
Diode
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig karakteristikken af en diode? --> Jeg har allerede karakterisitk af en resistor og en glødepærer. Jeg synes man kan finde meget om de to andre komponenter, men ikke om dioden Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak :) -
To biler - ét vejkryds. Hvem har førsteret?
ForumindlægForestil jer et vejkryds, hvor der på den ene side er angivet hajtænder og på den modsatte side er brosten. Bil A holder ved brostenene og skal køre ligeud i krydset. Bil B holder ved hajtænderne og skal svinge til venstre. Hvem kører først? - Afhænger det af, hvem der skal køre hvorhen (ligeu... -
Bevis - formler arealberegning (højden ligger i trekanten)
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen på mandag, og kunne godt bruge lidt hjælp til følgende spørgsmål: Gør rede for definitionen af sinus, cosinus og tangens og bevis formlerne cos(A)=b/c, sin(A)=a/c og tan(A)=a/b. Bevis formlerne til arealberegning når højden ligger inde i trekanten og bevis sinusrel... -
Tage kvadratroden på begge sider af lighedstegnet
ForumindlægHvorfor må jeg bruge eksponenter på begge sider af et lighedstegn? Jeg kan godt se, at jeg må gange, dividere, trække fra osv. på begge sider af lighedstegne, men når jeg tager eksponenten (fx x2 eller x1/2) på begge sider af lighedstegnet, så "ganger" jeg jo med noget forskelligt. Jeg... -
Eksempeler på andengradspolynomier i virkeligheden
ForumindlægHej Studieportalen Jeg undrer mig over hvornår man bruger andengradspolynomier i hverdagen. Jeg har svært ved at se hvordan jeg kan lave en virkelighedsorinteret opgave, altså lave en andengradspolynomie ud fra virkelige ''tal'' håber at der er nogle der kan hjælpe mig Tak ... -
konveks og Jensens ulighed
ForumindlægHej Kan jeg godt anvende Jensens ulighed på funktionen x -> 2x? Så det jeg egentlig spørger om er om x-->2x er en konveks funktion?! Mvh Camilla -
tandlæge
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at læse til tandlæge, men er det rigtigt at det er ligeså hårdt som medicin studiet???? -
Vand
Forumindlæghjælp! hvordan regner man vandmolekylets elektronnegativitet? og hvad er osmose?!
