Søgning på: international politik noter. Resultater: 15981 til 16000 af 22193
-
Volumen af omdrejningslegeme
ForumindlægSidder med denne opgave, som volder mig nogen forståelsesproblemer. Kan meget vel være mig der misforstår opgaven. Har denne funktionen, hvor når jeg læser opgaven, forstår det som en figur der er drejet om x- og y-aksen. Dog har jeg svært ved at bruge formlen for drejning om y-aksen med de infor... -
Mutationer!
ForumindlægHej! Fik dette spørgsmål til en biologi essay: "Er mutationer farlige? og hvorfor?" -
Spredning binomialfordeling
Forumindlægopgave vedhæftet - hjælp til opgave b Tænkte man kunne benytte følgende formel for spredning: kvadratrod af(n*p*(1-p)) og derefter indsætte 20 på n's plads og 1/4 på p's plads? synes bare det bliver lidt for svært at skulle udregne i hovedet, så tvivler på det er rigtigt :/ -
Geometri 1
ForumindlægNogen der kan hjælpe med d'eren og e'eren? Jeg håber der er nogen der kan hjælpe -
Vil det betale sig at gennemgå alt inden 2.g?
ForumindlægHej SP! Nu når jeg skal i 2.g så tænker jeg lidt på om hvor smart det vil være at udnytte den sidste del af ferien for at gennemgå alt undervisning jeg har haft, for at have 110% styr på alt og kunne begreber osv. udenad. Men hvor meget vil man reelt kunne bruge, når nu undervisningen udvikler si... -
Iliaden
ForumindlægHvad er Iliadens Hexameter rytme?og hvordan skal man samligne det med hexameter rytmen? -
Synes du, at det er sjovt at "se" andres karakterblad?
ForumindlægHey.Dette forum henvender sig KUN til dem, der GERNE vil dele deres seneste standpunkts- eller eksamenskarakterer med andre.Om det er for sjov, fordi man er nysgerrig eller man har helt andre årsager til at joine denne tråd er underordnet.Jeg har oprettet denne tråd pga. nysgerrighed og det faktu... -
Skal unge kunne stemme?
ForumindlægSynes i at unge skal have lov til at stemme? Hvis ja, hvornår? 1. 14-18år? 2. 16-18år? -
Terror
ForumindlægHver gang der er tale om terroe indblandes religionen næsten altid. Hvvorfor er et terror angreb ikke noget politisk? Hvorfor har religionen altid en vigtig rolle i sidste øjeblik? Det ender altid med Islam vs. Kristendommen hvorfor?? -
Fascist....?
ForumindlægDavzzz...Hvis i nogensinde bliver spurgt af jeres lærer: "Hvad er en fascist?".. hvad siger i så??? -
1.g mobning (terror)
ForumindlægAllo!Vi har brug for gode råd og ideér til en effektiv og nederværdiende mobning af de nye 1 hf´ere og 1.g´ere!? hieraki længe leve! -
Mindretalsregering i et samfund med positiv parlamentarisme?
ForumindlægHej! Skal til samfundsfageksamen i morgen. Har et spørgsmål, som jeg ikke selv kan svare på... kan I ? Spørgsmålet er: Er det muligt at have en mindretalsregering i et land med positiv parlamentarisme? Hvis ja: hvordan? Håber I kan hjælpe mig! :) Tak -
Naturligt loft for forståelse?
ForumindlægI min klasse er der en elev, som næsten ikke bruger noget tid på lektier og kan forstå næsten alt i matematik efter vi har gennemgået det. Der er også en anden elev, som læser rigtig meget på lektien og går meget op i det, men som alligevel har svært ved matematikken nogen gange. Er der et natur... -
HJÆLP - metoder!!
ForumindlægJeg sidder og skriver synopsis i AT eksamen fra 2008 med fremtid - vision og forudsigelser. jeg har valgt filmen "The day after tomorrow" som det engelske værk, da jeg har fagene engelsk og samfundsfag. mit spørgsmål er så; hvilke metoder kan benyttes til at analysere og fortolke fil... -
Skema på universitet
ForumindlægHej. Som gymnasie-student havde vi lectio.dk til at tjekke op på lektier og fag den kommende dag. Hvordan fungerer det på universitetet? -
SRP - økonomiske kriser og økonomisk teori
ForumindlægHej alle sammen, Jeg sidder og skal skrive min SRP-opgave og jeg er stadig ved redegørelsen, som omhandler økonomisk teori. Jeg har beskrevet grundprincipperne i den liberalistiske teori (den usynlige hånd og markedskræfterne der selv skaber balance i økonomien og prisudviklingen via udbud/efters... -
Oversættelse til hverdagssprog.
ForumindlægJeg har en opgave i samfundsfag, hvor jeg skal skrive om Liberal Alliance. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af at oversætte til hverdagssprog. (Har fundet teksten på deres hjemmeside) P.S. går i 8. klasse. Nogen der kan hjælpe med oversættelsen? Skal bruge det hurtigt. Her kommer det: Uddannelse ... -
"Et nyt Iran"
ForumindlægHvad menes der med, at Egypten kan gå hen og blive til et nyt Iran?? :-O - Har læst det herfra: http://politiken.dk/udland/ECE1187675/demonstrant-det-er-vaerre-for-mubarak-end-det-er-for-os/ Hilsen Christina -
Søren Pind, Selv iscenesættelse. Hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og kæmper med en synopsis omkring Søren Pinds selv iscenesættelse. Er der nogen der har nogle ideer eller forslag til en mulig problemformulering samt problemstilling? -
Dansk, retskrivning og læsning
ForumindlægSå er eksamnen i dansk retskrivning og læsning også overstået! Hvordan gik det for jer? og er der nogen der kan fremskaffe en rettenøgle til dem?
