Søgning på: respiration formel. Resultater: 16081 til 16100 af 21820
-
projektion af vektor
Forumindlæghej! Jeg vil høre om der er nogen der har mod på at hjælpe med denne opgave:det er givet: projektionen vektor a1 af vektor a på vektor b er bestemt ved vektor a1 = 1/25 (6 over 8) - altså 6 står oven på 8ønsker bestemt: længden af vektor b, når skalarproduktet/prikproduktet af vektor ... -
Planer
ForumindlægEr planerne a og b parallelle, ortogonale eller ingen af delene, når: 1) a: x+y=1 og b: x-z=1 2) a: x-2y+z=3 og b: x+y+z=4 3) a: x+y-2z=9 og b: 2x-y-z=3 Er der en, der bare kan hjælpe mg med den første ved at vise det (altså udregninger og hordan man gør)??! Tak -
vektorer
ForumindlægDer er givet vektorerne a=(3 4) og b=(14 2) , og en linje l har ligningen 3x - y + 7 = 0.- angiv koordinatsættet til en vektor som er vinkelret på l, og bestem koordinatsættet til en vektor som er parallel med l.altså jeg ved at når vi snakker vinkelret er det a*b=0 og for parallel det(a,b)=0, me... -
Vektor...
ForumindlægBestem |vektor a|, |vektor b| og vinklen mellem vektor a og vektor b, når:a*(2a+b)=13a*(a+2b)=-1(a+b)*b=20 (der er pile over alle bogstaverne)Har tænkt over denne opgave med kan ikke komme på løsningen, skal afleveres i morgen tidligt::2835:: -
Trykket i en væskesøjle
ForumindlægHej Jeg har en fysik-opgave, som lyder: "Prøv, om du kan forudsige, hvad densiteten af luft er ud fra formlen for tryk i en væskesøjle og dit forsøg." I mit forsøg kom jeg frem til to ligninger: 101.5*(0,09999)^h og -0,01317*h+101,5 (det er meningen at der skal være 2 formler i dett... -
Ret min simple opgave.
ForumindlægHej alle sammen. Min opgave lyder: Angiv en forskrift for det andengradspolynomium f, der har rødderne r1 og r2, og hvor parablen går gennem (g,h), når: r1=-2 r2 =-2 (g,h) = (-1,-1) Jeg har prøvet at løse opgaven: Formlen lyder: f(x)=a(x-r1) * (x-r2) Forskrift for det andengradspolynomium: ... -
Regneforskrift for eksponential udvikling
ForumindlægOm den eksponentielle udvikling f vides, at f(0) = 3,4 og at det 3-årlige fald er 24%. Angiv en regneforskrift for f. ____________________________________ Hvad i alverden skal der gøres her? Tager jeg helt galt i byen eller er det f(x) = 3,4^(kvrod(24)*x) ? -
Parabler, ligninger - 2. 3. og 4. grads
Forumindlæghej er der en der vil være rigtig sød at hjælpe mig med disse opgaver... 1) (2x^3+3x^2+1):(x^2+2x-1)2) (x^4-1):(x-1)3) (2x^3+x^2-7x+2):(x-3)4) (x^5+x^3+x):(x+1)og Bestem mængden af de reelle tal a, for hvilken uligheden... ax^2+2x-1 (er størrer end) 0.. ikke har løsninger...Det ville virkelig red... -
lidt hjælp
Forumindlægjeg har lige nogen sprøgsmål som jeg er i tvivl om.. hvis man skal finde koordinatsættet til skæringspunkterne mellem en linje og parabel skal man så ikk sætte ligningerne imod hinanden??hvordan løser man denne ulighed: -0,5x < x^2 -8x + 11?? -
meter
ForumindlægHej Har en ovn på 75 m, og vogne på 2,5 m. Hvor mange vogne kan der være i ovnen? 75: 2,5 = 30 vogne Er det korrekt? -
Eksponentiel vækst funktion
ForumindlægI et bestemt land er populationens størrelse i starten af år 1990 10,1mio, og i starten af år 2000 er den 12,0 mio. Lav en funktion for den eksponentiele vækst. Jeg sætter år 1990 til år 0. Se resten jeg er nået frem til i word-dokumentet. Jeg forstår ikke hvorfor min lommeregner siger at det ... -
HJÆLP mat
Forumindlæghvis en parabel har ligningen p: y = x^2 - 8x + 11 og en linje l: y = -½xhvordan finder jeg så parablens tangent der er parallel med linjen l?? -
effekt varmepumpe
ForumindlægEn varmepumpe opvarmer en luftmængde på 300 m3/h. Udeluftens temperatur er 2 C, og temperaturen på indblæsningsluften er 22 C. Hvad er varmepumpens afgivne effekt i W, når luftens densitet p = 1,2005 kg/m3 og luftens middelvarmefylde er c = 1,005 kJ/(kgxK)? Mangler formlen!!! på forhånd tak -
Hjælp med Totalrefleksion
ForumindlægHej!Jeg har lidt problemer med min fysik aflevering, og håber at der er nogen der kan hjælpe mig.Jeg er en stor idiot til fysik, da vi havde 4 forskellige lærere det første år, hvor hende vi havde det sidste halve år led af depressioner og ikke troede på det hun selv sagde. Så kort sagt har jeg i... -
mol og molarmasse
ForumindlægOpgaven er:Bestem massen af: 1 mol Zn.Så skal jeg bare kigge i det periodiske system og kigge under Zn og finde ud af at massen er 65.39Så svaret er 65.39? -
Bevis (lineær sammenhæng)
ForumindlægJeg har fået til opgave at bevise en sætning. Problemet er bare, at jeg aldrig har prøvet at lave et bevis og ved derfor ikke, hvordan det skal stilles op osv. Men jeg har da gjort mig umage i at komme med et forslag.Opgaven siger: Bevis følgende sætning: Når x vokser med h i y=ax+b vil y vokse m... -
Kraft og Newtons 2. lov
ForumindlægHejsa. Jeg har en smule svært ved at komme med et eksempel.. Er der nogle, der kan hjælpe? "Gør rede for begrebet kraft og Newtons 2. lov. Illustrer med eksempler." Jeg forstår godt den første del, men jeg forstår ikke det med eksempler.. -
Isolér s
ForumindlægJeg kan isolere s i nedenstående med CAS når K = 2 · 10-3 og y = 10-1, men der er kun én løsning (s = 0,05), så tænkte på om man mon kunne gøre det i hånden? Evt. til vilkårlige værdier af K og y? -
Eksponentiel funktion opgave
ForumindlægOpgaven lyder:Om en ekspotentielt voksende funktion f oplyses det, at f(2) = 3 og f(3) = 9.bestem forskriften for f..på forhånd tak -
kemi opg. aug '96
ForumindlægDet er bare så hyggeligt når man kan bruge sin efterårsferie på at lave den årrrh så spændende kemiaflevering... jeg har lige brug for et evt ja eller nej:Vi har en opløsningen af 1,00g H2A som først opløses i vand, og dernæst tilsættes 50mL 0,100 M NaOH-opløsningen. Ved hjælp af regninger har je...
