Søgning på: respiration formel. Resultater: 16141 til 16160 af 21820
-
Sky Tower
ForumindlægHej. Jeg har opgave 4: Sky Tower fra augustsættet 2004 for som aflevering til næste uge, og jeg er lidt usikker på mine resultater. Opgaven kan findes her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560Opgave a) er ganske simpel og ved hjælp af v^2-v0^2=2... -
4 andengradsligninger
Forumindlæga)x^2-2X+1=0 b)3x^2-x+7=0 c)-x^2+x-1=0d)2x^2+x-1=0 -
Opvarmning af cola
ForumindlægGodaften!Jeg har fået en svær opgave i fysik. Jeg skal beregne hvor lang tid det vil tage at få en cola til at koge ved hjælp af lyd fra en højtaler.Det information jeg får afvide er :Colaen har samme kogepunkt som vand.Den står 3 meter væk fra højtaleren (til en koncert) De spiller med 115 dbCol... -
diff. ligning
Forumindlægjeg hardy/dx = -(y-x)^2+1Hvordan gør jeg rede for atg(x)=(x-1)^-1 + x er løsning til diff. ligningen?Jeg kan godt se at stamfunktionen til 1 er x, men hvad med det andet led? -
(S)-prop-2-en-1-sulfinthiosyre-(prop –2-en-1-yl)ester
ForumindlægJeg skal tegne strukturformlen til denne her:(S)-prop-2-en-1-sulfinthiosyre-(prop –2-en-1-yl)esterJa... nu er det sådan at jeg ikke var der til sidte kemitimen, hvor de andre fik nogle papirer udleveret. Så jeg har ingen ide om hvad (S) betyder.Jeg har prøvet at tegne strukturen her:http://peecee... -
1.g'er i nød!
ForumindlægHejJeg er igang med at skrive en rapport om ascorbinsyreindholdet i C-vitamintabletter.Og et af spørgsmålene lyder:Er ascorbinsyre en monoprot eller diprot syre?Hvad menes der med det? Og hvordan løser jeg dette? Ved seriøst ikke hvorfor hun stiller os dette spørgsmål, når vi ikke har arbejdet me... -
rentesregning
Forumindlæg1)En person indsatte 300000 kr.på en anden bankkonto med en fast årlig procentvis rente .Efter 10 år var beløbet på personens konto vokset til 536640 kr.Hvad var den årlige procentvise rente på personens bankkonto?2)En anden person indsatte 300000 rk. på en tredje bankkonto med en fast årlig porc... -
Væksthastighed grafisk
ForumindlægHvordan finder jeg væksthastigheden ud fra en graf. Jeg kan forstå at væksthastighed er det samme som f'(x) og kan findes grafisk som tangentens hældning. Men hvordan finder man så tangentens hældning. Nogen der kan komme med et eksempel? tak -
Cosinus hyperbolsk
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med følgende opgave? -
Hvordan finder jeg f'(5) og f'(1)?
ForumindlægFunktionen lyder: R'(x) = 12x^2 – 192x + 560 Jeg skal finde ud af hvad tangentens hældning er, når x = 1 og når x = 5. Så troede jeg, at jeg bare skulle sætte 1 og 5 ind i den differentierede funktion, altså: R'(1) = 12*1^2 - 192*1 + 560 R'(5) = 12*5^2 - 192*5 + 56... -
Tangetligningen
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe En funktion f opfylder differentialligningen: dy/dx=y+x^2 Det oplyses desuden, at grafen for f går gennem punktet P=(1,2). a) Bestem ligningen for tangenten til f i punktet P. JEg ved at man skal bruge tangentligningen : f´(x0)*(x0-x)+f(x0) Sv... -
Volumenet af en cirkelafsnit
ForumindlægHåber virkelig, jeg kan få lidt hjælp. Jeg har uploadet filen, og det er opgave b, som jeg ikke kan finde ud af. På forhånd tak :) -
Find skibet position
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en SRP opgave, hvor jeg er blevet bedt om udfra en stedlinjebestemmelses metode (som jeg selv vælger), at bestemme et skibs position. Jeg har fået oplyst følgende: Tidspunkt: 7/8 1997 kl. 15:00 GMT. Solenshøjde= 74.1557 grader og månenshøjde =50.4615 grader. Er der nogen, ... -
Vejrballoner
ForumindlægEn varmeluftballon med rumfanget 2200 m3 skal løfte 500 kg. Massefylden af den atmosfæriske luft er cirka 1,3 kg/m3. Massefylden af luften i ballonen gøres tilstrækkelig lille ved opvarmning med en gasflamme. Beregn massefylden af luften i ballonen, når ballonen svæver. -
S=1/2*a*t^2
ForumindlægS=1/2*a*t^2s står for vejlængden t for tiden a for accelerationenBestem nu a, når s=500 og t=17jeg har selv sat og regnet lidt på den og får a=1,23kan det passe for jeg er ikke sikker på om jeg har regnet den rigtig altså sat den rigtigt op. -
rumgeometri
ForumindlægPlanens ligning: 2x+2y+z=18 Planen α skærer x- aksen i punktet Q(9,0,0) samt y-aksen og z-aksen i henholdsvis R og S.Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne R og S samt arealet af trekant QRSHvordan skal jeg lige gøre her, er rimelig blank, synes ikke der står noget om det i min bog…20... -
Iodsyre - KEMI
ForumindlægHejsaDer er et underopgave som jeg sidder fast i... Det er opgaven på side 161 i den røde kemi opgave bog, opgavenl lyder:Iodsyre anvendes i forskellige situationer som oxidationsmiddel. Til dette formål ønskes fremstillet 250mL 0,125 M vandig opløsning af HIO3.Beregn pH i den dannede opløsning, ... -
Funktioner
ForumindlægEn linear funktion går gennem punkterne (3,9) og (3,3). Hvad er hældningskoeficienten? Nogle der kan hjælpe mig? Er det bare (3.9)/(3.3) eller hvad? -
Kemi - driller!!
ForumindlægNogle herinde der vil hjælpe mig med to underopgaver som jeg er gået stå i.. Her er opgaven :Lithiumcarbonat information: Litiumcarbonat (tabletter 100 stk.) (300 mg (8,1 mmol Li) Opgaven: Lithiumcarbonat anvendes som et medicinsk præparat og sælges fra apoteker i glas med 100 stk. piller a ca. 3... -
Fjeder opgave!
ForumindlægHejsa!Jeg sidder i en opgave og er simpelthen gået i lås og slå. En kugle med massen m = 40 g skydes lodret opad af en fjederkanon. Når kuglenslipper fjederen, har kuglen farten v0 = 5,8 m/s.a) Beregn kuglens kinetiske energi, når kuglen slipper fjederen.(Der skal jeg bruge formlen: ½ * m ...
