Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16521 til 16540 af 19441
-
Dæmpet sving
ForumindlægHej alle Jeg har lavet et sidefrosøg i mit SRP om dæmpet sving, men jeg kan ikke finde ud af, hvad for noget databehandling jeg skal lave på det? Nogen der kan hjælpe? Jeg har fundet dette link: http://www.libak.dk/difflign/differentialligninger.html, hvor dæmet sving bliver beskrevet meget kort,... -
Eulers metode i excel
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive SRP og jeg har om enzymkinetik, hvor jeg blandt andet beskriver den enzymkatalyseret reaktion ved hjælp af koblede differentialligninger, for henholdsvis hastigheden af ændringen af enzym, substrat, produkt og enzym-substrat kompleks. Til dette skal jeg anvende Eu... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej, SP håber I vil besvare mine følgende spørgsmål: Hvordan tegnes et andengradspolynomium ud fra en tabel? Hvordan beregnes x værdier ud fra forskriften y=ax2+bx+c (,) hvis jeg kender den tilsvarende y-værdi i tabelen? Jeg forstår heller ikke følgende sætning: "Parablen er symmetrisk o... -
Omskriv tabel til lineær funktion
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Optimering.
ForumindlægJeg har en kasse, der har kvadratisk bund med sidelængden x, og højden afkassen er h. Kassen har et cirkulært hul i låget med en diameterpå 0,8x. Det oplyses, at kassens rumfang er 10, og at 1≤ x ≤10. Min opgave går så ud på følgende: "Bestem h udtrykt ved x. Bestem den værdi af x, de... -
Pythagoras projekt
ForumindlægJeg er gået i stå ved sidste opgave hvor vi skal bestemme den optimale placering, en der kan guide mig hen på dette? :) -
LINEÆRE DIFFERENTIALLIGNINGER
ForumindlægSidder fast med disse to øvelser. -
Sammenhængen mellem den komplekse eksonentialfunktion og de trigonometriske funktioner
ForumindlægHej Jeg skriver om komplekse tal lige pt. men særlig er jeg dykket ned i Euler's formel og hvordan denne opstår. Hertil har jeg redegjort for: Derefter har jeg også redegjort for Og derved kan jeg godt se at Problemet er at hvis man løser sin(z) hvor og så Så vil der opstå f... -
lokale ekstrema
ForumindlægHey people. Jeg kunne godt tænke mig en smule hjælp til det her, forstår ikke hvad og hvordan jeg skal finde de lokale ekstrema. og spørgsmål b) forstår jeg slet ikke, hvordan skal man bestemme alle værdier til værdien c ?? En funktion f, er givet ved f(x) = 3/4 x4 + x3 – 3x2 + 3 a.) B... -
Find planets ligning indeholdende punkterne P, Q and R
ForumindlægP(2,0,-3) Q(6,2,7) R(0,3,-4) Spørgsmålet er " Find planets ligning indeholdende punkterne P, Q and R" Det er spørgsmålet ord fra ord? Hvis jeg husker korrekt er planens ligning vel Som omskrives til Men som regel har man vel kun 1 normal vektor til planen? Jeg ved slet ikke hvordan ma... -
Rettelse af tekst på 350 ord Hjælp!!!!!
ForumindlægHej Folkens Jeg har her skrevet en tekst jeg har set den igennem flere gange. Da jeg ikke er god til Fransk vil jeg gerne have hjælp til at rette den. Er der ikke en der kan skrive rettelserne ind på dokumentet? Mange tak til ham der gør... :D -
Afledte funktioner - omregning. HJÆLP!
ForumindlægI funktionen 7x^6 + x * ln(x) - (3*e^x)/(x) - hvordan skal man omregne det til f ' (x) ? fordi jeg ved ikke om man skal blive ved at omregne det indtil der ikke er flere eksponenter eller hvad jeg skal :( - HJÆLP! -
Centrum af cirkel
ForumindlægHey Allesammen, Jeg sidder her med denne opgave og kan ikke lige helt finde ud af at løse den, er der nogle der kan fortælle og forklare hvordan man løser den? Tak på forhånd, se gerne vedhæftet :) -
Linjens skæringspunkt med koordinatplanerne
ForumindlægJeg håber virkelig nogen kan hjælpe.. Opgaven lyder: Linjen l har parameterfremstillingen (x,y,z)=(5,0,6)+t(5,-7,3) og jeg skal bestemme koordinatsættene til linjens skæringspunkter med koordinatplanerne. jeg har ingen anelse om hvad jeg skal.. -
Induktions-varmer
ForumindlægHej kloge hoveder! Vi skal til at lave en induktions-varmer / smelter i vores projekt. Nogen af jer derude der har prøvet det før? -
Hvad hedder Kobber ionen?
ForumindlægHejsa Hvad hedder kobberionen? I fysik-bogen står der at Cu++, men hvordan kan det være? For kobber har jo 1 elektron i yderste skal, og så mangler den jo 7 elektorner for at opfylde oktetreglen? Jeg forstår det ikke. Tak på forhånd. -
Hjælp til matematik opgave.
ForumindlægHej studiefolk:) Opgaven er nedenunder beskrivelsesboksen. Jeg har brug for hjælp med den sidste opgave, og hvis I kan vise mig mellemregningen samt forklar mig opgaven, ville jeg være i dybbest set glad:) På forhånd, tak:) -
Hvordan kan man beregne massen af NaCl
ForumindlægJeg har lavet et forøsg hvor jeg skal bestemme saltindholdet i en salvandsprøve, og har så fået dette spørgsmål: Beregn massen af NaCL i i prøven? jeg ved virkelig ikke hvad jeg lige skal gøre for at kunne regne dette ud?? Nogle der har lyst til at hjælpe:) -
matematik
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave, er der nogle, som vil være søde at hjælpe? -
Eksamensprojekt b niveau, hjælp til to delopgaver. parabel bestemmelse.
Forumindlægopgaverne er vedhæftet som billede, og jeg har brug for hjælp til opgave d) og e). tak på forhånd
