Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16721 til 16740 af 52678
-
Blandede matematikopgaver
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med følgende opgaver? 9 c 10 a og b 11 13 På forhånd mange tak! :) -
Polynomiets rigtige forskrift
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået stillet følgende opgave: Polynomiet f er givet ved forskriften: f(x)=7(x+3)(x-4)(x+9). Jeg ved, at min spørgsmål er meget simpelt, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg reducerer de tre parenteser, så jeg får den 9;rigtige forskrift9;? Jeg får noget l... -
Vækst i matematik
ForumindlægJeg har prøvet at rode rundt med den her opgave uden nogle former for løsning, i facitlisten står der at a = 1,1298 og at b burde gerne være b=7 Men jeg kan bare ikke få det til at give dette nogle, der kan hjælpe? Opgaven lyder således: Funktionen f(x) = b * ax oplyses, at f(0) = 7, og at funkti... -
en bedømmelse eller kommentar
Forumindlæghej Jeg skal op til matematik c niveau på mandag.. Hvis vi nu siger jeg trak 5. spørgsmål og det blev funktioner Beskriv, hvad der kendetegner linære funktioner også til eksamen jeg siger: Først vil jeg forklare om hvad der kedetegner linære funktion og derefter vil jeg vise et eksempel. Som ... -
hjælp til stil
ForumindlægHar brug for hjælp til rettelse af stilen, og evetyedet hvis der er en der gider at skrive den færdig. TAK ps.Den skal rettes fo sprogfejl Om at gå i skole Utroligt nok er jeg ofte vågn, før vækkeuret ringer. Jeg ligger i min seng og høre klokken tikker og tikker der går tre og et halvt mi... -
Sandsynlighed - tælling og chance
ForumindlægHej! Jeg har fået noget matematik for i dag, hvilket ikke plejer og være det store problem. Men lige nu er jeg simpelthen kommet i tvivl om et spørgsmål - Så jeg håber lidt på, at der er nogen, der kan hjælpe mig ! Det lyder sådan her: En række nyproducerede cykler skal have et fabriksnummer. ... -
færdighedsregning
ForumindlægJeg sidder lige og er i gang med nogle spørgsmål, men der er nogen jeg ikke kan finde ud af, så det ville være dejligt med lidt hjælp 16-7 7/9 = 11/2 til decimaltal Reducer: 12a-(10a+4b) = 8*(a+2b)-6b = og til sidst: 4*(5+-2) det ville være dejligt, hvis i ville give mig svaret, og en f... -
Divisionsteori
ForumindlægMan kan dele et tal med 3 hvis tværsummen er delelig med 3 og man kan dele med 11 hvis den alternative tværsum er delelig med 11. ER der andre af disse metoder hvor man kan tjekke et tals delighed? -
reducer
Forumindlægreduver udtrykket (2a+3b)^2 - 3b(4a+2b)-(2a+b)*(2a-b) nogen der kan hjælpe! ! ! ! -
2.gradsligning problem
Forumindlæghejsa. hvordan løser man følgende andengradsligning, UDEN brug af hjælpemidler. Skridt for skridt tak :) 9a^2-6a-9 = 0 på forhånd tak! -
talteori 2
Forumindlæg"Hej :) Hvordan beviser jeg at: 1) Vis at ethvert tal som hverken er deleligt med 2 eller 5, går op i et tal hvis cifre alle er 1. og 2) 3 går op i et tal kun hvis det går op i tallets tværsum. og 3) 11 går op i et tal hvis og kun hvis summen af hverandet af tallets cifre minus summen af de ... -
Komplekse tal
ForumindlægHej jeg sidder og bøvler med en opgave og er lidt lost. Jeg skal bestemme modulus og argument for tallet z. det skal regnes i hånden! For at finde modulus bruger jeg denne formel: Og når frem til at |z|=√107 (rimelig sikker på det er korrekt) Min udfordring er nu hvordan jeg bestemme... -
Monotoniforhold
ForumindlægHejsa Nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave trin-for-trin! Bestem monotoniforholdet for funktionen f(x)=-x^3-3x^2+9x På forhånd tak! -
Er 3√a^6*9/3a^2 = 3a
ForumindlægEr det korrekte at 3√a^6*9/3a^2 = 3a? -
2. grdsligning bestem k
ForumindlægK bestemmes således at ligningen har to rødder: K*x^2+3x-4=0 Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg gør? Jeg ved at diskriminaten>0 således at der er 2 løsninger. Har jeg ret? -
Mate....
ForumindlægHjælp til disse opg. Bestem uden hjælpemidler en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P: 1) f(x)=2x2-5, p(2,5) t(x)=f´(2)(x-2)+f(2) f`´(x)=2*2x-0=4x Dvs. f´(2)=4*2=8 Er dette rigtigt regnet ud? 2) f(x)=√x, P(9,3) 3) f(x)=1/x, P(2f(2)) Jeg er gået i stå i disse to opg. -
Stående bølger og halvåbne rør HJÆLP
ForumindlægSom overskriften antyder, er jeg lost på område det område, der kaldes Musik og fysik.. Er der nogen, der kan forklare, hvad der menes med stående bølger og den anden del; halvåbne rør? Mvh Caroline -
hvordan kan man finde saltprocenten og hvad bruges oplysningen til.
ForumindlægHej. jeg skal lave en fysik rapport, som helst skal være færdig idag. men kan desværre ikke finde et svar på, et af spørgsmålene. spørgsmålet lyder følgende: Hvordan kan man finde saltprocenten og hvad bruges denne oplysning til? Håber i kan hjælpe mig, helst hurtigt. tak på forhånd! -
Hvorfor bruger man eksponentiel udvikling i forhold til radioaktivt henfald?
ForumindlægJeg sidder med en fysik rapport hvor jeg skal besvare følgende spørgsmål: "Hvilken type graf skal du helst bruge? Hvorfor?" Jeg ved at man skal bruge eksponentiel udvikling, men ikke hvorfor... :S Det ville være super dejligt hvis en kunne fortælle mig hvorfor! på forhånd tak :) -
Brug af internet!
ForumindlægHej alle, Jeg og et par venner har snakket om, hvorvidt at det er muligt at snyde til en eksamen, eller anden vigtig prøve! - Der er nemlig en fra klassen der formår at få 12 til alle eksamener, og terminsprøver, men klare sig virkelig dårligt i den daglige undervisning. Har lærene på gymnasie...
