Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17001 til 17020 af 114887
-
Mat AB1 - opgaver
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på disse 2 opgaver! Det handler om rødder og potenser... omskriv følgende: (1/9)-3 / (1/3)7 = ???? Løs for x > 0 ligningen: 2x3,1 = 34 -
Bestem k værdien - andengradsligning
ForumindlægHej, jeg har lige lige en opgave, jeg godt kunne bruge en forklaring på.. Har ingen idé om, hvordan jeg skal gøre. Bestem de værdier for k, der gør at ligningen har netop én løsning: x2 + (k + 3)x + 4k = 0 -
Projektionsvektorens koordinater
ForumindlægA = (2 ; 4) B = (3 ; - 5) C = ( - 1 ; 1) Opgaven lyder: Indtegn projektionen af CA→ (pil over CA) på CB→ (pil over CB). Beregn projektionsvektorens koordinater. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Help! -
nævner, tæller ligninger ?
ForumindlægHej jeg er ved at lave en opgave hvor det hele er i brøker, så tænke på om der var nogle der gad forklare hvordan man gør: 3x-1 2x-3 x+11 ---------- = ------------ = ------------ 2 ... -
Projektionen af vektor
ForumindlægVektorerne a og b med koordinatsæt: a = (5,t) og b = (4,2). Undersøg om der findes værdier af t, så projektionen af a på b er 3 * b. Jeg har en ide om hvilken formel man kunne bruge, men er i tvivl om hvordan det skal gøres, når en ubekendt (t) indgår i koordinatsættet? -
integral
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og skal integrere udtrykket -x^3 + 8 og kender godt reglen, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til minusset. Jeg får F(x) = -1/4x^4+8x? Men det er ikke korrekt? Hvordan skal jeg gøre det? Kan I forklare mig det? -
tangent til cirklen??
ForumindlægHej kloge hoveder. jeg sidder med en matematikopgave hvor jeg skal bestemme en værdi af k (en konstant), så linjen som er på formen y=k*x er tangent til cirklen. Cirklen har centrum i (4,2) og en radius på 3. Hvordan løser man sådan en opgave?? er lost -
Bestem t, vektorer
ForumindlægHej igen :) Nu sidder jeg med endnu en opgave som driller.. Den lyder: Der er givet to vektorer: á = 3 og ´b = 2 t 5 Bestem t, når vinklen mellem de to vektorer á og ´b skal være 30 grader.. Hvordan gør jeg det? -
sæt uden for parentes
ForumindlægHey alle ! Nogen som kunne hjælpe med at sætte uden for parentes :) ? har problemmer med følgende: 1) 3c² - 12ca 2) 8a² - 42a 3) 24bc – 6c²d -9xb + 6a Tak ! -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes 3 gange. Find sandsynlighed for hændelserne: a) man får to 4er b) man får ingen 4 c) man får højst to 4er Men hvordan finder man hændelse a og c? -
Finde modulus af (1-i)z
ForumindlægHej, Jeg skal finde modulus og argumentet til tallet (1-i)z. I min opgave har jeg informationerne at z har modulus 3 og argument 3pi/8. Hvordan gør jeg det? Jeg har tænkt og prøvet, men har så svært ved at regne den ud :) -
Fp10
ForumindlægHej allesammen jeg sidder lige fast med 3 spg angående min matematik aflevering nemlig 3,3 3,4 og 3,5 Jeg har virkelig brug for hjælp til disse opgave og det kunne være skønt hvis nogle kunne forklare mig det. -
Trekantsopgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Trekanten ABC har omkredsen 12 1) Opskriv alle de mulige tripler (a,b,c) af sidelængder. 2) Hvilken af disse trekanter har den største vinkel? 3) Hvilken af dem har det største areal? -
Matematikaflevering
ForumindlægSå jeg har to spørgsmål: I trekant ABC er a=10 b=15 og c=21 Bestem A, og bestem arealet af trekant ABC, jeg startede med at bruge cosinusrelation til at bestemme vinklen A, men min TI-9839;er siger bare at den ikke er løselig...? ------ En funktion f er bestemt ved: f(x)=3lnx-x^3 x>0, Be... -
kegle
Forumindlæghej! jeg sidder lige med en opgave, men har prøvet et par måder at løse opgaven på men har forvirret mig selv godt og grundigt, så det ville være mega dejligt med en smule hjælp!:) I en model har kaffebægeret på figuren form som en keglestub. Bægeret har en radius på 3 cm i bunden og en radiu... -
Udregning af omløbstid - Hjælp
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har en opgave i Fysik, hvor jeg skal udregne en planets omløbstid. Der er angivet følgende informationer: Når afstanden mellem planeten og månen er 500.000 km, så er omløbstiden 27 timer. Nu antager vi, at jeg skal udregne omløbstiden for denne planet, blot med en afst... -
Differentialligning - løsning
Forumindlæghej, jeg har en differentialligning g 39;(x) = 675000·t·e-3·t og jeg ved, at g(0)=0 Jeg prøver herefter at løse den i Maple: dsolve({g39;(t) = 675000*t*e(-3*t), g(0) = 0}) Den giver fejlmeddelelsen: Error, (in dsolve) required an indication of the solving ... -
Fysik - haster lidt .. takk!
Forumindlæg1). På det dybeste sted i Storebælt er havdybden 50 cm. Beregn trykket i atm i den dybde, når saltvandsdensitet er 1,03 g/cm^3 Den største vanddybde på jordkloden findes i Challenger-dybet i Stillehavet. Her er havdybden 11,03 km. Beregn trykket i dene dybde. Forstår ikke rigtigt opgaven håbe... -
Nulregel
ForumindlægHej jeg sidder og har problemer med en funktion, hvor jeg har skrevet den ind på graph for at se resultatet. Min udregning ser sådan ud: f(x)= x³+x²-20x f39;(x)=3x²+2x-20 3x²+2x-20=0 x(3x+2-20)=0 x= 6 v x=0 På graph er nulpunkterne -5,0 og 4. Hvad er det jeg gør for... -
Reaktionsskema og mængdeberegning
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at lave et reaktionsskema af de her 3 reaktioner
